Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
|
Sendt: 19-Januar-2008 kl. 22:46 |
Gaco skrev:
mowa skrev:
Gaco skrev:
Kan klart anbefale moviezoo især når man køber deres relativt billige VIP medlemskab der giver 10% af på ALLE varer - de fleste blurays jeg køber der koster mig mellem 200 og 230 kr., hvilke er billige for DK releases :)
Det er efter min erfaring dyrere at købe fra Play og Amazon UK pga. momsen medmindre de kører med et 3 for 2 tilbud.
|
Den koster 160 fra dvd.co.uk inkl. porto, mod 274 fra moviezoo inkl. porto - jeg ved da godt hvem jeg ville vælge. :)
|
Kan se at filmen koster 15£ der - er fragt kun 1£?
Og jeg kan heller ikke se nogen steder at det er inkl. 25% dansk moms oveni - nope jeg tror ikke på det er så meget billigere.
Og den koster 250 kr. + fragt fra moviezoo - fragt er altid 20 kr. Hvor har du de 24 kr. fra? Og som sagt med VIP medlemskab der er et engangsbeløb på 100 kr. om året (!!!) får du 10% rabat. Det giver en pris på 245 kr. inkl. fragt, mindre hvis du køber flere film samtidig med ;)
|
Tro hvad du vil. Der skal ikke MOMS oveni. Fragten er 1 pund. Når jeg vælger den på MovieZoo, viser indkøbskurven 24,00 i fragt.
|
 |
Gaco
Bruger
Oprettet: 13-December-2007
Point: 95
|
Sendt: 19-Januar-2008 kl. 22:52 |
mowa skrev:
Gaco skrev:
mowa skrev:
Gaco skrev:
Kan klart anbefale moviezoo især når man køber deres relativt billige VIP medlemskab der giver 10% af på ALLE varer - de fleste blurays jeg køber der koster mig mellem 200 og 230 kr., hvilke er billige for DK releases :)
Det er efter min erfaring dyrere at købe fra Play og Amazon UK pga. momsen medmindre de kører med et 3 for 2 tilbud.
|
Den koster 160 fra dvd.co.uk inkl. porto, mod 274 fra moviezoo inkl. porto - jeg ved da godt hvem jeg ville vælge. :)
|
Og jeg kan heller ikke se nogen steder at det er inkl. 25% dansk moms oveni - nope jeg tror ikke på det er så meget billigere.
Og den koster 250 kr. + fragt fra moviezoo - fragt er altid 20 kr. Hvor har du de 24 kr. fra? Og som sagt med VIP medlemskab der er et engangsbeløb på 100 kr. om året (!!!) får du 10% rabat. Det giver en pris på 245 kr. inkl. fragt, mindre hvis du køber flere film samtidig med ;)
|
Tro hvad du vil. Der skal ikke MOMS oveni. Fragten er 1 pund. Når jeg vælger den på MovieZoo, viser indkøbskurven 24,00 i fragt.
|
Har jeg som sagt svært ved at tro på. Amazon UK har ca. samme priser, men lægger fragt til ved checkout. Play.co.uk skriver intet om moms ligesom den side der, men guess what, jeg har lige fået et brev fra post danmark om at jeg skal betale "told" for mine film fra storbritanien (play).
Nå men så må de 20 kr. i fragt vel være endnu en VIP-fordel...
|
 |
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 19-Januar-2008 kl. 23:24 |
Gaco skrev:
mowa skrev:
Gaco skrev:
mowa skrev:
Gaco skrev:
|
|
|
|
Har jeg som sagt svært ved at tro på. Amazon UK har ca. samme priser, men lægger fragt til ved checkout. Play.co.uk skriver intet om moms ligesom den side der, men guess what, jeg har lige fået et brev fra post danmark om at jeg skal betale "told" for mine film fra storbritanien (play).
|
Jeg tjekkede lige en æske fra dvd.co.uk - det ser ud til at de sender fra Schweiz, og det er jo ikke et EU-land. Nå, jeg håber da ikke der kommer en MOMS-opkrævning, og jeg vil i høj grad overveje hvor jeg skal købe mine skiver i fremtiden - MovieZoo bliver det dog sandsynligvis ikke, jeg afskyr butikker der skal have penge for at give rabat. Jeg formoder play.com bruger samme "trick" som dvd.co.uk, og sender fra et land udenfor EU.
Portoen fra dvd.co.uk er dog god nok - 1 pund pr. skive.
Tilføjelse:
Fra dvd.co.uk's betingelser:
NO customs charges are payable for items shipped to UK, Channel Islands or BFPO addresses.
On European shipments -
-
Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.
-
Some items under £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.
-
Some items under £18 are shipped from Switzerland and, in some countries, may be subject to additional charges for import duties and taxes. Customs requirements vary from country to country and it is your responsibility to contact your local customs office for accurate information. DVD.CO.UK Ltd. is not responsible for these additional charges.
Redigeret af mowa - 19-Januar-2008 kl. 23:32
|
 |
Gaco
Bruger
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:06 |
mowa skrev:
Gaco skrev:
mowa skrev:
Gaco skrev:
mowa skrev:
Gaco skrev:
|
|
|
|
|
Jeg tjekkede lige en æske fra dvd.co.uk - det ser ud til at de sender fra Schweiz, og det er jo ikke et EU-land. Nå, jeg håber da ikke der kommer en MOMS-opkrævning, og jeg vil i høj grad overveje hvor jeg skal købe mine skiver i fremtiden - MovieZoo bliver det dog sandsynligvis ikke, jeg afskyr butikker der skal have penge for at give rabat. Jeg formoder play.com bruger samme "trick" som dvd.co.uk, og sender fra et land udenfor EU.
Portoen fra dvd.co.uk er dog god nok - 1 pund pr. skive.
Tilføjelse:
Fra dvd.co.uk's betingelser:
NO customs charges are payable for items shipped to UK, Channel Islands or BFPO addresses.
On European shipments -
-
Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.
-
Some items under £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.
-
Some items under £18 are shipped from Switzerland and, in some countries, may be subject to additional charges for import duties and taxes. Customs requirements vary from country to country and it is your responsibility to contact your local customs office for accurate information. DVD.CO.UK Ltd. is not responsible for these additional charges. |
Play.co.uk sender filmene enkeltvis i forskellige kuverter uanset hvor mange man bestiller på en gang. Hvis dvd.co.uk gør det samme, så kan der jo meget vel være for under 18£ i et enkelt brev. Jeg er i hvert fald blevet meget mere spektisk siden min nylige erfaring med play.co.uk, og holder mig til danske butikker fra nu af.
Hvad er der galt med at give rabat med et, lets face it, MEGET beskedent beløb (især hvis man køber mange film!), da især hvis det betyder at man er billigere end samtilige andre danske nethandler? Hvis de tog penge for at give rabat men stadig var dyrere end andre ville jeg da heller ikke finde det interessant. De gør det jo tydeligvis for at sikre sig at kunden køber hos dem hver gang, til gengæld får kunden gennemgående lavere priser og selvom det betyder mindre fortjenelste for dem pr. enhed, så i sidste ende højere fortjenelste i alt. Jeg kan ikke se noget forkert i det 
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 00:40 |
Øhhh, her er et eksempel fra den virkelige verden:
Købt hos Amazon.co.uk i denne måned:
1 stk. POTC At Worlds End
+
1 stk. Die Hard 4.0
= 41£ = 420,- Dkr. Incl moms og forsendelse
Pris for samme hos movie zoo: 533,90 Incl moms og forsendelse
Sparet 113,90. Sendt fra UK og derfor ikke i fare for Told og afgift!
Mvh
Redigeret af Pede8000 - 20-Januar-2008 kl. 00:41
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Gaco
Bruger
|
Sendt: 20-Januar-2008 kl. 01:05 |
Pede8000 skrev:
Øhhh, her er et eksempel fra den virkelige verden:
Købt hos Amazon.co.uk i denne måned:
1 stk. POTC At Worlds End
+
1 stk. Die Hard 4.0
= 41£ = 420,- Dkr. Incl moms og forsendelse
Pris for samme hos movie zoo: 533,90 Incl moms og forsendelse
Sparet 113,90. Sendt fra UK og derfor ikke i fare for Told og afgift!
Mvh
|
...eller med et VIP-medlemskab på moviezoo 482,91 kr. Bevares der er mange gange penge at spare, mange det sker også tit (dog især på film der ikke er så nye som de to eksempler der) at forskellen er mindre end der. Og så er det jo op til en selv om man foretrækker hurtigere dansk fragt, garanterede danske undertekster, mere kompakte æsker fremfor en besparelse der så kan variere. Men for visse titler så er besparelsen ofte på mindre end ovenstående ift. moviezoo VIP og så må jeg indrømme at jeg foretrækker ovenstående DK fordele men det er bare mig - kan godt se hvis andre er helt ligeglade og bare vil spare penge, men sådan har jeg det ikke. Jeg ville egentlig også bare sige at jeg vil anbefale moviezoo ud af de danske forhandlere dvs. hvis man går efter danske udgivelser 
Jeg holder mig dog også tilbage med de helt store indkøb til jeg ser nogle 3 for 2 tilbud her i DK (der også snart skulle komme, Disney/Buena Vista skulle være først her i februar - måske! ).
PS: Jeg huskede forkert mht. fragt prisen fra moviezoo, den er altid 24 kr. uanset ordens størrelse. Min fejl :)
Redigeret af Gaco - 20-Januar-2008 kl. 01:08
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8666
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 13:43 |
Gaco skrev:
Har jeg som sagt svært ved at tro på. Amazon UK har ca. samme priser, men lægger fragt til ved checkout. Play.co.uk skriver intet om moms ligesom den side der, men guess what, jeg har lige fået et brev fra post
danmark om at jeg skal betale "told" for mine film fra storbritanien (play). |
Sender Play.co.uk ikke fra Jersey? Det er ikke EU.
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 13:45 |
kbh4 skrev:
Det lyder da utroligt - hvorfor 'genbruger' de ikke bare DVD oversættelserne?-Kent |
Det har de vel også gjort. Jeg tvivler på at Sony har betalt for to sæt oversættelser til film frigivet på Blu-ray og DVD samtidigt.
DVD undertekster er jo heller ikke fejlfri.
Redigeret af lunddal - 21-Januar-2008 kl. 13:46
|
 |
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 13:48 |
Gaco skrev:
Men for visse titler så er besparelsen ofte på mindre end ovenstående ift. moviezoo VIP |
Jeg er selv movizoo VIP, men jeg synes nu det er sjældent at de danske priser med 10% rabat er nede på DVD.CO.UK & Amazon.co.uk priser.
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 13:54 |
lunddal skrev:
Sender Play.co.uk ikke fra Jersey? Det er ikke EU. |
Jo, Play.com er et af selskaberne fra de britiske kanaløer. De er en del af EU, men frihandelszone og dermed ikke en del af EU's indre marked. Så varer derfra fortoldes, når de ankommer til et EU land indenfor det indre marked. Dog har England vist nogle særaftaler.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Gaco
Bruger
|
Sendt: 21-Januar-2008 kl. 14:02 |
lunddal skrev:
Gaco skrev:
Men for visse titler så er besparelsen ofte på mindre end ovenstående ift. moviezoo VIP |
Jeg er selv movizoo VIP, men jeg synes nu det er sjældent at de danske priser med 10% rabat er nede på DVD.CO.UK & Amazon.co.uk priser.
|
Nej de er aldrig HELT nede på samme priser, jeg sagde også bare at forskellen plejer at være mindre (med det jeg har købt - men jeg går også efter 230 kr. filmene, og det bliver jo til 207 kr. film med VIP) end de eksempel der kom frem ovenfor
|
 |
glade
Guld medlem
Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
|
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 11:06 |
så har amazon.co.uk fået min afsendt, 3 uger i rest ordre..
|
Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
 |