|
Normalisering af mp3 filer? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mht. ALAC, så er det iTunes, der tagger - og Sonos kan læse det.
Jeg har ikke undersøgt hvilke andre programmer, der kan læse og skrive tags i ALAC filer. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Jeg tænker bare om man kan "gå tilbage" når først man har konverteret til ALAC. Altså lave en ALAC til FLAC konvertering uden at miste metadata?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Det er jo relativt nemt at teste ;-)
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Ja...men dovenskaben længe leve ![]() |
|
![]() |
|
Bare for god ordens skyld, man kan frit konvertere frem og tilbage uden tab af metadata mellem FLAC og ALAC. Man kan også redigere i tag på ALAC med Mp3tag. Tror sku jeg hopper på den æblevogn, det bliver garanteret lettere for mig i den sidste ende...
|
|
![]() |
|
Alland82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Velkommen ombord:) Kører alt i Apple, og lige så ringe som de er til at lege med andre, lige så fede er de til at lege med sig selv.. Alt mit musik er ALAC og har Ingen problemer med mine Squeezeboxe - de læser tags og albumcovers uden problemer..
|
|
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670 -------------- Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Jeg gad heller ikke alt bøvlet mere, så nu ligger mit musik på en NAS. ITunes er sat op til at musiken ligger på samme NAS, og det samme med Sonos. Så det er samme mappe på min NAS, de ser, og alle ændringer i musik og tags laver jeg i iTunes. Alt jeg selv ripper er i Apple lossless, men jeg køber også noget i iTunes store, som ikke kan fås på cd, så det er simpelthen lettest at have det hele i iTunes. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Nu skrives der, at applikationen replaygain ikke virker med Itunes... og at Itunes benyttes for, at kunne synkronisere Ipod ...
måske det var en ide, at købe http://www.mgtek.com/dopisp/ plugin. ... det koster vidst 20$ og tillader, at du synkroniserer Windows Mediaplayer blibioteket med Apple udstyr ... GENIALT plugin for dem der ikke kan lide/bruge Itunes men gerne vil benytte Appels produkter
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
bemærk at IOS 5 endnu ikke er kompatibelt fordi Appel har ændret strukturen markant...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |