recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon 2 og usb-port
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon 2 og usb-port

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nordvest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon 2 og usb-port
    Sendt: 01-Marts-2007 kl. 12:47
Jeg lurer på om det er noen som har noxon audio2 mediaspiller og kan dele litt brukererfaringer.
Det ser ut som et veldig interessant produkt og har den fordelen framfor squeezebox at du kan koble en ekstern harddisk rett til spilleren via usb-inngangen slik jeg har forstått det og dermed ikke trenger å ha pc`en på for å spille av mp3 osv.

Det jeg spesifikt lurer på er:

1) Hvor god er lydvaliteten?

2) Er det ubegrenset hvor stor ekstern harddisk man kan koble til og kan denne ha så mange mapper og filer man vil eller er det begrensninger på dette?

3) Er det greit og oversiktlig å navigere i musikksamlingen når denne er koblet direkte til via harddisk og usb eller er den beste når man streamer fra pc?

Alle erfaringer mottaes med stor takk!!

Håper det går greit å forstå norsken min... :)

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:13

Jeg tror, du stort set kan tilkoble den størrelse harddisk, du lyster. Og lydkvaliteten er super. 500GB, 1TB... whatever.

Jeg havde faktisk overvejet Noxon 2-løsningen til sommerhuset, hvor jeg IKKE har telefon/netværk og derfor på en enkel måde ville kunne afspille al min musik med dette setup.

MEN: Du sætter selv fingeren på problemet med punkt 3 - synes jeg. For med dette setup kan man kun navigere i de Windows-mapper, du har liggende på harddisken og altså IKKE efter IDtags, primært kunstner, album og enkeltnummer.

Så jeg klarer mig foreløbig med min 20GB Creative MP3-spiller, når jeg er i sommerhuset!

kris 

PS: Se i øvrigt anmeldelsen her fra sitet:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=916&zoneid=1



Redigeret af kris - 01-Marts-2007 kl. 15:17
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
nordvest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:


MEN: Du sætter selv fingeren på problemet med punkt 3 - synes jeg. For med dette setup kan man kun navigere i de Windows-mapper, du har liggende på harddisken og altså IKKE efter IDtags, primært kunstner, album og enkeltnummer.



Tusen takk for svar!!
Ang punkt 3:

Jeg skjønner ikke helt hva forskjellen her innebærer/betyder. Kan jeg ikke se navn på artist, album og sang hvis jeg kobler via usb? Eller mister jeg kun noe av funktionaliteten når den derfra ikke leser id-tags (søkbarhet o.l)?

Hvis jeg lagrer min musikk på harddisken sådan:
Artist (egen mappe), album (undermappe) og sangnavn (filnavn) vil jeg kunne bla i disse da og velge til eksempel artist Neil Young, og så få frem album Unplugged og så spille av dette?

Edit: Er lydkvalieteten like god ved usb-tilkobling som ved streaming??

Er nybegynner når det gjelder disse media-streamers...






Redigeret af nordvest - 01-Marts-2007 kl. 18:00
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 09:28

Lydkvaliteten må vel nærmere være bedre - den kan i hvert fald ikke være dårligere end hvis musikken skal sendes gennem luften!

Ja, det handler for mig søge-funktionaliteten. Du vil se mapperne på præcis den måde, de er sat op på harddisken - så din beskrivelse er korrekt. I dit tilfælde vil du altså ikke kunne søge direkte på et album eller en sang, da du skal via artist. Men hvis det er ok for dig, er det jo helt fint!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
nordvest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 12:45
Ja, det er greit for meg at tape litt funksjonalitet hvis jeg slipper å stadig ha pc`en på. Dessuten kan jeg jo ha en backup-mappe på pc`en slik at jeg kan streame når det ønskes.
Og radiofunksjonaliteten er jo uavhengig av pc formoder jeg.....

Tusen takk for hjelpen. Jeg kjøper en og forsøker og om jeg ikke blir fornøyd kan jeg bare returnere den.

Har lest på andre forum at noen har problemer etter de har oppgradert firmwaren. Har du det problem?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 22:59

Nope, men SLA5520'eren er heller ikke helt den samme klient som Noxon 2, selv om de ligner hinanden.

Og ja: Radioen fungerer, bare du har den trådløse router tændt (eller LAN tilsluttet).

Jeg er sikker på, du bliver glad for den. Man får utroligt meget for pengene med Noxon 2.

kris



Redigeret af kris - 02-Marts-2007 kl. 23:00
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 23:49

Mine noxon'er kører fint med den nye software. Et alternativ til USB disken er bruge en netværksdisk istedet med mediaserver, det er ikke så meget dyrere end USB disken (medmindre man har den i forvejen). Så får man den fulde funktionalitet, f.eks også mulighed for playlister, hvilket jeg næsten syntes er et must. Man slipper også for skulle slæbe disken mellem Pc'en og Noxon'en når man skal have lagt filer over på den.

JM

 

Til top
nordvest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2007 kl. 00:27
Takk for hjelpen; Kris!!

J-mil: Ny software? Mener du at du har oppdatert programmet på din pc eller firmwaren i spilleren (Noxon)?

Jeg har en usb-disk fra før, men hvor mye koster en nas-disk og har du eksempler på en billig en som passer?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2007 kl. 09:54
Prøv at læse den lange NAS-tråd igennem: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17655& PN=1
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2007 kl. 10:34

Det er firmvaren i Noxon'en der er opdateret. Et god bud på en NAS disk kunne være Synologi DS106, den koster ca 1500,- kr, dertil skal ligges prisen på en harddisk + 20€ for Twonkymusic (eller 30€ for twonkymedia). Nogle NAS servere er født med en mediaserver men de er oftest ikke særlig gode. Kig evt. på Twonky's hjemmeside (twonkyvision.com), der er flere nævnt. Alternativt kan man købe Linksys NSLU2, som er en enhed hvor man kan tilslutte en USB disk og gøre den tilgængelig på netværket, den koster ca 650,- kr

JM

 



Redigeret af j_mil - 04-Marts-2007 kl. 14:14
Til top
nordvest Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 12:50
Var det mye som ble bedre da du oppdaterte firmwaren?
Jeg er litt usikker på om jeg skal prøve det da jeg har lest om en del som har fått problemer etterpå.

Jeg får antakelig min i posten i morgen så dette skal bli spennende å se hvordan fungerer og om jeg greier å sette den opp riktig....
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 09:15

Man får flere funktioner, f.eks. podcast, en sleeptimer, flere codecs. Men man man kan sagtens bruge den uden at opdatere. 

// JM

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu