recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der har Terratec H7 med Yousee Bland Selv??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der har Terratec H7 med Yousee Bland Selv??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen der har Terratec H7 med Yousee Bland Selv??
    Sendt: 25-Marts-2015 kl. 10:50
Jeg prøver at oprette en ny tråd i håb om at nogen kan hjælpe, da jeg har kæmpet med det i snart 1 måned.

Mit setup er:
WHS2011
DVBViewer+Recording Service
Terratec H7 (derudover HDHomerun + WINTV-CI

YouSee Bland Selv kanaler.

Mit problem er at jeg ikke kan få billede på følgende kanaler TV3+, 6eren, canal9, tv3sport1 i DVBviewer er der bare sort skærm på de kanaler.
Jeg har prøvet at lave en frekvensscanning på kanalerne f.eks. 514000 for TV3+, 506000 (mener jeg) for canal9 osv.
Kanalerne dukker fint op i kanallisten men lige meget hvad jeg prøver får kun sort skærm.

De andre krypterede kanaler jeg har er der fint billede på.

Jeg har prøvet at installere W7 32 bit på en anden maskine, men det var samme problem.

Så ved ikke hvad jeg ellers kan prøve.

Det "sjove" er, at på Terratec Home Cinema som har lidt samme interface som DVBViewer, der virker kanaler helt fint.

Men det er ikke en brugbar løsning for mig, da har mange begrænsninger ift. DVBViewer + Recording service som jeg bruger til LiveTV, stream, optagelser og Kodi.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre og evt. selv har en Terratec H7 + DVBViewer + YouSee bland selv kanaler?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 20:21
Jeg har en krypteret TV3+ som virker med en H5 på DVBViewer.

Jeg kunne ikke lige smide et screenshot, men den er opsat som følger:

Network ID: 65024
Frequency: 514000
Modulation: QAM 64
Symbolrate: 6875
Stream ID: 1160
Name: TV3+HD
Category: YouSee
Video PID: 4800
Audio PID: 4806
Teletext PID: 362
PMT PID: 4809
PCR PID: 4800
Service ID: 650
Video Type H.264
Audio Type AC3
Language: dan
Group: A
Encrypted: flag

Jeg har også prøvet med 6'eren og den virker også.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 13:14
Hej Cyberguruen. Tak fordi du gider poste dine informationer. Det er helt på samme måde mit er sat op:(

1. Hvilket OS kører du med og hvilken driver kører du med til Terratec og hvilken version DVBViewer?
2. Er dit også Yousee bland selv?

Er ved at løbe tør for ideer at prøve og der er også en anden der har samme problemer som mig som skrev på DVBViewer forum. Håber der findes en løsning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 19:40
Windows 8.1 Pro 64-bit engelsk

DVB-Viewer 5.3.2.0

Driveren er version 5.9.1202.0 fra 02-12-2009

Jeg har bare den store YouSee pakke med nogle ekstra køb selv kanaler.
Men de krypterede kanaler er jo de samme som i bland selv og dem kan jeg godt dekode.

Kan du streame fra DVBViewer til en anden enhed? - for så kunne det måske være et codec problem på maskinen, at den ikke kan vise billede og lyd.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 20:04
Hej Cyberguyen. Tak for svaret.
Jeg kan heller ikke se de kanaler med recording service. Men den driver du nævner hvor kan jeg hente den, da den jeg har hedder noget med 1.00.05.xxx.kunne da være spændende at prøve den
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 20:06
Og spørgsmål to nu nævner du at du har en h5 hvordan får du så set de tilkøbskanaler da jeg ikke kan se den kan tage kort..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej Cyberguyen. Tak for svaret.
Jeg kan heller ikke se de kanaler med recording service. Men den driver du nævner hvor kan jeg hente den, da den jeg har hedder noget med 1.00.05.xxx.kunne da være spændende at prøve den

Jeg kan se at H5 versionen benytter en anden type driver versionering.

Men den nyeste H7 kan hentes her og den er nyere end den du har angivet:

Jeg benytter SoftCam og en Smargo kortlæser, så jeg kan se alle kanaler på mine 5 tunere i mediecenteret.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 17:27
Tak for svaret. Den driver har jeg prøvet desværre men ser spændende ud med den anden løsning hvis den ikke er for dyr..
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2015 kl. 19:25
Hvordan får man den til at spille sammen med dvbviewer og softcam kortlæseren. Findes der en guide?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 10:27
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2015 kl. 18:10
Tak for det men inden jeg evt bestiller kan du så bekræfte det kan køre sammen med recording service på windows
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 20:51
Jeg kan kun bekræfte at jeg igennem flere år har benyttet det dagligt på MediaPortal.

DVBViewer understøtter softcam og kan dekode kanaler, men jeg bruger det kun for at teste med.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu