recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen som har set proto Pioneer G8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNogen som har set proto Pioneer G8

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ryan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen som har set proto Pioneer G8
    Sendt: 15-April-2007 kl. 12:20

Er der nogen, som har set prototypen af Pioneers nye G8 plasmaskærme på udstillingen i USA eller Tyskland?

Hvis i har, vil i så mene den overgår Panasonic G10? Har bestilt et Panasonic PX700, men er blevet i tvivl, om jeg skal vente og istedet afbestille PX700. Hvad ville i gøre?

Redigeret af Ryan - 15-April-2007 kl. 13:03
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:20

Hvis du er i tvivl bør du vel vente og se hvad testere og andre skriver når G8 panelerne kommer, du kan ikke bruge til noget hvad man har set på en udstilling - der er jo ikke nogen mulighed for en direkte sammenligning under ens forhold. Man ser noget på en stand under en slags forhold, og ser noget andet på en anden stand under andre forhold 1 time senere - det kan ikke bruges til sammenlignende vurdering overhovedet.

På den anden side skal man vel også spørge sig selv, hvornår skal man holde op med at vente ? når G8 pio kommer, så er der nok noget andet på vej, skal du så vente på det eller ? Og hvad skal du så sammenligne med til den tid ?

G8 Pio bliver jo en del dyrere end PX700, og til den tid er PZ70/PY700 med Full HD fra Pana også kommet, sikkert til samme pris som et G8 Pio koster - er det så ikke snarere den du skal sammenligne med ?

Skal du bruge et TV nu - så køb nu.

Har du ikke brug for et TV nu så vent med at købe til du har, og vurder markedet til den tid.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ryan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 23:21
Vil det da være bedre at købe PZ700?
Det har kun halv så høj kontrast som PX70/700.
Bliver standard tv ikke dårligere pga. den højere opløsning på PZ700?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 00:28

Oprindeligt skrevet af Ryan Ryan skrev:

Det ved jeg ikke, jeg har ikke kunnet sammenligne dem

Jo - sandsynligvis. Den højere opløsning vil være en fordel ved afspilning af ægte Full HD materiale som Blue-Ray og HD-DVD eller 1080i HD-TV eller ved tilslutning af mediacenter med opløsningen 1920x1080 - men den større skalering vil højest sandsynligt betyde at almindeligt SD materiale som TV og almindelig DVD vil være dårligere.

Men altsammen er pt. kun gisninger da hverken G8 fra Pioneer eller FullHD modellerne fra Pana er kommet ud til nogen der kan teste og vurdere endnu. Så vi må væbne os med tålmodighed lidt endnu.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 08:29

Er der nogen, som har set prototypen af Pioneers nye G8 plasmaskærme på udstillingen i USA eller Tyskland?

Hvis i har, vil i så mene den overgår Panasonic G10? Har bestilt et Panasonic PX700, men er blevet i tvivl, om jeg skal vente og istedet afbestille PX700. Hvad ville i gøre?

Hvis det er en 50" mener jeg produktkvalitet og pålidelighed vægter mere, end om billedet er en lille smule bedre eller dårligere. Det er ret besværligt og dyrt at udskifte en 50".

Jeg er ret loren over for Pioneer, der kører med dunder underskud og ikke har råd til at bygge en ny fabrik til de nye paneler - 2006 modellerne bærer præg af sjusk og manglende produktmodning med en lang række fejl.

Efter min mening er Panasonic den fremtidige leverandør af store skærme.

PX60 var hvad jeg vil kalde NOK på alle områder ( undtagen måske genskin om sommeren ), og PX70 er blot en yderligere forfining, bl.a. med passiv køling.

Plus at man får en kanon lyd i 700 modellen, det får du ikke i Pioneers.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 08:32

Hva nu når Dr1,DR2,TV2 og alle de andre DVB-T kanaler begynder at sende i 720p

Så står det man ser 80% af tiden lige pludselig kanon på den "gamle" 720p skærm

Er det ikke bedre at gå efter en 720p skærm, og lade DVD-maskinen skallere ned til 720p de få gange man ser DVD ????

Redigeret af nextgeneration - 16-April-2007 kl. 08:44
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 08:47

Hva`får du for det?

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 09:24

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Er det ikke bedre at gå efter en 720p skærm, og lade DVD-maskinen skallere ned til 720p de få gange man ser DVD ????

Hvornår begynder DR1, DR2 og TV2 at sende i HD via DVB-T ??

Så vidt jeg ved er det endnu ikke fastsat og de udmeldinger jeg har hørt siger tidligst i 2011-2012 - mon ikke man har råd til at udskifte TV´et igen til den tid. Det er i hvertifald ikke det man skal tænke på når man køber fladskærm i dag. 

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Så vidt jeg ved er det endnu ikke fastsat og de udmeldinger jeg har hørt siger tidligst i 2011-2012 - mon ikke man har råd til at udskifte TV´et igen til den tid. Det er i hvertifald ikke det man skal tænke på når man køber fladskærm i dag. 

Min fladskærm skulle da gerne holde til mindst år 2015 ...

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 10:02

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Min fladskærm skulle da gerne holde til mindst år 2015 ...

Så god som din skærm er så kan den da holde meget længere - mindst 25 år endnu

Alle skærme som er HD ready kan desuden vise HD signaler når/hvis de en gang kommer - signalet kommer ikke til at se mindre "kanon" ud på en 1080 skærm end på en 720 skærm. 

Redigeret af Ullum - 16-April-2007 kl. 10:03
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 10:29

Jeg er ret loren over for Pioneer, der kører med dunder underskud og ikke har råd til at bygge en ny fabrik til de nye paneler - 2006 modellerne bærer præg af sjusk og manglende produktmodning med en lang række fejl.

Efter min mening er Panasonic den fremtidige leverandør af store skærme.

PX60 var hvad jeg vil kalde NOK på alle områder ( undtagen måske genskin om sommeren ), og PX70 er blot en yderligere forfining, bl.a. med passiv køling.

Plus at man får en kanon lyd i 700 modellen, det får du ikke i Pioneers.

Det er muligt at PX70 og PX700 og ikke mindst PZ700 er nogle super gode skærme. Men PX60 kan altså ikke måle sig med Pioneer 427. Pioneeren er klasser bedre. Billedet er væsentligt skarpere og mere klart.

Jeg synes at lyden på 427 var ganske udmærket når man ser almindeligt TV.

Man skal under ingen omstændigheder satse på lyden fra sit TV hvis man vil have en stor og god lyd til specielt koncert optagelser og film.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jo - sandsynligvis. Den højere opløsning vil være en fordel ved afspilning af ægte Full HD materiale som Blue-Ray og HD-DVD eller 1080i HD-TV eller ved tilslutning af mediacenter med opløsningen 1920x1080 - men den større skalering vil højest sandsynligt betyde at almindeligt SD materiale som TV og almindelig DVD vil være dårligere.

Det er sådan set både rigtigt og forkert: Der er helt principielt intet problem i at skalere op til en højere opløsning - nærmere tværtimod, jo større forskel der er mellem  to opløsninger der skaleres imellem, jo nemmere er det at lave skalering uden artifacts. Skaleringen vil derfor i princippet være _nemmere_ at lave på en skærm med højere opløsning - forudsat at de to skaleringer foregår med samme kvalitet. Problemet er at "samme kvalitet" skalering kræver en del mere når der skal skaleres op til en højere opløsning, der er mange flere data der skal behandles. Dernæst, så kræver den efterfølgende signalbehandling tilsvarende mere computerkraft at foretage i samme kvalitet, og sidst men ikke mindst, er der spørgsmålet om panelet i 1080P er af samme kvalitet som et tilsvarende panel i 768P (hvilket ikke altid er tilfældet for LCD's vedkommende).

På grund af dette, så _oplever_ vi ofte at det er et problem at opskalere til 1080P i forhold til at opskalere til 768P, men groft sagt, så vil jeg påstå at dét bare er et bevis på at 1080P tv'et er ringere end 768P tv'et.

Uden at jeg skal male fanden på væggen: Jeg synes det bliver meget interessant at se om vi får den samme diskussion mellem PX700/PZ700, som vi havde for et par år siden mellem PA50/PV500 - skærmen med den lave opløsning havde visse fordele overfor skærmen med den høje opløsning: Bedre kontrast, bedre farvegengivelse, bedre farveovergange osv. Dengang var der trods alt en ret betydningsfuld forskel i opløsningen, så samlet set ville de fleste nok foretrække en PV500 - men PX700/PZ700 er en lidt anden situation, fordi forskellen i opløsning er meget mindre væsentlig end forskellen fra 480>768. Det KAN betyde at 1080P modellen ikke nødvendigvis er et bedre valg end 768P modellen. Det vil tiden vise.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu