|
Nogen der har set KD85XH9096BAEP? |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
Ambs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-November-2020 kl. 20:15 |
Jeg har overvejet at købe nyt tv i morgen, og har i den forbindelse set dette Sony er til salg til kun 16000 kr.: KD85XH9096BAEP.
Det har umiddelbart det jeg efterspørger. 80+ skærm, hdmi 2.1 og gode anmeldelser. Selvom det er på kanten af at kunne kaldes et flat screen med sin dybde på 7 cm. Er der nogen der har dette tv, eller kender det, som kan sige et par ord om det? Mvh, André
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Modellen hedder overordnet Sony XH90. Jeg kan skrevet en fuld anmeldelse her - måske den kan hjælpe dig: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1599549633
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Overvejer selv samme Sony tv nu det er så langt nede i pris Har pt 65" LG OLED og ja billedet er godt, men er det SÅ meget bedre end et godt billede på 85" når alt alligevel streames - kan man så se den vilde forskel ? Måske hvis de Tvene står ved siden af hinanden til sammenligning, men uafhængigt af hinanden, tænker jeg at SOnyet med sine 85" og hdmi 2,1 vil være ganske fint til vores Netflix, TV og PS5 forbrug |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Det tror jeg, at du vil opleve som en markant nedgradering fra dit nuværende TV. Naturligvis kan det større format tælle opad, men du vil se meget synlige glorier i billedet fra lyszonerne. Med spilkonsoller neddrosler zone-styrede LCD TV også zone-styringen til et minimum for at forhindre forsinkelse på billedet.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Har set en sammenligning af dette TV med et LG Olec CX og ham der lavede videoen sagde at forskellen efterhånden er så lille af det er en klar købsanbefaling, Mit LG Oled er en 2017 model, så med 3 år mere på bagen på Sony XH90 LCD og til den pris det er nede på min 16.000 for 85" hopper jeg ud i det. Jeg får 20" mere, HDMI 2,1 til PS5 og nyeste LCD tech og en god pris for mit OLED, når alt kommer til alt så er forskellien sikkert ikke bemærkelsesværdig når jeg streamer alt alligevel.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
Med de forskellige tv teknologier, der har været forbi min stue, er der ingen der på billedkvalitet, er i nærheden af oled.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
jannikmariager_ Nu kan man næsten altid finde de svar man helst vil høre på nettet . . Du får 20” mere, - hvilket er meget . Men det andet har nye LG OLED også , plus et synligt bedre billede ( ikke mindst HDR) - og fra alle vinkler.
Redigeret af Lennon - 06-Januar-2021 kl. 15:58 |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Oled laves da kun op til 77” ik? Og koster så det 3-4 dobbelte. Nu gir jeg dette tv en reel chance, tvivler på mit behov er større. Ellers kan man altid skifte igen om nogle år. Men ja Oled har bedre billede, men mener ikke prisforskellen i samme str længere retfærdiggører kvaliteten.
Redigeret af jannikmariager - 06-Januar-2021 kl. 16:01 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Jo, OLED er ikke i nærheden af,at kunne konkurrere med LCD på størrelser over 65” . . Så når 85” størrelsen har 1.prioritet, så er det desværre stadig LCD
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6493 |
koster det ikke 19.999 er alligevel også en slat. Men 85” mums
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Stod til 16.999 igår ![]() Venter bare lidt så falder det igen, nye modeller kommer jo om få mdr
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
85” LCD er i mine øjne ikke mums, så hellere et mindre OLED og flytte lidt tættere på skærmen..... Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |