|
Nogle gode alternativer til BenQ W2000 (<10.000) |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Jolkro
Ny bruger Oprettet: 14-Juni-2017 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juni-2017 kl. 22:18 |
Har længe haft projekter drømmen og er nu flyttet ind i en lejlighed, hvor der simpelthen ikke er en væg hvor der kan hænge noget over 21" (Meget praktisk )
Så nu er det på tide at investere i et godt rullelærred og en projekter. Jeg vil gerne ofre lidt penge på et godt gråt lærred, så projektoren skal helst koste mindre end 10.000, medmindre der findes en til 11k der er 4 gange bedre end noget til under 10k Den skal bruges i en stue uden mørklægning og med lys fra siden. jeg vil smide nogle penge efter et godt gråt lærred, da det jo altid kan bruges hvis (når) jeg opgradere til 4K om nogle år. Har kigget mig en del omkring, og jeg syntes altid jeg lander tilbage på W2000, hvis jeg skal holde mig under de 10k. Er der nogle andre alternativer der kunne passe til min mindre perfekte stue opsætningen? Den skal bruges til film og tv-serier og hænge 3-4m fra mit lærred på (100-150")
Alle råd er værdsat. |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb en brugt, evt den X35 som er til salg på DBA til 9K
|
|
Jolkro
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, hvad jeg har kunne læse mig til om X35 og JVC generalt, er at den har en fantastik sort gengivelse. Men hvor meget betyder det når man alligevel ikke har et helt mørkt rum? Jeg tænker at 2000 lumens på w2000 vil give mig et mere tydeligt billede. Eller er JVC'en bare i en helt anden klasse, også selvom den er nogle år ældre?
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil mene atdu får en maskine som er i en helt anden klasse end den du kigger på, den har trods alt en nypris omkring de 30k
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du får aldrig et godt billede hvis du ikke kan mørklægge. Ikke om sommeren i hvert fald. Rullegardiner hjælper mere på billedet, end on den ene projektor er lidt bedre end den anden.
|
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Præcis. Jeg kan heller ikke mørklægge fuldstændigt, så i den situation vil jeg til enhver tid foretrække en mere lysstærk projektor. Vil nu ikke mene at man ikke kan få et godt billede, det er bare ikke optimalt. Til fx sport, tegnefilm, normal TV synes jeg det fungerer udemærket med min Optoma HD50.
|
|
RangerJoe
Bruger Oprettet: 16-Maj-2004 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 145 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke lige fulgt med i priserne på brugte mid/high-end projektorer, men: Er prisen på JVC god, eller bare fair? (gipper da lidt i en for at opdatere til noget "lidt" bedre grej)
|
|
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec |
|
Jolkro
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, desværre bliver det ikke optimalt med lyset i min nye lejlighed.
Jeg kan ikke sætte rullegardiner op i hele min stue, så det må blive et kompromis mellem mest synlige billede om dagen og den flotteste gengivelse om aftenen når vi ser film. Så vil en f.eks. x35 kunne give mig den synlighed om dagen i forhold til en projekter med mere lys? Eller er der en anden midtend projector som vil kunne give godt lys om dagen, og en bedre oplevelse i mørke, som jeg kan kigge efter på DBA? |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ville klart gå efter mere lys end X35 kan levere
|
|
Jolkro
Funktioner
Tak(0)
|
Så hvilke mærker/modeller vil du anbefale jeg kigger efter (evt. brugt) til 10.000 og under?
Epson? |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1672 |
Funktioner
Tak(1)
|
I så fald vil jeg anbefale dig at finde en lysstærk projektor og lade være med at gøre billedet alt for stort. Et 150" lærred har 2,77 gange større areal end et 90" og tilsvarende lavere lysstyrke, og da lysstyrken er lavere vil kontrasten også blive lavere lavere, fordi kontrasten i praksis bliver forholdet mellem ambient lys og projektorens lys. |
|
Jolkro
Funktioner
Tak(0)
|
Har du en ide om hvilke mærker/modeller jeg så skal kigge efter omkring de 10.000, må også godt være brugt. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |