recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nokia Lumia 920 tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nokia Lumia 920 tråden

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 23:37
Ergonomisk er en hvilken som helst smartphone temmelig håbløs som kamera .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 23:46
En superseriøs anmeldelse af 920's kameradel : http://connect.dpreview.com/post/9128863653/nokia-lumia-920-camera-review-first-look
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 02:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

ChrisJJ, dine "natoptagelser" viser fuldstændigt hvad jeg har læst mig frem til. Lumiaen lukker mere lys ind, og dit billede viser med al tydelighed at det er kunstigt.


Hvad er der kunstigt ved det? Det er da sådan man tager billeder i dårligt lys - ved at lukke mere lys ind (Længere lukketid), eller ved at stille følsomheden op (ISO).
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 22:52
Har haft 920'eren i to uger. Fortryder ikke et splitsekund.
Var med på vinterferie og klarede frosten fint. Den bor i min lomme og har ingen ridser og spiller musik fra Spotify glimrende.
Kortfunktionen og skærmen er fremragende. Browseren er hurtig, og systemet med tiles er bare kanon. Viser endvidere attachede office og pdf dokumenter hurtigt og godt.
Den mangler muligvis 500.000 apps, men indtil videre ikke nogle jeg savner.



Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 23:06
vil lige høre jer om 1 ting, som jeg er begyndt at prioritere højere end noget andet snart (antennen) Oplever i bedre signal med 920´eren end med jeres forrige devices? for synes at de prioriterer dette alt for lavt, bare se på sgs3 og iPhone 5 (har selv sgs3)

For overvejer at skifte til lumia´en hvis antennen er markant bedre, så håber i har nogle rigtig gode oplevelser som i gerne må skrive detaljeret om
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 00:22
Jeg har ikke haft signal problemer med LG Optimus 2X, som jeg havde før, og har ikke nogen signal problemer med 920'eren.

920'eren har bedre GPS, den kan få et lock indendørs hvor min forrige telefon ikke kunne.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 07:39
Jeg har ikke haft problemer med antennen, så jeg kan ikke sammenligne. Det virker mere som om jeg endnu er "alene" på 4G nettet, og så går det stærkt.
Som nævnt i et andet indlæg virker GPS antennen stærk.
Jeg vil blive meget overrasket, om ikke der sidder en super-antenne i telefonen, da der ikke er tale om et metalkabinet, men i stedet plast. Dermed er der ikke behov for kompromiser.


Redigeret af B-CLG - 21-Februar-2013 kl. 07:39
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 08:34
det er heller ikke om der er problemer med antennen, det er om der er stærkere signal på 920´eren end jeres forrige mobiler? altså om i kan mærke den kan fange signal bedre end jeres andre tlf´er kunne. for at sammenligne på den måde
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 10:00
@Treated:
Jeg forstod spørgsmålet, det er bare vanskeligt at sige. Jeg er ikke opmærksom på styrken så længe der ikke er problemer med signalet. Telefonen bruger endvidere 4G, som er et andet net, så det giver ikke rigtig mening at sammenligne.
Jeg har dog bemærket, at indikatoren til tider skifter mellem 3G og 4G, men jeg har ikke mærket en forskel i praksis i brugen af telefonen.
Wifi delen har jeg set mere på. Telefonen fanger signalet godt, og der er stor styrke. Her kan jeg sammenligne med andre wifi enheder i husstanden, og telefonen er absolut ikke ringere.
Bluetooth signalstyrken kan jeg ikke sige så meget om. Jeg bruger det kun til bilen, dvs. tæt på modtageren, og det har virket upåklageligt.

Mht antenner:
http://www.mobil.nu/nyheder/operatoererne-nokia-lumia-920-har-god-antenne-men-ikke-den-bedste-1.514517.html

Bemærkningen om flydende dataoverførsel kan jeg genkende. Der er fart på. Formodentlig en kombination af modtagelsen og visningen i browseren.


Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

det er heller ikke om der er problemer med antennen, det er om der er stærkere signal på 920´eren end jeres forrige mobiler? altså om i kan mærke den kan fange signal bedre end jeres andre tlf´er kunne. for at sammenligne på den måde

Jeg syns den fanger beder ind min optimus X2  men skal ikke kunne sige om det er maginaler syns bare når jeg er på besøge ude på larst t..k mark hvor der er virkelig dålig net syns jeg ikke jeg har oplevet de samme problemer som jeg have med min optimus X2 men vis det er i alm. net kan det godt være det ikke er noget du vil bemærke 
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:43
okay tak det var os lidt det jeg søgte, for vi bor godt nok i byen, men vi er åbenbart placeret tosset, da signalet ikke er for godt her, 3G signal kan vi glemme alt om, underligt nok. Så derfor min interesse for den gode antenne er der.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

okay tak det var os lidt det jeg søgte, for vi bor godt nok i byen, men vi er åbenbart placeret tosset, da signalet ikke er for godt her, 3G signal kan vi glemme alt om, underligt nok. Så derfor min interesse for den gode antenne er der.
 
Her hvor vi bor, er signalet HÅBLØST på to forskellige Sony-Ericsson telefoner. Lidt bedre på en almindelig Nokia og iPhone 4GS. Men den absolut bedste dækning/modtagelse er på min Lumia 800. Lumia 800/820 og 900/920 har alle to antenner - en langs siden af telefonen, og en i bunden. Så ingen tvivl om, at Lumia-serien har god modtagelse.
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu