recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nokia n-8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnokia n-8

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: nokia n-8
    Sendt: 01-August-2010 kl. 09:18
hej skal købe ny mobil, og vil godt være med på vognen med en smart phone.
men hvor er det svært og vælge. har kik på htc desire, samsung galaxy s, og apple iphone 4 samt nokia n8. samsung har en suveren skærm men er lidt tilbage med kamera(mangler blitz) iphone 4 har også problemer, men htc desire er der flere af mine venner der har, og den virker til at være rimelig god. mit spørgsmål er nokia n-8 værd at vente på kommer ca. 13 september.
specs. er i topklasse på nokia, 12,1 m. pixel kamera med blitz hd optagning i dolby digital + samt hdmi udgang. hvor er det svært at vælge. er der nogen er jer der venter på nokia n-8?
                              mvh ole post
Ole Hansen
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 14:00
Jeg regner også med, at "ryge på" en smartphone her inden alt for længe.
Ind til videre har jeg dog syntes, at kameraerne har været lidt for dårlige, hvilket jo netop Nokia N8 skulle råde bod på. Det skulle virkelig være kvalitet på det felt. Dog er der - og det er lidt ærgerligt - ikke zoom (blot 2x - 3x- havde gjort underværker). Det kan selvfølgelig være, at der er lidt hæderligt digital zoom, men det ved jeg faktisk ikke. Og så endelig: Man kan vel heller ikke få det hele....
Dog så jeg her forleden via mobilsiden.dk (også flere andre steder på nettet), at der er "ondsindede rygter" om, at HTC Desire kommer i en udgave der skulle hedde HTC Desire HD. Det skulle være en HTC Evo (som jo ikke kom til DK) - altså med b. la et bedre kamera end i "standard-Desire-udgaven".
Og jeg må da lige sige, at jeg - helt umiddelbart i hvert fald - også foretrækker HTC`s styresystem frem for Nokia`s.
Såååå, som det vist fremgår, er jeg heller ikke HELT besluttet, men med mindre der kommer en helt ubekendt og overhaler indenom, tror jeg bestemt, at det bliver EN af de 2 nævnte Smile
Til top
Dennis Christen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 14:09
Nokia har så skræmmende dårlig track record når det kommer til smartphones. Mit bedste bud er at holde dig langt fra Nokia. Alene deres daværende CEO's udtalelse i forbindelse med lanceringen af den oprindelige Iphone (Iphone is small personal computer, Nokia makes mobile phones - we are not competing with the iphone) siger alt om at de dengang intet fattede og i dag fortsat hænger håbløst bagefter. Nokia kan lave udemærkede mobiltelefoner til standardbrugere (deres "telefon" funktionalitet er jo stadig bedre end de fleste smartphones), men når det kommer til smartphones ville jeg holde mig langt væk.
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 21:02
Måske har du ret Dennis. 
Faktisk kan det meget vel være, at du har ret Thumbs Up.
Men på den anden side: Verden er ikke "statisk". Og da slet ikke inden for elektronik-branchen. Det er min fornemmelse, at tingene sommetider kan gå stærkt og kan ændre sig meget hurtigt inden for ikke mindst mobilos-verdenen.
Hvis Nokia har taget 7-milestøvlerne på, har de måske en chance for at nå i mål med et rigtig godt produkt Embarrassed?
Jeg dømmer dem ikke ude - ikke endnu Wink.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 15:41
Nokia N8 bliver ikke en seriøs udfordrer til Iphone/Desire/Galaxy .Thumbs Down Det opdaterede symbian 3 er tilsyneladende "bare" S60 tilpasset til touch, og formodentligt kun en mellemstation inden S4. . . Skærmen på N8 er for lille og opløsningen simpelthen for dårlig til en smartphone.
Kameraet bliver formodentligt super( med xenon flash), -  og det nye tiltag med "USB on the go" lyder da spændende .
Men N8 er altså ikke værd at vente på hvis man vil over på smartphone .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Men N8 er altså ikke værd at vente på hvis man vil over på smartphone .

Hvordan kan du sige det? Den er slet ikke kommet på markedet endnu. Det er den første telefon med den ny symbian 3 overhovedet, hvordan kan du allerede afgive en bedømmelse?
Hardware mæssigt overgår den langt de fleste telefoner der findes i dag og at påstå den ikke er egnet som smartphone kunne ikke være mere forkert.

Jeg er selv skeptisk men synes tværtimod den ser spændende ud og glæder mig meget til at læse anmedelserne. 

Har selv en iphone 3G og er blevet træt af at systemet er så låst, for ikke at nævne itunes...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 00:27
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86