recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon vs. Soundbridge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon vs. Soundbridge

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon vs. Soundbridge
    Sendt: 05-December-2007 kl. 09:56

Jeg har et NSLU2 netværk. Vil ha koblet en afspiller på, og regner med at det skal være en Noxon eller en Soundbridge.

Fordele og ulemper ved de to ? - Og de forskellige modeller.

eller er der bedre, som samtidigt kan køre problemfrit ?

Tak

Panta rei
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:17

Jeg har en Noxon, og den er utroligt alsidig.

Twonky følger med, og derfor er der ingen problemer med at spille din musik fra NAS'en.

Den gør dét, som jeg var ude efter mht min egen musik.

Den store overraskelse var radiodelen. Der er rigtigt mange muligheder for musik og podcasts. Man kan fx. lægge 'Mennesker og Medier' eller 'Videnskabens Verden' ind som favorit, og så kan man høre den nyeste version, når man vil

Endvidere kan man fx. høre DR Jazz eller Rock ligesom på DAB eller bare høre radio. Hvis der er en eller anden obskur kanal, som ikke er på listen, kan man oprette den uden problemer.

Jeg kan kun give Noxon de bedste anbefalinger!

Venligst
Søren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 12:27

Okay , fedt

Det var en bedre anbefaling end jeg havde forventet !

Hvordan er det med de forskellige modeller af Noxon ? Forskelle ? fordele og ulemper.

kender du til soundbridgen ? Forstået sådan at du vil anbefale Noxon fremfor soundbridge ?

Hvad med waf ?

Den anbefaling får mig næsten til at købe en med det samme, men vil slå lidt koldt vand i blodet og se om du skriver igen

Eller om der er andre der har en mening om sagen.

Tak Søren

Redigeret af KissmeTiger - 05-December-2007 kl. 12:30
Panta rei
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:01

Jeg har en Noxon 2 audio, som er sluttet til anlægget. De øvrige benytter sikkert samme kerne.

Du skal jo gøre op med dig selv, om du vil have iPod-dock, højttaler eller mere radio-agtige betjeningsknapper.

WAF er ret ok. Den er ret nem at betjene, så der er ikke noget dér. Udseendet er ikke noget, der passer til vores anlæg, men det står alligevel inde i et skab, så her er der ikke noget, der skæmmer. Fjernbetjeningen fungerer fint, men den virker lidt billig i det... Displayet er ikke stort, så man skal være forholdsvis tæt på dimsen, når den skal betjenes, men man skifter jo ikke i tide og utide. Den står jo som regel jo bare og spiller derudaf - om det så er en playlist fra Twonky eller noget radio.

Lyden er god til almindelig lytning, men her kommer der jo andre faktorer - fx. komprimering - ind.

Jeg kender ikke Soundbridge, men jeg overvejede den, da jeg skulle have en klient. Afgørende var, at Twonky fulgte med Noxon, bedre tilslutningsmuligheder og tilsyneladende en bedre radiodel.
Samtidig var den ret billig.

Denne vurdering af Soundbridge var som så mange andre ikke særligt velfunderet, og du står dig ikke godt ved at benytte den til dit valg. Sådan er det jo bare, når man skal vælge: Man træffer sin beslutning på det tilgængelige (!) grundlag. Det er dér, hvor man ikke gider at søge flere oplysninger

Der er vist nogle stykker herinde, som har en Soundbridge. De skal bare lige ud af busken.

Venligst
Søren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:59

Ja det er rigtigt. Jeg er eksempelvis heller ikke ude og overveje en squeezebox eller Sonos. Af simple årsager : pengene ! ud over at jeg heller ikke ved om de er kompatible ... Om den lille slug kan holde dem i live osv.

Derfor har jeg begrænset feltet til Noxos og SB. Mht Noxos m. Ipod dok ved du om man er tvunget til at gøre brug af de højttalere ? De kan vel afmonteres. Hvis det er det man vil ?

Uanset hvad, så er den du har fin til mine behov. Rigtig fin endda.

Mvh/ Henrik

Redigeret af KissmeTiger - 05-December-2007 kl. 14:01
Panta rei
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 14:08

Jeg tror ikke, at der vil være problemer med Sonos, fordi den har sin egen server og henter filerne på et netværksdrev.

Squeezebox skal have en Slimserver kørende, men den er i hvert fald mere RAM-krævende end Twonky. Det kan dog undersøges...

Mht. Noxon iPod-docken så vil jeg ikke lægge hovedet på blokken, men det ligner jo grangiveligt den ekstra højttaler, som kan købes separat, der sidder nedenunder

Man får nu også lov til at betale for den, men smart er det nu

Venligst
Søren

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 20:45

Jeg har både Noxon og Soundbridge. Soundbridgen er OK, men Noxon er bedre på alle punkter, på nær udseendet måske. Jeg ret sikker på at man ikke kan pille højtaleren af Ipod versionen af Noxon'en. Faktisk har Noxon længe haft en version i deres kataloger der ligner den version på en prik, dog uden Ipod optionen. Jeg har dog aldrig set den til salg i virkeligheden og er slet ikke nævnt som tilbehør til Noxon'en.

mvh JM

Til top
RPP@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-September-2006
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 20:52

Hvorfor prøver du ikke bare at købe en af dem.

Der er jo 14 dages fuld retur ret på alt hvad du køber på nettet   :o)

Gjorde selv det samme, og endte op med en soundbridge.

Har dog ikke nået at bruge den så meget, så jeg vil give min mening om den, men syntes nu den ser meget lovende ud.......

RPP@

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 22:05
Der er denne sammenligning mellem de forskellige Noxon'er: http://entertainen.terratec.net/html/NOXON.html

Vedr. adskillelse af forforstærker og aktiv højttaler, så kan jeg bidrage med denne billedserie, som sandsynliggør min formodning
http://pressen.terratec.net/index.php?module=My_eGallery& ;do=showgall&gid=262&p=
Venligst
Søren

P.S. Jeg skrev, at remoten var billig i det, men jeg vil gerne fremhæve, at den fungerer fint! Jeg betalte omkring 1200 inkl. porto, og det var en foræring, hvis jeg skal vurdere det i dag
Men sådan er det måske med sådan nogle fede, nye dimser
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 23:52

Jeg tror du ret i de adskilles. Jeg tjekkede lige min Noxon II og under en gummifod var der faktisk et stik til højtaleren. Pudsigt at Terratec ikke har solgt den løs, men nu har de jo selvfølgelig Iradioen.  

// jm

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 00:05
Hmmjtjae 

Det er jo egentligt lidt sjovt at browse rundt på deres site... De er ikke uprofessionelle som sådan, men de virker sådan lidt nørdede, ikke? Det er jo fedt nok, men de er vel egentlig ikke ret gode til at få deres fortrin frem, vel?

Der er måske kun os i det nørdede segment, som kigger lige nu, men vi kan jo alle se potentialet i alt det her vi snakker om, ikke?

Måske en anelse nemmere (?) Men det bliver stort, det her

Venligst

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2007 kl. 09:35

Super med noget info om SB og Noxon. Ud fra hvad I skriver har jeg nok mest lyst til at købe en Noxon audio  2 alternativt den med ipod dok. Min kæreste har en ipod som hun er super glad for, samtidig er hun som alle andre kvinder træt af at jeg hele tiden roder med computer osv. osv. Ja det er jo en klassiker . Derfor kunne det jo være et snedigt træk fra min side hvis den har den dok. Det ville hun utvivlsomt blive glad for over tid. På den anden side vil jeg formentligt gerne være fri for de højttalere der  er i den. Planen var jo at Noxon´en skulle levere til mine Dali højttalere i stuen.( Vi bor i en 3 værelses så jeg har ikke brug for højttalere over det hele ). Et yderligere element er at jeg pt er studerende og ikke vælter mig i penge. hmmm...

Godt link til sammenligning af de 3 Noxon´er Breddam. Giver lige overblikket.

J-mil´s "hands on" koblet med billedserien du linker til Breddam, tyder vist på at man kan koble dem fra.

Noget andet er kvaliteten af de højttalere. Hvad siger du j-mil ? Er de gode og til hvilket formål ? Hvad og hvor meget kan de ?

Tak for jeres indlæg. Bliv endelig ved

Redigeret af KissmeTiger - 06-December-2007 kl. 09:53
Panta rei
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu