recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogle der har brugt Viabill?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogle der har brugt Viabill?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nogle der har brugt Viabill?
    Sendt: 19-Marts-2016 kl. 19:49
Jeg blev i dag introduceret for betalingsmåden Viabill, og blev da nysgerrig efter hvad det var for noget.

Jeg kan forstå at man kan købe for op til 2.000 kr. rente- og gebyrfrit (0 % ÅOP) men det koster 39 kr. pr. måned at betale den månedlige ydelse med Betalingsservice.

Er der nogle herinde der har anvendt Viabill, og er der nogle punkter man skal være opmærksom på?

Viabill yder jo ikke rente- og gebyrfri kredit op til 24 mdr. for deres blå øjne skyld, så et eller andet sted må de da tjene penge?

Redigeret af Chrizzy - 19-Marts-2016 kl. 19:50
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 19:56
Hvis man antager at man betaler 2000 og et månedligt gebyr på 39 så svarer det i runde tal til en årlig rente på 24%.... Det kan man da bestemt ikke sige er for deres blå øjnes skyld
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 20:52
det er vel ikke rente- og gebyrfrit hvis det koster kr.39,- i gebyr at betale det månedlige afdrag, så er det vel kun rentefrit?

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 20:58
Gebyret for betalingsservice indgår altså også i ÅOP. 

Hvis du bruger Viabills betalingsservice til 39 kr. om måneden, vil et lån på 2.000 kr. have en ÅOP på 48,16 %.

Med et lån på 1.000 kr. vil ÅOP være 104,29% - og det vil koste dig 1.936 kr. at betale pengene tilbage. 

Alle betalinger deles op over 24 måneder (medmindre du er aktiv og selv sørger for ekstraordinære afbetalinger), så jo mindre du låner, jo højere vil ÅOP ved brug af betalingsservice.

Hvis du undlader at bruge betalingsservice, er det tilsyneladende gratis (ÅOP = 0 %). 

Fidusen for Viabill og lignende foretagender er at tjene penge på store gebyrer, på kundernes manglende opmærksomhed omkring afbetaling - og især på "svage sjæle, som ser Viabill som en (tilsyneladende) bekymringsfri måde at strække budgettet på med nogle små hurtige lån (der jo ikke hiidtil har kostet det store). Og Viabill ved at det sker.

Redigeret af longjohn2 - 19-Marts-2016 kl. 21:05
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 23:18
Nu nævnte jeg jo som sagt kun at der var gebyrer ved PBS.

Hvis jeg køber noget til 2.000 kr. på kredit, og selv overfører 100 kr. pr. måned i 20 mdr. så har jeg fået dem rente- og gebyrfrit, og derfor en ÅOP som jeg korrekt skrev på 0 %.

Det kan jo ikke være svært at betale 100 kr. om måneden, men jeg tænkte nok at det var de svage sjæle som de tjener penge på.

Redigeret af Chrizzy - 19-Marts-2016 kl. 23:19
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

det er vel ikke rente- og gebyrfrit hvis det koster kr.39,- i gebyr at betale det månedlige afdrag, så er det vel kun rentefrit?

Hvis du selv står for at betale hver ydelse, og undlader at bruge PBS, så er det rente- og gebyrfrit.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Hvis du selv står for at betale hver ydelse, og undlader at bruge PBS, så er det rente- og gebyrfrit.

Med kontanter? Der er også gebyr ved kortbetaling!
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem snakker om kortbetaling, når jeg laver en alm bankoverførelse gemmen netbank betaler jeg da intet gebyr for det
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem snakker om kortbetaling, når jeg laver en alm bankoverførelse gemmen netbank betaler jeg da intet gebyr for det

Ja ok, men nu er kortbetaling blevet ret almindelig istedet for PBS.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 10:49
Kampus: Hvis du betaler via din netbank, så koster det intet. Du kan i din netbank bare lave en fast overførsel, og så er den skid slået. Nemt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 10:55

Kampus: Hvis du betaler via din netbank, så koster det intet. Du kan i din netbank bare lave en fast overførsel, og så er den skid slået. Nemt.

Ok, så blev jeg klogere
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 11:39
Ja, så hvis man kan styre sin ydelse igennem netbanken, så kan man score en rente- og gebyrfri kredit på op til 2.000 kr. som jeg lige læser det. Det er da smart nok et eller andet sted.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu