recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon 2 og usb-port
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon 2 og usb-port

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 17:31

jeg spørger lige igen med hensyn til søgning i et bibliotek med måske 20000 numre kan man da søge direkte efter tittel eller kunstner med fjernbetjening?

er der nogen der kan sige om det er noxon,squezzebox,eller teac der har de bedste søge muligheder

 

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 19:06
Hvis du ikke streamer, men altså slutter en harddisk til Noxon, da kan du ikke søge direkte på titel mm. I stedet får du adgang igennem mapperne, ligesom på en pc.

Noxon, TEAC, Soundbridge, SLA... ved brug af Twonky er søgningen den samme på klienten.

Squeezebox er ikke UPnP og kan derfor ikke funke med Twonky, men derimod med Slimserveren. Søgefunktionaliteten dér skulle også være helt i orden.

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 21:23

ok men hvis jeg streamer så kan jeg søge ?

Ja jeg er ikke så klog på den slags

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 00:37
Yes, når du streamer bruger du en såkaldt medieserver (Twonky fx) - og den sikrer søgefunktionaliteten.

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 16:28
men på nuværende tidspunkt er der altså ikke nogen der kan søge direkte på et usb medie,altså søge direkte ved at skrive et søgeord? 
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 19:33
...hvis en sådan klient eksisterer, vil jeg i hvert fald godt eje den til sommerhuset, hvor jeg ikke har fastnet. Noxon, TEAC WAP-5000 m.fl. har mulighed for direkte tilslutning af harddisk, hvilket i bestemte situationer kan være hamrende praktisk - fx lyn-aflytning fra en memory stick. Men med næsten 14000 numre kan jeg ikke undvære muligheden for at søge direkte på IDtag'et... og det tror jeg altså ikke, man kan ved direkte tilslutning...

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 20:21
ok tak for hjælpen så skal jeg så bare bestemme mig for om det skal være squeezebox eller noxon men sidst nævnte er da godt nok betydeligt billigere
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2007 kl. 23:11

En NAS disk med en UpnP mediaserver (f.eks Twonky) er ikke meget dyrere end en USB disk. En af ulemperne ved slimserveren er at den kræver flere "hestekræfter" end f.eks. Twonky, en anden fordel ved Upnp er at man ikke er bundet af et fabrikat.

// JM

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 08:41

høghen - ja, vær lige opmærksom på at klemmeboksen IKKE er UPnP og derfor KUN funker med Slimserveren. og vær yderligere opmærksom på, at Slimserveren ikke funker på et hav af NAS'er sådan umiddelbart for menigmand - hvis du skulle få NAS-lyster. endelig er Slimserveren - som j_mil nævner det - ret så RAM-slugende (hvor Twonky er ekstrem effektiv - mine ca. 14000 sange sluger bare 3,5 MB RAM på min NAS).

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 16:53

jamen jeg kunne måske godt få nas lyster men har ikke kunne få mig selv til at spørge om hva det helt præsis er????

det bliver omtalt overalt i dette forum og søger man på ordet kommer der så meget at vælge imellem at det er lidt uoverskueligt.

men en hurtig forklarig eller en tråd der nøjagtig fortæller hva det er kunne være super

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 20:49
No worry. Det er kort fortalt en harddisk, som du slutter direkte til din trådløse router (NAS står for Network Attached Storage). Dermed har alle pc'er i husstanden med trådløst netkort adgang til harddisken over netværket (simpelt hen en ekstra mappe på desktoppen), men i forhold til streaming er der en ekstra fordel: Jeg har mine 14000 sange liggende på en NAS - men på NAS'en ligger også medieserver-softwaren Twonky, hvilket gør NAS'en i stand til at streame musikken til min klient (SLA5520). Dermed kan jeg altid høre al min musik på stereoanlægget (gennem SLA'en) UDEN at tænde min pc.

Jeg er rigtig glad for setup'et og har haft det et års tid eller mere. FØR da havde jeg ALDRIG hørt om streaming, NAS eller Twonky, så dermed også sagt, at det er til at gå til!

Hvis du køber en NAS: Gør det lettere for dig selv og køb en, hvor Twonky er præinstalleret. Lacie og Qnap er oplagte muligheder. Førstnævnte er absurd billig - vist 1700 kr. for 500GB.

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 21:35

ok ja det med at at pc ikke skal være tændt kan jeg godt se det smarte i,og det er da også rart at hele huset så kan smutte på den med hensyn til billeder,film og musik.

Nå men det ender nu nok med en noxon så,den er jo også billigst.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu