|
Nogle der har brugt Viabill? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
Chrizzy
Pause fra forummet Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Marts-2016 kl. 19:49 |
|||
Jeg blev i dag introduceret for betalingsmåden Viabill, og blev da nysgerrig efter hvad det var for noget.
Jeg kan forstå at man kan købe for op til 2.000 kr. rente- og gebyrfrit (0 % ÅOP) men det koster 39 kr. pr. måned at betale den månedlige ydelse med Betalingsservice. Er der nogle herinde der har anvendt Viabill, og er der nogle punkter man skal være opmærksom på? Viabill yder jo ikke rente- og gebyrfri kredit op til 24 mdr. for deres blå øjne skyld, så et eller andet sted må de da tjene penge? Redigeret af Chrizzy - 19-Marts-2016 kl. 19:50 |
||||
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis man antager at man betaler 2000 og et månedligt gebyr på 39 så svarer det i runde tal til en årlig rente på 24%.... Det kan man da bestemt ikke sige er for deres blå øjnes skyld
|
||||
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
det er vel ikke rente- og gebyrfrit hvis det koster kr.39,- i gebyr at betale det månedlige afdrag, så er det vel kun rentefrit?
|
||||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Gebyret for betalingsservice indgår altså også i ÅOP. Hvis du bruger Viabills betalingsservice til 39 kr. om måneden, vil et lån på 2.000 kr. have en ÅOP på 48,16 %. Med et lån på 1.000 kr. vil ÅOP være 104,29% - og det vil koste dig 1.936 kr. at betale pengene tilbage. Alle betalinger deles op over 24 måneder (medmindre du er aktiv og selv sørger for ekstraordinære afbetalinger), så jo mindre du låner, jo højere vil ÅOP ved brug af betalingsservice. Hvis du undlader at bruge betalingsservice, er det tilsyneladende gratis (ÅOP = 0 %). Fidusen for Viabill og lignende foretagender er at tjene penge på store gebyrer, på kundernes manglende opmærksomhed omkring afbetaling - og især på "svage sjæle, som ser Viabill som en (tilsyneladende) bekymringsfri måde at strække budgettet på med nogle små hurtige lån (der jo ikke hiidtil har kostet det store). Og Viabill ved at det sker. Redigeret af longjohn2 - 19-Marts-2016 kl. 21:05 |
||||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu nævnte jeg jo som sagt kun at der var gebyrer ved PBS. Hvis jeg køber noget til 2.000 kr. på kredit, og selv overfører 100 kr. pr. måned i 20 mdr. så har jeg fået dem rente- og gebyrfrit, og derfor en ÅOP som jeg korrekt skrev på 0 %. Det kan jo ikke være svært at betale 100 kr. om måneden, men jeg tænkte nok at det var de svage sjæle som de tjener penge på. Redigeret af Chrizzy - 19-Marts-2016 kl. 23:19 |
||||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du selv står for at betale hver ydelse, og undlader at bruge PBS, så er det rente- og gebyrfrit.
|
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Med kontanter? Der er også gebyr ved kortbetaling! |
||||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvem snakker om kortbetaling, når jeg laver en alm bankoverførelse gemmen netbank betaler jeg da intet gebyr for det |
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja ok, men nu er kortbetaling blevet ret almindelig istedet for PBS. |
||||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Kampus: Hvis du betaler via din netbank, så koster det intet. Du kan i din netbank bare lave en fast overførsel, og så er den skid slået. Nemt.
|
||||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ok, så blev jeg klogere |
||||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, så hvis man kan styre sin ydelse igennem netbanken, så kan man score en rente- og gebyrfri kredit på op til 2.000 kr. som jeg lige læser det. Det er da smart nok et eller andet sted.
|
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |