recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon 2 Audio og NAS - løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon 2 Audio og NAS - løsning?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon 2 Audio og NAS - løsning?
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 11:22

Jeg går i øjeblikket og overvejer at investere i en Noxon 2 Audio med en eller anden form for NAS. Jeg har efterhånden trawlet alle trådene igennem men er stadig i tvivl...

Hvis jeg vil finde den bedste/billigste løsning på en NAS, der kører med Twonky, hvad skal jeg så vælge?

Jeg har ikke brug for raid da jeg vil lave backup på USB disk. Mit behov er indtil videre ca. 500 cd-ere rippet i 256 kb/sek.

Er det Synology, Maxtor, QNAP, Buffalo eller noget helt femte jeg skal gå efter?

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 12:59

Tja... for det første duer den aktuelle Maxtor (kaldet MSSII) ikke - den er ikke åbnet endnu og er dermed ikke klar til Twonky (www.openmss.org).

Modellen før (min MSS+) kan dog stadig findes rundt omkring på nettet - eBay fx. Og den virker glimrende med Twonky - og jeg kan vel at mærke selv opdatere den, hver gang Twonky kommer med en ny udgave. Og det gør de hver tredje måned sådan cirka. Twonky er altså ikke præinstalleret og "låst" på MSS+.

Qnap får også ros (har Twonky præinstalleret) - men Twonky-opdateringer kan man ikke selv klare (så vidt jeg forstår Twonky's forum) - man må altså afvente Qnap's egne opdateringer af firmware.

Synology kan man selv opdatere med Twonky.

Og den billigste løsning er helst sikkert LaCies EDmini - men her er Twonky præinstalleret i en ret begrænset version.

Mere om mulighederne her: http://twonkyvision.com/Products/TwonkyMedia/nas.html#pre-in stalled

kris

PS: Buffalo Linkstation brugte jeg engang en weekend i Luxembourg på IKKE at kunne få sat op til Twonky - blot til info! Men Buffalo'en leveres nu med indbygget DLNA server, som skulle være god (jeg kender ingen andre NAS'er med indbygget DLNA server, kun UPnP servere). Buffalo'en lagrer og streamer fx 70.000 numre uden problemer for en af mine venner - blot til info 2!

 



Redigeret af kris - 04-Juni-2007 kl. 13:05
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 13:12

kris - ved du om det er den Buffalo der hedder Pro eller Live? Og DLNA serveren - gør den at man kan undvære Twonky. Jeg synes ikke det er lige til at gennemskue???
Jeg har nemlig været meget tæt på at købe Pro versionen, selvom det vistnok er den ældste. Jeg synes ikke det er nemt, det her.

Er der nogen der ved hvornår Fujitsu's "nye" Activity Media Server kan købes i landet?

Den ser meget fornuftig ud, også.



Redigeret af zaboom - 04-Juni-2007 kl. 13:14
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 13:30

Ja, DLNA serveren er vist i alle Buffalo'erne - og det ER den eneste NAS på markedet med DLNA server (og den kan så erstatte Twonky - om den er præcis lige så god ved jeg altså ikke):

http://www.buffalotech.com/technology/software/dlna/

Jeg har nu læst om/kender et par stykker der er meget glade for den.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 13:38

...men hvis du skal have noget ud af DLNA serveren i Buffalo'en skal du selvfølgelig have en DLNA kompatibel klient. Min SLA5520 er både UPnP og DLNA. Blot til info3! (Tanketorsk - din Noxon er selvfølgelig også DLNA-parat!).

Alle Buffalo's aktuelle NAS'er (både Linkstation og Terrastation) er åbenbart med indbygget DLNA server - men det gælder ikke alle de ældre Buffalo-modeller. Buffalo forhandlede også en periode modeller, der hed Homeserver - de var vist de første Buffalo'er med DLNA server. Men tjek lige den konkrete model, du måtte ende med at finde - hvis du går efter Buffalo!

kris



Redigeret af kris - 04-Juni-2007 kl. 14:00
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 23:16

Ikke alle Buffaloer har indbygget mediaserver, Linkstation Pro har f.eks. ikke. Man skal købe Linkstation Live. Borset fra farven på kabinettet er de ens af udseende, prisen er også den samme. Det eneste der bekymrer mig lidt er at mediaserveren er leveret af Mediabolic, samme som leverede til Maxtor, det kunne da bruges, men Twonky er bedre (måske er Mediabolic bedre idag ?). Ellers Synologi DS106 nem at installere Twonky på (har lige gjort det på 2). Prismæssigt vil jeg mene at der ikke er den store forskel på de løsninger, især ikke hvis man kan bruge de 10€ rabat på Twonky, som Terratec leverer med.

// JM

   

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 23:34

De NYE NAS'er fra Buffalo har alle DLNA - sådan læser jeg deres site. Og ja - Mediabolic skræmmer meget. Men som sagt er de erfaringer, jeg har hørt om med DLNA serveren særdeles positive - så noget tyder på, at det er anderledes end Mediabolics skrækkelige UPnP servere...

kris

 

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 09:41

Den Linkstation Pro jeg havde indtil februar i år, havde ikke nogen indbygget mediaserver, men måske er der kommet opdateringer til siden. Det kunne være spændende at prøve Live versionen om der nogen snakken med kvaliteten af DNLA serveren.   

// JM

 

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 10:05

Åhh, ved ikke rigtigt med det der Buffalo...

Mediabolic er blevet overtaget af Macrovision og deres "nye" DLNA software's specs kan ses her. Men det får jeg ikke ret meget ud af.

Damn det er svært  - tør man tage chancen med Buffalo?

På papiret får man tilsyneladende meget for pengene, ved at vælge en LinkStation Live. Kr. 1.394 inkl. 250 gb disk...



Redigeret af zaboom - 05-Juni-2007 kl. 10:11
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 10:35

Nu har jeg bestilt en Noxon2Audio og en Buffalo LinkStation Live med 250 gb disk. I alt inkl. forsendelse kr. 2.668 fra Express Delivery.

Så nu må jeg bare væbne mig med tålmodighed selvom det er svært

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 10:39
Jeg krydser fingre - meld endelig tilbage, når du har noget at melde! Min gode kammerat streamer som sagt 70.000 numre fra en Buffalo (Homeserver) til en SLA5520 via den indbyggede DLNA-server, så mon ikke det går?!

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Gus2000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 10:53

Vil gerne lige lytte med... Hvad er Twonky?

Jeg skal have et Sonos system og her skal jeg bruge en NAS harddisk så jeg kan streame musikken uden at have pc'eren tændt. Har det noget med twonky at gøre?

HJælp :)

Har selv kigget meget på Maxtor Shared Storage II da den er billig og ser ud til at kunne hvad jeg gerne vil. (printserver osv)



Redigeret af Gus2000 - 05-Juni-2007 kl. 10:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu