recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Når man skal få HTPC’en til at optage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNår man skal få HTPC’en til at optage

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nordskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Når man skal få HTPC’en til at optage
    Sendt: 08-November-2007 kl. 13:13

Hej

Jeg sidder lige og tænker på om det er muligt at få en HTPC til at optage f.eks. alle afsnit af xx UDEN at bruge en løsning med f.eks. floppeDTV? Skal signalet være digitalt - altså et analogt tvkort dur ikke?

Jeg vil nemlig købe et tv med indbygget tv-tuner (kabel) og så nøjes med at optage et analogt signal, men jeg vil dog helst ikke undvære muligheden for at programmere HTPC'en til at optage forskellige programmer.

Kan nogen hjælpe  

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 13:16

Og så lige et bonus spørgsmål

Jeg syntes at have læst at man godt kan sende et digitalt signal fra f.eks. sony 30D3000's indbyggede DVB-c til en sony HD-optager. Hvis det er rigtigt... hvorfor kan man så ikke sende det til en HTPC?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 13:38

Det er selvfølgelig muligt at optage et analog kabel signal med et analog TV-kort, som f.eks. det kendte hauppauge 150....Det har det været i en del år efterhånden...

Ideen med at bruge TV-et til at optage på en HTPC, vil afhænge af, hvad det er, TV-et kan levere videre... (det er næppe digitalt og i givet tilfælde hvordan, og findes der support (og driver) til formålet)

Er det et analog signal kan man lige så godt bruge et analog-tv-kort, bortset der måske leveres en bedre analog-kvalitet end fra TV-stikket.
Det kendes f.eks. fra selector, som kan levere et bedre analog signal, end direkte fra kabel... 

Dertil kommer et styringsproblem, HTPC skal ved optagelse tune ind på den rigtige kanal. Det klares uden videre af TV-kortet ved direkte tilslutning til kabel-nettet...

Derfor vil den bedste løsning sandsynligvis nok være et floppyTDV eller technotrend C1500 (hvis TDC) DVB-C TV-kort.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 13:49

Så svaret er at man godt kan programmer Htpc'en til selv at optage alle afsnit af et specifikt tvprogram - med et analogt tvkort? Den kan altså fungerer lige som en HD-optager uden analogt-tvkort?    

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 14:33

Ja der skal være et analog TV-kort i HTPC-en, som skal forbindes til kabelnettet ...

Hvis du bruger MCE, har det en funktion til at "passe en serie".

Men det kan godt tænkes, du bliver skuffet over kvaliteten...

En digital løsning vil blot i stedet kræve et DVB-C TV-kort og ellers virke på samme måde...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 14:51

Men koster så også lidt basseøre

Jeg venter lige og ser hvor dårligt det analogsignal er hos mig. Jeg tror ikke at jeg skal optage så meget - og derved kan jeg godt acceptere et ringere signal. Dog vil jeg ikke mangle muligheden for at optage alle Simpson afsnit

Hvis signalet ellers er rimeligt så nøjes jeg nok et cam+digitalkort til tv'et = og slipper på en extern boks + spare ca. 1000 kr.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Nordskov Nordskov skrev:

Men koster så også lidt basseøre

Jeg venter lige og ser hvor dårligt det analogsignal er hos mig. Jeg tror ikke at jeg skal optage så meget - og derved kan jeg godt acceptere et ringere signal. Dog vil jeg ikke mangle muligheden for at optage alle Simpson afsnit

Hvis signalet ellers er rimeligt så nøjes jeg nok et cam+digitalkort til tv'et = og slipper på en extern boks + spare ca. 1000 kr.

en analog tuner, er stadig den billigste og det mest stabile tuner i MCE. nok mest fordi MCE ikke rigtig understøtter DVB-C tunere, men snydes til at tro det er DVB-T(som den dog heller ikke understøtter undertekster til)

jeg har lige nu 3 analog tunere i min htpc, 1 haupauge PVR150, og 1 PVR500 og det fungere ganske glimrende, dog er signalet analogt, og derfor naturligvis ikke lige så godt som det man får fra floppyDTV eller selector. men kan man leve med lidt dårligere billed, så er analog tunere super og ret billige.. det er da lækkert at optage 3 ting på en gang når man ikke er hjemme :)

Jeg tænker selv på at skifte til FloppyDTV, men et par ting irritere mig, undertekster er ikke understøttet af MCE, Mpeg4 er ikke understøttet af MCE, og prisen med 2-3 stk floppyDTV med cam og kort, er RIMELIG pebret.. men så snart MS, har lavet en update så DVB-C tunere er fuldt understøttet med undertekst og det hele.. så køber jeg floppyDTV

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 20:33

Ang. analoge tunere....

Hvad er forskellen på de tunere som der skrives mest om (alle fra hauppauge) PVR150 og PVR500?

Da jeg jo skal vælge en (eller måske flere(?)) så ville det være godt at kende forskellen

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 20:44

Hej

Jeg sidder lige og tænker på om det er muligt at få en HTPC til at optage f.eks. alle afsnit af xx UDEN at bruge en løsning med f.eks. floppeDTV? Skal signalet være digitalt - altså et analogt tvkort dur ikke?

Jeg vil nemlig købe et tv med indbygget tv-tuner (kabel) og så nøjes med at optage et analogt signal, men jeg vil dog helst ikke undvære muligheden for at programmere HTPC'en til at optage forskellige programmer.

Kan nogen hjælpe  

Programmet ChrisTV Professional har fuld timerfunktion. Det kan vække PCen fra dvale, selv skifte kanal og optage i lige nøjagtig den individuelle kvalitet du ønsker fra optagelse til optagelse, og det kan selvfølgelig slukke PCen efter endt optagelse eller sætte den i dvale så den er klar til næste timeroptagelse. Programmet understøtter et hav af analoge TV-kort, heriblandt Hauppauges modeller - tjek ChrisTVs hjemmeside for kompatibilitet.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hej

Kan nogen hjælpe  

Programmet ChrisTV Professional har fuld timerfunktion. Det kan vække PCen fra dvale, selv skifte kanal og optage i lige nøjagtig den individuelle kvalitet du ønsker fra optagelse til optagelse, og det kan selvfølgelig slukke PCen efter endt optagelse eller sætte den i dvale så den er klar til næste timeroptagelse. Programmet understøtter et hav af analoge TV-kort, heriblandt Hauppauges modeller - tjek ChrisTVs hjemmeside for kompatibilitet.

Flemming 

Hej Flemming

Hvad kan dette program som f.eks Vista ikke kan? (jeg kender ikke Vista så tilgiv mig hvis jeg stiller et dumt spørgsmål) - og kan det fungere sammen med Vista?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 21:14

Ja det fungerer med Vista. Jeg kender heller ikke Vista, men jeg tvivler på det har alle de avancerede funktioner som ChrisTV Professional har.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2007 kl. 23:16

Ang. analoge tunere....

Hvad er forskellen på de tunere som der skrives mest om (alle fra hauppauge) PVR150 og PVR500?

Da jeg jo skal vælge en (eller måske flere(?)) så ville det være godt at kende forskellen

PVR150 en en enkelt analog tuner PVR500 er en dual analog tuner(2 PVR150 tunere på et PCI kort)

Vista fungere fint til HTPC, hvis det er en Vista home premium, hvis det er en vista home basic er MCE ikke indbygget, og du skal vælge et andet program til at optage osv. Mediaportal er et godt gratisprogram.. men hvis din HTPC har Vista home premium så synes jeg bare du skulle bruge det, det er det mest brugervenlige..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu