recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 920 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 920 tråden

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 17:48
Den er sgu også som udgangspunkt tiltrækkende. Spørgsmålet er så hvor mange kvinder der feks skifter deres Iphone ud med Nokias nye topmodel? Det jeg mener er at , hvis styresystemet skal skydes afsted så skal Nokia være trækhest . Og i mine øjne bør Nokias topmodel i så fald sigte efter en bred målgruppe . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 18:17
En Norsk test : http://t.dinside.no/905578/nokia-lumia-920
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 21:11
Faldt lige over denne detaljerede og positive test fra et andet Norsk site :http://www.amobil.no/artikler/nokia-lumia-920/114140

Samt en grundig også positiv Tysk test hvis man har mod på det : http://www.areamobile.de/handys/3307-nokia-lumia-920/testbericht


Redigeret af Lennon - 09-November-2012 kl. 22:07
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Forstår så ikke lige hvorfor vi skal ha' den to gange med nogle timers mellemrum

Rettet  .  

Skal aldrig ske igen Embarrassed ( Ipads kluntede copy paste )
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Den er sgu også som udgangspunkt tiltrækkende. Spørgsmålet er så hvor mange kvinder der feks skifter deres Iphone ud med Nokias nye topmodel? Det jeg mener er at , hvis styresystemet skal skydes afsted så skal Nokia være trækhest . Og i mine øjne bør Nokias topmodel i så fald sigte efter en bred målgruppe . . .


Skal alt da være Metroseksuelt? Synes egentlig det er på tide og dejligt forfriskende at der kommer en ordentlig mandetelefon!

Redigeret af shaman - 09-November-2012 kl. 22:42
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2012 kl. 23:12
Ser ud som en fed fon, håber den får succes.
 
Bliver lidt spændende at se flere anmeldelser. Men kan vist godt forudsige retningen. Diverse ret fede funktioner, trådløs opladning, datafri navigation over hele verden, tilsyneladende rigtig godt kamera etc vil blive nævnt i forbifarten, men ikke som noget stort. Den vil derimod få kritik for vægt/størrelse og manglende apps (og her blive holdt op mod æblet) (er jo godt i gang allerede) 
Konklusionen vil formentlig være at det er et fint bud på en WP8 tlf. men ikke bedre end som så (eller æblet).
 
Personligt synes jeg den lyder rigtig lækker og synes det er nogle fede funktioner og nytænkning den kommer med. Så køb, køb... 


Redigeret af thor-thor - 09-November-2012 kl. 23:15
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 09:24
Nu har jeg brugt den i den sidste uges tid, og kan egentligt kun bekræfte meget af det der er skrevet.

Det er en tung telefon. Jeg har de sidste par måneder haft en Galaxy Note, og selvom Lumia 920 er mindre, så mærker jeg den tydeligere i lommen. I forhold til kvinde "appeal" så er Lumia 820 altså også en fornuftig telefon. På papiret springer den lave opløsning naturligvis i øjet, men når man står med dem i hånden tvivler jeg på at den gennemsnitlige mobilbruger kan se forskel på opløsningen.

I forhold til Windows Phone 8, så skal eksisterende brugere nok forberede sig på at der ikke er så meget nyt. Ser man bort fra ændringerne på startskærmen er det svært at se forskel. 

Det er naturligvis et helt nyt OS "under hjelmen", og når der begynder at komme Apps skrevet til Windows Phone 8 skulle potentialet gerne folde sig ud.

Lad mig understrege at jeg er meget begejstret for Windows Phone, og mener at det potentielt kunne blive det bedste mobil OS på markedet, men hvis man som eksisterende bruger forventer en "aha" oplevelse ved at skifte bliver man nok lidt skuffet.


Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

 
datafri navigation over hele verden

Nu er Nokia Drive stadig i beta, så jeg vil være forsigtig med at kritisere. Jeg er naturligvis også nød til at tage forbehold for brugerfejl Smile

Nokia Maps understøtter offline maps, hvilket fungere efter hensigten. Dvs. du kan downloade kort, og få en rutevejledning.

Min oplevelse er til gengæld at Nokia Drive ikke kan benytte offline maps, det lykkedes ihvertfald ikke mig...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 09:44
Så er der kun tre dage tilbage. Hold kæft jeg glæder mig. Den kommer til at erstatte en Galaxy Nexus, som jeg forventer at den langt hen af vejen kan erstatte uden problemer. Jeg forventer dog at der vil være lidt problemer ang. Apps i starten. Mit største problem bliver nok det forskellige remote Apps, til Sonos, min Yamaha forstærker og XBMC. Ellers er der min mobilbank, men det har Spar Nord lovet at gøre noget ved, men ved ikke om jeg tør tro på det. Sidst men også aller vigtigst, så skal jeg på en måde have erstattet Google Play Music. Jeg er uploaded hele min samling dertil, så jeg altid kan høre det jeg har lyst til. At Google selv ikke laver en app til WP, er egentlig forståeligt nok, og de hjemmelavede apps der er til Google Music er ikke noget at skrive hjem om. Xbox Music får dog en lignende funktion efter nytår, men det kræver for det første, at alt skal uploades igen, og jeg er ikke sikker på om man kan uploade FLAC, som man kan ved Google. Ved godt Google konverterer til MP3 når man streamer, men det betyder stadig, at jeg slipper for arbejdet.

Nå, det var lige mine værste bekymringer omkring skiftet til WP8. Hvis det kommer til at irritere mig voldsomt nok, må den vel byttes til en Nexus 4, men håber ikke det bliver nødvendigt.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 11:23
Har lige været nede i en 3 butik og holde 920'eren i hånden. Jeg forstå virkelig ikke hvordan diverse anmeldere kan hænge sig i at den er stor og tung?  Jeg har en forholdsvis lille hånd, og var slet ikke skræmt af den, så man godt kan blive af at læse diverse tests.

Den kunne jeg godt skifte min iphone 4s ud Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 12:23
Jeg tror bare de trænger til en tur i motioncenteret, hvis de mener den er så tung..

Jeg fik min sorte model fra 3 i går. Det er sgu en lækker sag.. Fandt i øvrigt en løsning på mit Google Music problem. Der findes en app der hedder Gooroovster, der kan klare opgaven. Den er gratis tilmed. Bare hvis der lige var andre med samme problem.
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 12:18
Fik min mat-sorte igår, og er indtil videre supertilfreds. Var utrolig hurtig og nem at få sat op.

Efter alt hvad man har kunnet læse om dens, iflg. mange anmeldere, for tunge vægt og store størrelse, var det lidt af et antiklimaks at se og holde den i virkeligheden... var det virkelig dét? Den ligger godt i hånden, og vejer meget mindre end konens 4S i etui, med kreditkort, småpenge og hvad hun ellers render rundt og propper i det. Og nej, hun synes ikke den er specielt tung at have med sig.

Det må være i mangel af andre ting at sætte fingeren på, at anmelderne har hængt sig så meget i det med vægt og størrelse.

Glæder mig til at få et lidt dybere bekendtskab med den efterhånden.
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu