recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Når en bestemt internet radio station ikke virker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Når en bestemt internet radio station ikke virker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Når en bestemt internet radio station ikke virker
    Sendt: 12-Marts-2018 kl. 17:41
Jeg har en Radionette radio fra Elgiganten med bl.a. internet radio.
Det er forgængeren til denne model

Den har jeg været glad for, jeg lytter meget til stationen Classic FM, en station der spiller pop og rock fra 70'erne til 90'erne (og lidt fra 60'erne).


Der er flere udgaver af Classic FM, det er fra forskellige steder i Jylland.
Mit problem er, at den lokale udgave ikke virker længere. Jeg Bor i Odder og har derfor lyttet til Horsens udgaven, som også har lokale nyheder. Jeg kan ikke fange den indenfor på FM, kun min bilradio kan fange den i Odder på FM.
Internet modtagelsen har virket fint siden jeg købte radioen for ca 3 år siden.
For en måned eller to siden virkede Horsens udgaven ikke længere. Den er i listen over stationer, men radioen vil ikke afspille den. Så har jeg lyttet til en af de andre regioner, som så betyder nyheder fra eks Vestjylland. For ikke så lang tid siden virkede Horsens igen, men kun en uge eller to, tror jeg. Nu er der så en region mere, der heller ikke virker.

Er der noget galt med min radio, med min netforbindelse, med deres servere eller hvad.
Jeg har prøvet at skrive til dem på Facebook, men de kunne ikke hjælpe. Vedkommende der svarede, at han havde ingen problemer på Tunein, men hvor henter en radio streamet fra. Jeg har aldrig brugt Tunein.
Jeg tror nu ikke min net forbindelse fejler noget, TV streaming har jeg ikke problemer med.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 18:51
Jeg kan godt spille Classic FM Vestjylland på Tunein (på Google Home).

Redigeret af Deschain - 12-Marts-2018 kl. 18:52
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 18:59
Kan modtage Classic FM på ja FM. Men de sender jo også fra Vejle og Esbjerg står der
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 19:59
Har du prøvet at lytte på PC fra dit link (i øverste højre hjørne)?

Lige nu virker det, og der kan vælges imellem de forskellige regioner (de 3 prikke øverst i player)



Kender ikke din radio, så ved ikke om man kan "tvinge den" ind på stationen ud fra oplysninger i PC player adresselinie. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 18:28
Jo det virker. Så der må være et eller andet med min radio.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 19:07
Jeg prøvede lige på min mors radionette om Classic fm Horsens virkede. Det gør den altså heller ikke hos hende. Så fejlen ligger altså ikke hos brugeren.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jo det virker. Så der må være et eller andet med min radio.
Nej, nok ikke din radio. Smile
Jeg prøvede lige på min Noxon Audio 2 netradiotuner.
Den kan for det første kun se 5 af Classic.FM stationerne, heraf en der hedder XMAS, som nok ikke er aktuel i øjeblikket. LOL
XMAS og Horsens melder "Track Not Found"
De øvrige fundne: Sønderjylland, Vestjylland og Viborg virker alle OK på Noxon.
Ved ikke hvorfor jeg ikke kan se resten, som er tilgængelige på PC?

Så umiddelbart vil jeg sige det må være en fejl i stream fra sender for Horsens netudgaven, og måske også for de andre jeg mangler på Noxon tuner??
Mvh. JørgenT
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 10:05
Tak for svarene. Så er det altaå tilsyneladende deres fejl.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 10:12
Og som nævnt kan kun min bilradio fange classic på FM i Odder.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Jeg prøvede lige på min mors radionette om Classic fm Horsens virkede. Det gør den altså heller ikke hos hende. Så fejlen ligger altså ikke hos brugeren.


Godt at vide. Tak.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu