recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NNogen der gar prøvet seneste DVBViewer BETA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NNogen der gar prøvet seneste DVBViewer BETA

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NNogen der gar prøvet seneste DVBViewer BETA
    Sendt: 11-December-2012 kl. 13:33
Har lige haft den forbi maskinen, uha ser godt ud, nu er skrift ikke hakket i programbeskrivelse ved kanalskift, samt i tidslinjen kan man læse kanal navnet mere tydeligt, dette ved 1920x1080, det har altid lignet bæ og set fantastisk ud ved 1366x(kan ikke huske). Men jeg fik problemer med det samme med video jump (<< tasten). Hvis jeg går eks. 10 sekunder tilbage i TS streamet så fryser billedet men lyden fortsætter. Æv, tilbage til det hakkede miljø fra i sommer.
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

nu er skrift ikke hakket i programbeskrivelse ved kanalskift, samt i tidslinjen kan man læse kanal navnet mere tydeligt, dette ved 1920x1080, det har altid lignet bæ

Jeg kører med en lidt ældre version og kan slet ikke genkende disse problemer. Der må være noget andet galt i dit system.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 13:54

Har lige haft den forbi maskinen, uha ser godt ud, nu er skrift ikke hakket i programbeskrivelse ved kanalskift, samt i tidslinjen kan man læse kanal navnet mere tydeligt, dette ved 1920x1080, det har altid lignet bæ og set fantastisk ud ved 1366x(kan ikke huske). Men jeg fik problemer med det samme med video jump (<< tasten). Hvis jeg går eks. 10 sekunder tilbage i TS streamet så fryser billedet men lyden fortsætter. Æv, tilbage til det hakkede miljø fra i sommer.
MVH
Jeg kører med allersidste version 4.9.9.4 og har ikke problemet. Har lige testet med DaVinci mysteret optaget fra TV2 HD (720P) og en film fra History Channel HD (1080i)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
pettsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pettsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:00
Ja, jeg har altid haft problemer, undtagen det jeg optager, det ser fint ud.
Næsten alt jeg streamer via webben, kører under 1 min. går i stå, kører så lidt igen, og sådan hele tiden.

Det er til at få spat af, nogen der har en forklaring på det ? jeg har en 30/ 30 MB. fiber forbindelse,
så hastigheden skulle der ikke være noget ivejen med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af pettsen pettsen skrev:

Ja, jeg har altid haft problemer, undtagen det jeg optager, det ser fint ud.
Næsten alt jeg streamer via webben, kører under 1 min. går i stå, kører så lidt igen, og sådan hele tiden.

Det er til at få spat af, nogen der har en forklaring på det ? jeg har en 30/ 30 MB. fiber forbindelse,
så hastigheden skulle der ikke være noget ivejen med.
Ville hjælpe med lidt flere oplysninger f.eks. tuner model, indholdsudbyder osv
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:18
hvis du kører med et nvidia grafik kort var der problemer med at teksten stod meget hakket i de lidt ældre versioner af dvbviewer. men det er et stykke tid siden at det blev fixet.
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:22
monsterslam havde på et tidspunkt et lignende problem med streaming fra recording service. hans løsning var:
 " En løsning jeg fandt frem til var at (Det er taget fra dvbviewers forum) Removed ffmpeg from dvbviewer folder, stopped all dvbviewer services in taskmanager, deleted ffmpegprefs.ini and iphoneprefs.ini in the data folder, put the newest ffmpeg in the dvbviewer folder, restarted and now I can stream for a lot longer time."

Redigeret af kbking - 11-December-2012 kl. 14:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:34
Ehh, det var nu når jeg ser live tv jeg har problemet, det fik jeg ikke lige fortalt. Med 2 børn bruger vi tit timeshift bufferen, for lige at få den sidste info forfra. Jeg ser ikke mit indlæg som hardware problem. Har brugt mit hardware i 2-3 år med samme opsæt.
Fejl opsæt eller ej. Det så altså mere læseligt ud i nyeste version med 1920x1080 som jeg skriver så er det lige så læseligt som hvis jeg benytter 1366x768. Jeg er nu mere ovre i at sommer versionen bruger nogle fjollede scaleringer til hans textboxe. Det er som sagt fixet i nyeste beta, så det er det nok også i næste release. Men hvis i mener det er fejlopsæt så kunne jeg måske få et hint til hvor man sætter det anderledes op.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:41
Kan se her hvad jeg mener. Som sagt kun når jeg kører 1920x1080

Redigeret af rasmuzzen - 11-December-2012 kl. 14:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:45

Ehh, det var nu når jeg ser live tv jeg har problemet, det fik jeg ikke lige fortalt. Med 2 børn bruger vi tit timeshift bufferen, for lige at få den sidste info forfra. Jeg ser ikke mit indlæg som hardware problem. Har brugt mit hardware i 2-3 år med samme opsæt.
Har lige testet det med timeshift, ingen problemer her (Canal+First HD). Bruger Recording Service virtuelle tunere
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 14:49
Æv, MCenterFreak
Hvilke codecs bruger du, jeg bruger std. W7 codecs. Og du bruger også beta fra denne måned.

Jeg har også recording service og netværks tunere, så vores opsæt er meget ens.

Har også beta versionen på recording service.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 15:17
Hmm, har lige prøvet at installere beta oven på final release een gang til, samme resultat, problem med timeshift/video jump tilbage. Men ingen problemer med at hoppe frem og tilbage i hvad der er optaget igår.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu