Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 13:16 |
Ja, fjernbetjeningen kan helelr ikke skrue op længere, så der sker nok udskiftnig engang.
Er der iøvrigt nogen der ved hvor man kan købe "gamle" fjernbetjeninger, hvis de går i stykker eller bliver væk?
Jeg har fundet et par steder men de leverer kun til USA og UK.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 18:02 |
Hvis apparatet understøttes af en Logitech-fjernbetjening eller en anden intelligent multi-fjernbetjening, ville jeg slet ikke give mig til at lede efter gamle originale fjernbetjeninger.
|
 |
TvHomer
Guld medlem
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 14:19 |
Jeg har ingen forstand på multi-fjernbetjeninger, kan I kort forklare mig hvordan det virker?
Er det overhovedet en løsning, når den jeg ønsker at afløse allerede ikke kan skrue op længere?
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 369
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 14:41 |
En multi-fjernbetjening kan erstatte en bunke originale fjernbetjeninger der følger med til hvert apparat.
Endvidere kan man ofte programmere multi-fjernbetjeningen til såkaldte aktiviteter (f.ex "Se TV"). Når man så vælger denne aktivitet bliver alle ønskede apparater tændt ved tryk på en knap - og korrekt indgang på TV bliver valgt. Omvendt bliver alt slukket ved tryk på en knap. Jeg benytter Hamony One fra Logitech og den fungerer fint.
Harmony One programmeres via PC via opkobling til Logitechs database som indeholder signaler til stort set alt. Skulle man alligevel mangle funktion på en tast, kan man overføre signal fra den originale fjernbetjening. Det er bare sådan kort fortalt.
|
/ Jørgen
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 16:49 |
problemet er bare, hvis den orginale ikke virker og dens koder ikke findes i databasen. Ja så er man lige vidt. hvis du har råd køb en ny forstærker og får noget god lyd til din dejlige skærm. efterfølgende kan du købe en, hvis du synes de fylder for meget.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 21-August-2009 kl. 17:04 |
Jeg har lige checket på Logitechs hjemmeside: JVC RX-807VTN er understøttet af Logitech Harmony.
|
 |
TvHomer
Guld medlem
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 16:26 |
Mange tak for hjælpen.
det vil altså sige, at jeg med harmony´en slet ikke er afhængig af den gamle, men blot kan køde ind via nettet?
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
|
Sendt: 24-August-2009 kl. 17:04 |
TvHomer skrev:
Mange tak for hjælpen.
det vil altså sige, at jeg med harmony´en slet ikke er afhængig af den gamle, men blot kan køde ind via nettet?
|
Det er korrekt forstået.
Men som tidligere nævnt kan man dog ikke udelukke at en (som regel mere eller mindre speciel) funktion alligevel mangler eller ikke er placeret der hvor man ønsker. Den funktion kan man så lære Harmony'en ved at overføre signalet fra original fjernbetjening. Men det er sjældent nødvendigt.
|
/ Jørgen
|
 |