|
Nikon Digital SLR- med eller uden... |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 19-December-2006 kl. 22:04 |
Tillykke! Det er godt gået. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 22-December-2006 kl. 17:22 |
OK, - det kan godt være,at jeg også må erkende nogle få begrænsninger mht brug af ældre analogt Nikon tilbehør på D50. Man kan tilsyneladende ikke køre TTL m en Nikon flash SB22. Og så kan kamerahuset åbenbart ikke køre i "M" (fuldt manuelt) m mine gamle objektiver.Sjovt nok er der ingen problemer i programmerne m henholdsvis "A" blændeprioritet og "S" lukkerprioritet . Men jeg tror sagtens jeg kan "overleve" i en rum tid m de gamle objektiver. Og det er dæleme sjovt,at blive digital ! |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 27-December-2006 kl. 00:29 |
Det var så forkert !Man skulle bare lige bruge en anden knap ! Nogle gange hjælper det sjovt nok,at læse manualen Hvor der bla også findes en tabel,der viser hvilke objektiver der er fuld kompatible m D50. Og det er mine gamle D-linser heldigvis. |
|
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 18-April-2007 kl. 16:37 |
købt over nettet? hvor? hvordan er billeder taget håndholdt(ingen form for IS)? især med kit objektiv hvis nogle ved dette (kallek ? :p) |
|
Lennon
Sendt: 18-April-2007 kl. 17:46 |
Købte her : http://www.fotokoch.de/index.shtml Tror den er udgået ! - og det er en skam . Ved ikke hvad du mener m "ingen form for IS" ? ?
|
|
lrev
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
Sendt: 18-April-2007 kl. 17:54 |
IS.......image stabilizer Som på Canon Iøvrigt:Denne "Tysker"-han er da ikke specielt billig,er han? lrev Redigeret af lrev - 18-April-2007 kl. 18:26 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
Lennon
Sendt: 18-April-2007 kl. 18:51 |
Det hedder VR (vibration reduction) i Nikons verden,og er en feature på nogle af deres objektiver, - og altså ikke integreret i kamerahuset. Jamen,"Foto-Koch.de" var på det tidspunkt billigst m Nikon D50, - og i modsætning til mange andre Tyske netbutikker kunne jeg oven i købet betale m Visa. |
|
lrev
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
Sendt: 18-April-2007 kl. 19:00 |
Hej! Jo......men jeg mener nu i forhold til kamerahuset.dk.Ved ikke hvad en d50 kostede da den var på markedet,men Canon D400 kan da ikke rigtigt svare sig at købe i Tyskland så vidt jeg kan se.Tror man sparer 300 kr-eller noget i den stil. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
Lennon
Sendt: 18-April-2007 kl. 19:42 |
Korrekt . Efter den Tyske momsstigning er der ikke pr automatik alverden,at hente på fotoudstyr. De store besparelser skal man til feks USA efter. Men så skal der altså også gambles mht told.
|
|
nekolas
Guld medlem Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 01:13 |
nu når vi snakker om at købe udstyr i andre lande, har i så nogen forstand på hvordan det står til med det i japan?
jeg skal nemlig derover her til sommer.. og det er egentlig #1 grund til at jeg skal have et kamera, og jeg har leget med muligheden for at først at købe et til når jeg er dernede. men for at gide gøre det så skal det ikke bare være billigere, der skal jo helst ikke være nogle skumle overraskelser.. med det mener jeg fx at der kunne være nogle foreskelle på kameraet i et land i forhold til et andet? fx hedder 400d noget andet i henholdsvis usa og japan, men jeg har ingen ide om der er forskelle på nogle af specifikationerne .. men jeg tænker også på fx spændings(110~220v forskel) problemer og sådan noget. og det ser ud til at der er penge at spare hvis der umiddelbart ikke er nogle forskel, fx nikon D50 med ED 18~55mm F3.5~5.6G・AF-S DX & ED 55~200mm F4~5.6G objektiver til ca. 4400,- eller eos 400d 'hus' til 3560,- ... priser taget fra http://amazon.co.jp haha måske kan jeg få min host family til at bestille et kamera fra jp amazon til mig mens jeg er hos dem ville sku være super men anyway, hvad synes i? bør jeg vente med at købe kamera til jeg er dernede? :3 i såfald ville jeg nemlig godt kunne tage kærestens fremtidige kompakte kamera med og bruge det indtil jeg får købt mit eget derovre (hun kommer derned nogle uger senere så jeg kan ikke bare låne det under hele forløbet desværre) Redigeret af nekolas - 19-April-2007 kl. 01:17 |
|
lrev på jobbet
Guld medlem Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 07:05 |
Hej! Hvis du skal til JAPAN.......så ville jeg ikke købe noget som helst før jeg var der.Der er et VILDT udvalg der-og med nogle ting er de op til 2 år!!! foran os i Europa. Kender folk som har handlet foto og anden elektronik både i Japan og Singapore........DET ER PARADIS hvad dette angår.
VENT... lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
kena
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 09:53 |
Nekolas: Hvor lang tid skal du være derover? Hvis kameraet går i stykker, mener jeg det skal repareres derover. Det er grunden til at jeg ikke købte kamera , da jeg var derover i efteråret. Det på trods af at jeg taler japansk og kender folk derover. Det er noget andet hvis man skal være der over i en lidt længere periode, da man så kan se om der opstår problemer med kameraet mens man er i landet. Udvalget i de store butikker i Japan er kæmpestort, men fotoudstyr kan generelt ikke købes lang tid før derover. Jeg kan dog især anbefale at købe objektiver i Japan. En 85mm f/1.8D AF Nikkor er jeg ved at få købt hjem til under 2000 kr, og 50mm f/1.4D AF Nikkor kan anskaffes derover for under 1500 kr. Et godt sted at købe fotoudstyr derover er Yodobashi Camera. |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |