recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen grund for mig til at være online med PS3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNogen grund for mig til at være online med PS3?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er dig der kommer med en 'kontroversiel' påstand, så det er dig der har noget at bevise.

hvad betyder /root access (lvl0) for dig/jer ?! LOL
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:40
Nu er det jo Sony der styrer PS store mm. så kan ikke lige se hvordan man skulle få "snavs" på sin maskine, ved alm. spil etc.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Nu er det jo Sony der styrer PS store mm. så kan ikke lige se hvordan man skulle få "snavs" på sin maskine, ved alm. spil etc.

well et stk Custom firmware der sender en besked til alle PSN users - der så automatisk skriver tilbage med username og password, that would do the trick Wink
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:50
Hmmm, bliver en kende nervøs nu.... Undrer mig at dette ikke er blevet diskuteret tidligere.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hmmm, bliver en kende nervøs nu.... Undrer mig at dette ikke er blevet diskuteret tidligere.

de har først hacket den for godt 1-2uger siden med /root access og lvl0 .. dertil kommer Sony kan intet stille op mod det, og har intet sagt fordi de godt ved at løbet er kørt er jeg sikker på :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

well et stk Custom firmware der sender en besked til alle PSN users - der så automatisk skriver tilbage med username og password, that would do the trick Wink

Hvordan er det lige at man får det "custom firmware" ind i Sonys system?

Er med på at en nogle dygtige hackere, med det rigtige grej/tid/held etc. kan bryde ind i NASA og lignende.
Men hvis vi holder os til et mere sandsynligt scenarie??
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:59
Fordi at T-e-X gør det til lidt mere end det egentlig er. Hvis der kommer noget helt seriøst, af angreb osv., skal der helt sikkert nok blive råbet højt om det her på forummet.LOL

Vi må så lige se hvad der sker, nu hvor PS3'en er blevet hacket. Men det link tex kommer med, omhandler generelt hvis man bruger browseren  i PS3'en, så vidt jeg har forstået. 

Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:00

Hvordan er det lige at man får det "custom firmware" ind i Sonys system?

Er med på at en nogle dygtige hackere, med det rigtige grej/tid/held etc. kan bryde ind i NASA og lignende.
Men hvis vi holder os til et mere sandsynligt scenarie??

Sony har lavet en GIGA fejl.. det stykke software der laver en Random master key er ikke random OVERHOVEDET den laver den samme key ALTID, det har hackerne fundet ud af, og kan så lave ALT med ps3en som de vil.. og sony kan ikke spore eller ændre noget for at lukke hullet.. :S
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Fordi at T-e-X gør det til lidt mere end det egentlig er. Hvis der kommer noget helt seriøst, af angreb osv., skal der helt sikkert nok blive råbet højt om det her på forummet.LOL

Vi må så lige se hvad der sker, nu hvor PS3'en er blevet hacket. Men det link tex kommer med, omhandler generelt hvis man bruger browseren  i PS3'en, så vidt jeg har forstået. 

hehe når den første Aimbot eller auto pilot til GT5 kommer så skal du se folk råbe højt :) :P

Redigeret af T-e-X - 04-Januar-2011 kl. 15:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:04
Nå googlede lige Tex "kodesprog" Går ud fra at det er det her vi taler om: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-security-in-tatters?page=1

Gad dog ikke læse hele smøren, men som jeg læser det handler det primært om at spille piratspil?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:08
Har ellers lavet en tråd om det i går. :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

hehe når den første Aimbot eller auto pilot til GT5 kommer så skal du se folk råbe højt :) :P

Well, det er naturligvis noget rod og ikke noget vi kan gøre så meget ved. :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu