recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der kan anbefale Video Converter Ultimate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der kan anbefale Video Converter Ultimate

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen der kan anbefale Video Converter Ultimate
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:02

Video Converter Ultimate

Hej...

Sad og surfede lidt og faldt over dette konverteringsprgram, som ser ud til at kunne en del.

Det jeg har brug for, er at kunne samle alle filerne f.eks. i MKV-containeren i en fil og dette kan dette program. Jeg har ikke fundet denne mulighed i MAKE-MKV...

Jeg har downloaded prøve-versionen og efter en lille test med en af datterens DVDer og samtidig indlagt upscaling - så syntes jeg resultatet virkede ganske udemærket. Dog var lyden 2CH....

Men jeg vil gerne høre, om der er nogle herinde som har erfaringer med dette program og kan anbefale det. Det er ikke gratis, men der er 30% på det pt...

Nogen der har erfaringer med dette converter-program?
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:41
Du vil da ikke betale penge for sådan noget skrammel ?
Der er intet dette program kan som ikke kan opnåes med freeware programmer, formentlig endda i bedre kvalitet.

Men kunne du ikke starte med at beskrive lidt tydeligere hvad det egentlig er du forsøger eller gerne vil opnå - det virker somom du er ude på et vildspor. Jeg forstår ikke hvad du mener med "samle alle filerne f.eks. i MKV-containeren i en fil"

Redigeret af spawn - 24-Marts-2013 kl. 19:43
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du vil da ikke betale penge for sådan noget skrammel ?
Der er intet dette program kan som ikke kan opnåes med freeware programmer, formentlig endda i bedre kvalitet.

Men kunne du ikke starte med at beskrive lidt tydeligere hvad det egentlig er du forsøger eller gerne vil opnå - det virker somom du er ude på et vildspor. Jeg forstår ikke hvad du mener med "samle alle filerne f.eks. i MKV-containeren i en fil"

Spawn:
Idag ligger alle vores DVD i ISO-formatet. Dette giver lidt akrobatik med en medieboks ved vores fladskærm. Da denne fladskærm ikke vil afspille ISO-filer.

Derfor ønsker jeg at konvertere de enkelte DVD'er til samlet MKV, inkl. lydspor, tekst mm. Men f.eks. med "MAKE MKV" tager den en fil af gangen og laver netop en fil. Og ikke en samlet MKV-fil indeholdende den komplette DVD.

Det jeg søger er altså et program, som kan konvertere ISO-filer til f.eks. MKV. Og samle hele DVD'ens indhold i en samlet i fil. Og ikke kun f.eks. hovedfilmen.

Håber du forstår....
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:57
Og nej - jeg vil selvfølgelig ikke betale for noget, såfremt det var noget der ikke var godt. Derfor jeg spørger herinde Wink
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 23:01
Jeg er stadig ikke helt med, en DVD indeholder typisk kun en enkelt film med et antal lydspor og undertekster - MakeMKV kan sagtens tage alle disse spor med over i en enkelt mkv fil. Trailere og reklamer er vel ikke interessante at få med ?.

Er problemet at du forsøger at rippe dvd som indeholder flere film eller ?

Redigeret af spawn - 24-Marts-2013 kl. 23:06
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ZeusDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2011
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZeusDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 11:08
vil næsten mene at et program som handbrake også ville kunne klare opgaven.

men har selv benyttet mig af xilisoft ultimate converter, og må indrømme jeg har været fuldt ud tilfreds med det
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af ZeusDK ZeusDK skrev:

vil næsten mene at et program som handbrake også ville kunne klare opgaven.

men har selv benyttet mig af xilisoft ultimate converter, og må indrømme jeg har været fuldt ud tilfreds med det

Hej ZeusDK...

Tak for dit input. LOL

Efter Spawn's indlæg valgte jeg lige, at "klappe hesten" og afvente yderligere indlæg - som dit.

Dvs. jeg er i overvejelsesfasen og jeg følger lige udviklingen. Men min egen erfaring med Xilisoft var positiv og det gjorde hvad det skulle for mig - uden problemer. Dog i test-versionen.

Men kan man benytte Handbrake, som er gratis og det gør nødagtig det samme - ja, hvorfor så ikke gå den vej...

Flere der har erfaringer eller ønsker at uddybe mht. dette stykke software - så skriv. Wink
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 10:04
Tegnefilm indeholder mange små afsnit som af f.eks MakeMKV vil resultere i mange små filer. Ved nogle tegnefilm er der dog på dvd'en og en fil som indeholder det hele.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 19:15
Lad mig lige forstå: opskalerer du dine DVD film direkte i filen? Det var da et frygtelig spild af plads! Der findes nærmest ingen medieafspiller eller TV, der ikke selv kan opskalere, så hvorfor øsle sin harddisk plads væk med sådan noget?

Redigeret af Torben Rasmussen - 21-Juli-2013 kl. 19:15
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu