recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der kan hjælpe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNogen der kan hjælpe?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen der kan hjælpe?
    Sendt: 06-Juni-2006 kl. 20:43

Hej Allesammen.

Jeg har købt det der JVC GZ-MG21E og har lige prøvet om jeg kunne brænde en DVD på computeren... Men nej, det kunne jeg ikke. Og da jeg er meget grøn på området, ville jeg spørge. Hvis jeg nu bytter kameraet til et med MiniDV, er det så lige så "svært" og lave en DVD?

Har lige købt en Sony HHD optager (710éren) Har nemlig en forestilling om at hvis jeg køber et kamera med DV stik. Så kan jeg tilslutte det til HDD optageren, kører det over på harddisken, og videre over på en DVD skive. Er det korrekt forstået. Og er det lige til??

Da jeg IKKE er en teknik nørd vil jeg gerne have noget hvor jeg næsten bare skal sætte et stik i og så færdig..

Håber det er forståeligt skrevet.

Det skal lige siges at der ikke er DV/firewire stik i JVC kameraet (GZ-MG21E)!

 

/John



Redigeret af John Clausen - 06-Juni-2006 kl. 20:47
John Clausen
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 20:52

Hvis du bytter kameraet til et DV baseret med et DV UD stik, kan du fuldstændig rigtigt tilslutte det til din 710'er og optage det i færdig dvd format enten via harddisken først, eller direkte på en dvd-skive. Og ja - det er yderst simpelt at gøre.

Jeg kender ikke JVC'en, men forestiller mig det optager i dvd-kompatibelt mpeg2, så det burde ikke være det store problem at lave en dvd på computeren fra dette, forudsat man har de rigtige programmer og den fornødne viden.

Er man ny og helt grøn - vil det sikkert være nemmest med DV kamera direkte i din 710

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 20:58

Okay..

Optager man bare, sætter stikket i.. og så "hopper" det over på HDD?

Hvilket kamera? Er det så bedst med et Sony når optageren er det?

 

 

/John

John Clausen
Til top
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:15

Claes

kanon. Den måde du beskriver. Er det den hvor ca. 1 times film tager 10 min og overføre?

 

/John

John Clausen
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2006 kl. 21:18

Nej - det kan kun overføres i realtime når den samtidig skal konvertere til dvd - dvs. 1 times film tager 1 time at overføre.

Det er kun ved direkte overførsel af det originale DV materiale i rå form til eks. en computer at det tager 10 minutter for en times film.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu