|
Når jeg vinder i Lotto i morgen... |
Besvar ![]() |
Side <12345 23> |
Forfatter | |||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Jeg er nødt til at være ham den gnavne gamle mand igen: Det er et super fedt hus, og biffen er super lækkert bygget, men igen mener jeg at det er grundlæggende forkert opbygget. Jeg er sikker på at det lyder rigtigt, rigtigt godt, men jeg forstår ikke de valg der er taget. Hvorfor starte helt fra bunden, lave et superfedt rum, og så klaske noget rimeligt ordinært grej op på samme måde som man ville gøre i en stue? Få det elektronik fjernet fra synsfeltet - ikke nødvendigvis pakket væk, men sæt det dog bagerst i rummet, f.eks. i et rack med en glasdør i. Og dedikeret bio med højttalere der ikke er designet til dedikeret bio - det er altså også synd i min bog. Forstå mig ret, jeg er imponeret over hvad folk får ud af samme type setup når man forsøger at udnytte de rammer man har, både praktisk og økonomisk, men når man nu er startet _helt_ fra bunden, så ville JEG have taget nogle andre valg. |
|||
![]() |
|||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
||
Tja, hvis han havde brugt pengene på noget mere fornuftigt end dyre højttalerkabler og designerhøjttalere ville der have været plads rent økonomisk til at gå et par klasser op.
Dertil er det for grimt lavet med hans lille lærred og akustikplader. AT-lærred + gem udstyret væk = win. Hvis han så havde bygget diffusoren ind i væggen, så havde det også været meget bedre. Ikke for at være røvslikker, men jeg er helt enig med Otto her..
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Jeg synes nu er det er et super lækkert set up. Nu kender jeg ret godt flere at de benyttede komponenter, og dem kun jeg med få undtagelser nok også godt have købt ind. Jeg tror dog ikke at jeg havde ofret pengene på stømstikkene.
Måske har den pågældende det lidt som jeg - og i såfald må han undskyldes. Jeg elsker at jeg kan se mit setup, at alting funker, er let at komme til ved ændringer og forsøg. Nix - han har bestemt min respekt
![]() Og hvis man mener at Elac er en designhøjtaler, så er det fordi man ikke ved bedre. Redigeret af Hother - 24-August-2012 kl. 17:15 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
||
Det er helt iorden at vi kan have forskelige referencer, Men at sige at Højttalerne er et forkert valg , da som jeg forstår det ,ikke er rigtige bio højttaler, Kære otto Hvad er rigtige bio højttaler?? Hvis du tænker på feks M&K , vil jeg sige at ELAC er et godt valg da de kan spille musik meget fint , og en højttaler der kan spille musik kan også afspille filmlyd uden problem. Det siger de førende experter feks. denne mand: CSN Tappernøje som også jeg anser for en af de førende i landet på lyd. Allene da det ikke er penge, men lyd der er vigtig for ham.
|
|||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|||
![]() |
|||
anoz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 421 |
||
Det er der - indtil videre - vist heller ikke nogen, der har skrevet i denne tråd. Jeg er enig med Otto og Steve Jones... jeg er selv næsten ved at være i mål med et dedikeret rum, hvor så meget som muligt er gemt væk - når der forhåbentlig engang bliver råd til projektor og AT-lærred, så bliver det eneste synlige selve lærredet og surroundhøjttalerne. Alt udstyr står ude i kældergangen, så jeg ikke skal bøvle med varmen og støjen. |
|||
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
||
At en højttaler lyder fint til musik er absolut ikke ensbetydende med at de kan gengive film. Film kræver attack og langt mere dynamik end musik. Det kan bånd- og dome diskanter simpelthen ikke magte, og følsomheden på højttalerne tyder også på at det bliver en svær opgave at gengive dynamiske transienter fri af kompression.
|
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
Så vidt jeg ved har Christian en forretning. Så umiddelbart vil jeg tro at prioriteringerne er omvendt. At Elac kan spille musik meget fint , understreger netop hvad Otto siger.......det er til film at der skal præsteres. Han har jo et seperat 2 kanals anlæg i stuen. Så vidt jeg ved har Christian M&k højtalere i hans egen biograf. Men vi har selvfølgelig forskellige prioriteringer . Hvis jeg vandt i lotto , vil jeg vælge nogle JBL sk2 fronter, AT dug. 3 chip runco, og helt klart en synthesis EQ . Resten er detaljer ![]() |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Du misforstår mig. Jeg siger ikke der er noget galt med de specifikke højttalere i forhold til andre tilsvarende højttalere, eller måden de spiller på. Jeg siger at typen af højttaler helt grundlæggende er forkert. Det optimale i et rum du har bygget op fra bunden er alt andet lige at højttalerne er i niveau med billedet, gerne bag lærredet hvilket dog giver udfordringer mht lærredsvalg. At have gulvhøjttalere stående en meter foran lærredet mener jeg ganske enkelt er helt grundlæggende forkert, i et så dedikeret rum, fuldstændigt uafhængigt af hvilke specifikke højttalere det så måtte være. Dét jeg taler om, er forskellen i total-oplevelse ved at du ikke kan se de højttalere og den elektronik der leverer lyden. Nogle vægter åbenbart blære-værdien af at man kan se udstyret højere, det er fair nok, men hvis man vægter total-oplevelsen af lyd og billede, så er der ingen grund til at man kan se udstyret. Jeg siger heller ikke at det er forkert at sige at "en højttaler der kan spille musik kan også spille filmlyd". Men der er forskel på at gøre det, at gøre det rigtigt godt, og at gøre det så godt som det kan blive. Ingen højttaler er perfekt til alle opgaver, du vil ikke bruge disse højttalere til at spille musik på grøn koncert, og de højttalere du bruger til grøn koncert vil du ikke bruge til at spille musik derhjemme. Rent faktisk drejer det sig slet ikke om hvordan højttaleren spiller, men udelukkende om den fysiske udformning. Højttaleren skal, hvis man vil lave en hardcore bif, ikke stå ude på gulvet, de skal ind i baffel-væggen. Og DÈT siger _alle_ førende eksperter, inklusive Christian hvis du spørger ham hvordan en perfekt hjemmebio lavet _fra bunden_ skal være. Gulvhøjttalere er ikke særligt praktiske at bygge ind i en væg, og er lydmæssigt ikke designet til det så det vil fungere dårligt. Uanset hvor gode de er. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg sagde ikke at der er noget galt i at prioritere sådan, jeg sagde at jeg ville gøre det anderledes.
Hvem har sagt det? |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12404 |
||
Jeg synes godt nok også det så ud som om, at der var brugt RIGTIG mange penge på nogle vildt dyre kabler. Jeg har intet imod dyre kabler, men der kan altså også gå overdrev i det... Derudover forstår jeg simpelthen ikke valget af projektor. Hvorfor hulen dog smide en, når alt kommer til alt, normal LCD-projektor ind i så dyrt et setup? Det skal ikke nødvendigvis være DLP, for der findes jo den der DILA-teknologi, som er temmelig i orden. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Men sagen er vel den, at man går efter sine ører og sit behov. M&K kunne jeg nok aldrig vælge til mit brug - har prøvet dem
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 23> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |