Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kenn
Bruger
Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
|
Emne: Noxon taber radiosignet ??? Sendt: 15-Maj-2008 kl. 00:43 |
Hej - Synology D105I og Noxon. Dette kører perfekt trådløst. 
MEN, er der nogen Noxon brugere der har problemer med at radio signalet falder ud og kommer igen. Den kan stå på P3 og efter nogen tid forsvinder lyden. Den kommer selv igen. Det sker aldrig nogensinde ved afspilning af MP3 filer og begge dele fore wireless
Kenn
|
 |
j_mil
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
|
Sendt: 15-Maj-2008 kl. 23:43 |
Lyder som om at der ikke hul igennem ud til internettet altid (eller det ikke er stort nok). Den lodrette bar i højre side på displayet angiver hvor meget der er i bufferen, hvis den gå til 0 = bufferen er tom, mister man lyden. Jeg har ikke oplevet det på de danske eller europæiske netstationer, men af og til på de amerikanske. Det at du ikke har problemer med MP3 filer tyder også på at din trådløse forbindelse er OK, så problemet ligger længere ude.
// jm
|
 |
Kenn
Bruger
|
Sendt: 15-Maj-2008 kl. 23:52 |
Tak for svaret. Bufferen er på 0 når den taber kanalen. Jeg har også prøvet DR's netradio på min computer, her falder det aldrig ud. I grunden har jeg en eller anden ide om at det kan være min Noxon. Men det lyder jo underligt når MP3 fra sonology'en virker.
/Kenn
|
 |
kris
Guld medlem
Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 16:51 |
Jeg har præcis den samme Noxon-oplevelse. Jeg har aldrig prøvet, at min MP3-streaming falder ud, men radioen (jeg kører næsten altid P3) falder forholdsvis ofte ud. Jeg gætter på, at det skyldes, at MP3-filen "føres helt over" (lille lokal Noxon-buffer?), når der er wifi-signal, hvorfor Noxon'en afspiller den uden afbrydelser selv om signalet bliver dårligt ind imellem. Radioen derimod er jo live, hvorfor Noxon'en ikke kan "lagre noget". Kunne dette være forklaringen - eller er det nonsens?!
kris
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
 |
Kenn
Bruger
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 17:48 |
Desværre hører jeg også en del radio, og det er selv de danske programmer der falder ud. Jeg håber bare på at der skulle være en Noxon ejer her i forum, der har oplevet og løst problemet. Men du har ret Kris, radio er live.
//Kenn
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 16-Maj-2008 kl. 18:24 |
Jeg har aldrig været ude for udfald.
Noxon laver også buffer af live radio. Jeg tror, at det må være en ustabil forbindelse til nettet eller mange forbrugere (!?)
Venligst Søren
|
|
 |
Kenn
Bruger
|
Sendt: 17-Maj-2008 kl. 08:49 |
Jeg siger foreløbig mange tak for svarene, men vender tilbage hvis jeg finder en løsning.
//Kenn
|
 |