recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon 2 Audio og NAS - løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon 2 Audio og NAS - løsning?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moli Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2007 kl. 23:42

Hej

Jeg ved ikke helt om det er den rigtige tråd til det her spørgsmål. Jeg er lidt på den. Som det kan ses længere oppe i tråden så købte jeg tidligere på sommeren en Buffalo LinkStation Live 320 GB. Problemet er bare at jeg ikke kan få den til at virke, jeg er ikke nogen haj til netværk. Jeg har installeret det medfølgende SW NAS navigator, derfra kan jeg se hvilken IP adresse NAS enheden har fået, jeg kan godt pinge på den IP adresse, men jeg kan ikke se HDD'en. NAS navigator viser mig også MAC adressen som passer med den der står på NAS enheden.

Hvad gør jeg galt ? Jeg har prøvet at slukke for Firewall og virus scan, men det hjælper ikke. Hver gang jeg prøver at view'e share får jeg følgende fejl:

"Network rounting can't be faound, confirm network cabling and connection"

Jeg har dog kontakt til NAS'en idet jeg kan pinge den.

Jeg vil meget gerne høre fra nogen der kan hjælpe mig, på forhånd tak.

Morten



Redigeret af moli - 22-August-2007 kl. 23:42
Morten L



HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /

Display: TH 37PX70

Squeezebox'es / Vortexbox
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2007 kl. 01:45
Hej Morten,
Prøv at gå ind i dit administrationsmodul til den NAS og giv den en fast IP-adresse - fx. 192.168.1.99. Hvis du kan, bør du også navngive den - fx. MorNAS. Giv den ellers de samme netværksegenskaber, som din pc har - altså gateway, dns osv
Dette gælder også din evt. arbejdsgruppe, som tit hedder WORKGROUP.

Gå derefter ind i Stifinder, hvor du kan taste din NAS' IP-adresse ind i adresselinien eller skrive \\MorNAS

Ydermere vil du kunne sætte din NAS op til at være medieserver, men det findes der sikkert konkrete anvisninger på nettet om

Venbligst
Søren
Til top
moli Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 00:07

Hej

Så lykkedes det at få kontakt med min Linkstation. Jeg havde prøvet alt hvad jeg kunne finde på Buffalo's hjemmeside hvilket ikke var meget. Desuden forsøgte jeg de ting som Breddam skrev i nat, inden af delene hjalp med at få kontakt til min LinkStation.

Jeg fandt en LinkStationWiki hjemmeside med alt inden for den slags. Det vidste sig at min LS var kommet i EM-mode i modsætning til HDD-mode, så en flashing af firmware var nødvendigt. Jeg flashede med standard FW fra Buffalo og nu virker dyret.

Tak for hjælpen, jeg skrive mere om mine erfaringer senere. Det er først lige gået op for mig at der findes noget sådan som Noxon, det er jo for vildt, sådan en må jeg også havde.

Morten

Morten L



HTPC: Antec Fusion / ASUS DVBviewer /

Display: TH 37PX70

Squeezebox'es / Vortexbox
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 00:32
Nåmen, Du kan faktisk stadig med fordel gøre dét, som jeg anviser. Det vil gøre din daglige brug - og især administration - noget nemmere.
Det gælder nok især navngivningen...

Men en god sejr over din Linkstation. Det luner godt, når tingene lykkes
Tillykke med det

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu