|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() Sendt: 26-Maj-2009 kl. 20:52 |
Hej igen allesammen. Jeg har tidligere skrevet et indlæg, hvor jeg fik en række konstruktive svar og gode råd. Nu har jeg kigget lidt rundt og tror måske, jeg har fundet løsningen og vil gerne høre, om I er enige med mig? Jeg overvejer dette selvbyg mediacenter: http://www.guloggratis.dk/computere/stationaer/anden-model/a nnonce/4834058 Jeg har snakket med ham, og han vil være så venlig at hjælpe mig med at få indbygget én af disse (gode råd til hvilken ønskes): http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=59913805 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=60465787 Jeg skal bruge mediacentret til følgende: 1: Se/optage digitalt kabel-tv via Yousee. Mht. 6, så er indgangen på forstærkeren DIN-audio, mens centret vel har alm. mini-jack, - men kan det ikke klares med: http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_kabel/din_adapter/5p_d in_hun_4_x_phono_kabel_02_m_1083_da.html På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg ville ikke købe det fra gul og gratis, uden at have priserne i hoved vil jeg sige man kan få nye bedre dele billigere.. Og han skriver ikke noget om hvilket bundkort der er i, de nyere bundkort idag er langt bedre end dem der bare er et par år gamle.. Hvis du ikke kan bygge selv, så se om du kan finde en i omgangskredsen der kan finde ud af det, og giv ham 3-500 kr for det, jeg vil tro det tager en lille time og bixe det sammen, også skal der bare software på, det kan du vel klare selv(du skal kunne klare det software mæssige selv, ellers får du aldrig det mediecenter til at køre ordenligt) med hensyn til de DVB-C kort, så er det helt klart floppyDTV.. det andet kort er simpelthen noget møg.. der findes sikkert mange tråde til hvad for noget hardware du skal købe herinde.. den fra gul og gratis kan nok bruges, men synes det er for dyrt, og det er et dårligere produkt.. Jeg har faktisk et mediecenter i soveærelset, med det samme kabinet.. det er mit gamle fra stuen, som jeg muligvis skal sælge.. men det får jeg ikke 4750 kr for, regner med at få omkring 2000 kr for det... |
|
![]() |
|
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() |
Vil du sælge det fra soveværelset? Han vil sælge til 4.000 kr., - og hjælper mig så gratis med at sætte TV-tuneren i (regner jeg med). Det er ikke afgørende for mig, om det kommer til at stå mig i 4.000 kr. eller 5.000 kr., - bare det er i det niveau, - og det er heller ikke afgørende, at det er det hurtigste/bedste på markedet, bare det opfylder mine behov? (må selvfølgelig gerne være lidt fremtidssikret, men jeg kan ikke se, hvad jeg mere vil komme til at bruge det til end de nævnte ting). Tak for feedback, - sætter pris på, der er nogle, der vil give gode råd. Mvh Chris |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det skal muligvis sælges, men har simpelthen ikke overskud til at tænke på det den kommende tid, har købt hus, og får nok nøglerne imorgen.. så de næste par uger/md kommer til at gå med det.. En ting du nok vil komme til at bruge i fremtiden er blu-ray, og det er netop det de nye chipsæt er ekstra gode til.. Et nyt tidsvare mediecenter vil være. Antec fusion kabinet ca 1029 kr FloppyDTV brugt/nyt 1000/1600 kr Ialt ca 4629 kr.. Også vil det være nyt med garanti, og det er de nyeste dele, så det er lige til at glide et blu-ray drev i senere(meget nemt at udskifte, kan gøres af en amatør)
Redigeret af Pizzabager - 26-Maj-2009 kl. 21:38 |
|
![]() |
|
![]() |
Igen mange tak for overskueligt svar. Problemet er, at jeg ikke vil kunne finde ud af selv at samle det, - har aldrig prøvet noget lignende. Er der evt. en herinde i forum, der vil tjene nemme 500 kr.? - og være tålmodig med dumme spørgsmål undervejs? Mvh Chris |
|
![]() |
|
![]() |
Nær Fredericia er at foretrække...
![]() |
|
![]() |
|
Micro ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
hej chris hvis du bruger lidt tid på at sikker dig at det HW du køber passer sammen, så kan du næsten ikke lave nogem fejl også lære du det og spar 500 kr, hvis du så får problem bor jeg i fredeicia. men hjælper kun folk hvis de selv gøre en indsat første Micro |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Micro (og andre). Det lyder som noget, jeg gerne vil prøve kræfter med, - så får jeg det jo også, som jeg vil have det. I den forbindelse et pr spm. mere: 1: Er pizzabagers liste fuldstændig? (Hvad med grafik- & lydkort). 2: Hvordan kan jeg se, om delene passer sammen? På forhånd mange tak. Mvh Chris |
|
![]() |
|
![]() |
Synes også jeg har læst noget om køler/blæser?
|
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
1: Umiddelbart ja, check evt denne tråd for at se hvad der kunne passe sammen. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60747& PN=1
2: Ellers poster du det du har fundet herinde, så er det sikkert nogen der er behjælplige. Det er smag og behag om man vil have en anden køler på end standard-køleren. Man kan starte med den køler der følger med til CPU'en, og senere sætte en anden på hvis man synes den larmer for meget. Personligt kører jeg med den køler der følger med og den er stortset lydløst i mit setup. Redigeret af xeon - 27-Maj-2009 kl. 08:10 |
|
![]() |
|
henriksr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Hej Nettossen, |
|
![]() |
|
henriksr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
Kan tilføje at den første pc jeg selv byggede for snart mange år siden (suk, det var tider.....) den kom til at virke. Alle skal jo starte et sted, og du starter med et mediacenter.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |