recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Når man nu ikke vil have tv’et tændt....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNår man nu ikke vil have tv’et tændt....

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TheCrazyGolfer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Nordskov Nordskov skrev:

Oprindeligt skrevet af TheCrazyGolfer TheCrazyGolfer skrev:

Hejsa

Prøv lige at se DENNE remote

Ja den ser fin ud

men hvor pokker kan man købe den ?

Hmmm ja, gid jeg vidste det.

Har brugt en del tid på at søge efter den, men kan ikke finde den til salg nogle steder. Sig gerne til hvis du finder den. For sådan en vil jeg gerne ha'

Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Sonos Play 1 baghøjtalere
Chromecast Ultra
Waoo smart wifi 300/300MB
100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 19:10

Det ser ud til at

http://www.mm-vision.dk/

Philips TINO SRM7500 Sideshow fjernbetjening

har den...

Redigeret af avh - 13-Oktober-2007 kl. 19:11
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
TheCrazyGolfer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 19:26
Ja, det er desværre kun i Philips udgaven..
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Sonos Play 1 baghøjtalere
Chromecast Ultra
Waoo smart wifi 300/300MB
100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
Til top
Nordskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2007
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 16:40

Ja det kunne nok lade sig gøre med en fjernbetjening... Nu er det bare at jeg har børn i den alder, hvor en fjernbetjening er meget interessant - især som hammer eller sutteklud.... tænk hvis jeg glemte en fjernbetjening til et par 1000 i sofaen

Men er der slet ikke nogen som har erfaring med touchscreen til deres htpc? - Både som stand alone og som del af et kabinet??

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Nordskov Nordskov skrev:

En alm. TFT skærm kræver vel at man stadigvæk har et tastetur liggende foran, eller kan man klare det hele via en fjernbetjening? 

Jeg fisker også lidt efter om der er nogen som har erfaring med en touchscreen løsning. Og om det er det værd ifh. til pris? 

Jeg har haft sådanne en løsning, med 7" skærm, og jeg brugte det slet ikke, for man skulle jo rejse sig når man skulle vælge numre, og så kan du egentlig ikke rigtig overskue så meget på sådan en lille skærm.

Jeg har nu denne philips srm 7500/10 , som jeg syntes er forrygende, og kører dog kun MCE2005, og når pc bare går i standby(S3) er den hurtigt tændt/slukket og forbundet til anlægget gør det så optimalt.

Så det burde være din rigtige løsning når man vil bruge MCE eller vista.

Og ricavision remote, er nok ikke noget du skal regne med lige eller i 2008, så får du aldrig lavet en løsning.

Bruger du en PDA remote løsning, som jeg også har forsøgt, er problemet at den ikke kan erstatte alle remotes, da IrDa signalet er utrolig svagt i mange pda løsninger.

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Bruger du en PDA remote løsning, som jeg også har forsøgt, er problemet at den ikke kan erstatte alle remotes, da IrDa signalet er utrolig svagt i mange pda løsninger.

Troede egentlig at sådanne fætre kørte Wifi - så er det bare at finde en der kører draft-N (hvis den ellers findes)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 22:16

[/QUOTE]

Jeg har haft sådanne en løsning, med 7" skærm, og jeg brugte det slet ikke, for man skulle jo rejse sig når man skulle vælge numre, og så kan du egentlig ikke rigtig overskue så meget på sådan en lille skærm.

[/QUOTE]

Hvordan fungerede det i forhold til dit fjernsyn. Var der problemer i forhold til det? - kunne begge ting f.eks. være tændte samtidigt?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Og ricavision remote, er nok ikke noget du skal regne med lige eller i 2008, så får du aldrig lavet en løsning.

Ricavision´s remote kan bestilles direkte fra dem til $199,- eks. forsendelse/told/moms osv.

Der findes andre løsninger til PDA, som ikke benytter IR. Jeg har ikke selv nået at prøve det endnu, men denne her skulle være det bedste:

http://www.promixis.com/products.php?section=netremote

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 20:39

[/QUOTE]
Jeg har nu denne philips srm 7500/10 , som jeg syntes er forrygende, og kører dog kun MCE2005, og når pc bare går i standby(S3) er den hurtigt tændt/slukket og forbundet til anlægget gør det så optimalt.

Så det burde være din rigtige løsning når man vil bruge MCE eller vista.

[/QUOTE]

Hvordan er denne philips srm 7500/10? Kan skærmen bruges til noget? - (er det pengene værd?)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2007 kl. 23:35

Er der slet ingen som kan "øse" af sin erfaring med at styre sin HTPC uden at tænde tv'et?

Jeg er blevet lidt lun på løsningen med fjernbetjeningen - men er der nogen som har erfaring med sådan en løsning (bortset fra "Pendec" altså)

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 00:29
Har selv købt netremote til min PDA, men det kører ikke stabilt nok for mig til at det kan bruges. PDA clienten mister kontakten til serveren, og MCE plugin'en til serveren virker heller ikke ordentligt.

Har også prøvet rudeo control, hvilket også var for ustabilt og hang til tider.

Har haft rimelig gode erfaringer med slimserver og softsqueeze. Eneste problem der er at det ikke er integreret med MCE så du kan f.eks ikke stoppe lyden med fjernbetjeningen hvis du vil se fjernsyn. Og så er slimserver alt andet en "slim". Bruger betragtelig mængder ram.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu