|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BRAS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 165 |
![]() Sendt: 07-December-2008 kl. 17:40 |
TIL INFO Med den seneste BETA firmware til Noxon Iradio for Ipod kan der nu også afspilles FLAC format. Det er ikke officielt fra Terratec's side at dette understøttes, men jeg har testet det og det virker uden problemer både via USB og via UPnP fra min Synology NAS.
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Fed info
![]() Især, når man har rippet alt lossy ![]() Det jeg især er ked af er, at jeg i sin tid rippede mine LP'er til mp3 (gudskelov kun ca. 25 af dem) i 128 kbps ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg vidste ikke bedre dengang, men har jeg siden fået rippet dem om? Eller overspillet er det vel ![]() Jeg har dog rippet mine cd'er igen til 320 kbps aac, og det er en god bitrate til mange ting! Jeg lægger ikke mærke til noget tab ved dagligt brug, men ved lytning kan man med gode produktioner høre, at specielt transienter kan være svære at håndtere. Jeg kunne forestille mig at få overspillet nogle LP'er igen i FLAC, men jeg er egentlig lidt i tvivlende om, at den DAC, der sidder i min T60'er er noget værd... Det skal jeg lige have undersøgt, hvordan jeg kan forbedre, før jeg overspiller noget i så mange timer igen ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fandt en person der arbejder ved Terratec på hifi-forum.de (Shaddi) så du kan jo evt. høre ham om der også skulle være en ny firmware på vej til Noxon 2. Her er tråden: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_ id=181&thread=29&back=&sort=&z=27 Som du kan se svarer han også på engelsk, hvis dit tyske (ligesom mit) ikke er for godt....men som han skriver supporterer de endnu ikke FLAC selv om det virker......men det kommer vel
|
|
![]() |
|
![]() |
Breddam, så er der også en ny Beta til den gl. Noxon: http://ftp.terratec.de/HomeEntertainment/NOXON2/Updates/Beta /
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Jeps,
Har hentet og installeret ![]() Skal nok lige have opdateret NAS'en, for jeg kan ikke se FLAC-filerne i min Noxon. Tak ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Håber du fik det til at lykkes med FLAC filerne. Hold øje med Deres FTP server... der er dukket en ny beta op i dag, som bl.a fixer problemet med at bit-raten ikke vises i displaet.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg testet med ny Twonky (4.4.9 - har ikke licens til 5.0) og ny firmware på Noxon og CS-406.
Jeg kan se filerne i Noxon, men de vil ikke spille ![]() Jeg rippede med MediaMonkey, hvis det skulle have betydning. Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg rippede mine med Easy CD-DA Extractor, men om det skulle gøre en forskel ved jeg desværre ikke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |