recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nærmest Lykkelig..Nu med Aurum Cantus i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nærmest Lykkelig..Nu med Aurum Cantus i stuen

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nærmest Lykkelig..Nu med Aurum Cantus i stuen
    Sendt: 18-Juli-2009 kl. 16:12

Så er der sket noget nyt igen i det lille hus.

Konen er gået med til at skifte vores System Audio ud med Dali helicon/Euphonia serien.

Da vi flyttede syntes jeg, at system audio lige pludselig manglede lidt volume, pga vores nye stue. Det nagede mig en del og fik så overtalt konen til at købe "nyt" til stuen

Nu er opsætningen således:

Front: Dali Helicon 400

Center: Dali Helicon C200

Sub: Dali Helicon S600

Bag: Dali Euphonia RS3

Plasma: Pioneer PDP 508XD

Dvd/Bluray: Denon BD3800

Surroundforstærker: Onkyo 905

Kabler: Dali silverwave

Nu til noget helt andet, der vil slå ringe i vandet

Da man tit må indgå kompromisser for at få det man vil have, skal alle højttalere lakeres i højglans hvid. Det glæder vi os til at se.

Men Nu til det sjove.. Aldrig før har jeg haft højttalere der spiller så godt og med så meget power, som disse.. Det er en glæde at sætte musik, film osv på nu... troede ikke jeg skulle finde den glæde igen. Den Bas er bare så overbevisende at det gør ondt..

Selv med størrelsen på min forstærker, er jeg glædeligt overrasker over, at den kan spille dem op. PS NU er det så med Onkyo 905 og det er så en helt anden verden end min Denon 2807.

Det skal siges, at subben kommer til at stå på den anden side af højttaleren og ikke der hvor den står nu. ER rykket nu, som det kan ses på billeder..

Og centeren kommer ind i hullet, når vi lige har fået fjernet ca 5mm af de plader i skænken, så den kan være der. ER Lavet...!

Men nu til lidt billeder:

Ris & Ros modtages gerne

Klik på Billedet og det bliver stort.!

Så er der kommet nyt i stuen, Aurum Cantus...WinkSmile

Redigeret af detoch - 09-Marts-2012 kl. 21:19

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 16:20

nærmest drømmesetuppet.. virkelig flot.. En projector ville sætte prikken over i'er :)

Hvor har du skaffet det fede væghylder?

Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Losty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 16:29
Konge setup! Det ser virkelig godt ud, og tror det bliver endnu bedre når dine højttalere bliver lakeret. Hvad er det for nogle beslag du har brugt til dine baghøjttalere? Det ser smart ud..
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Startrek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 16:37
Se flot ud, tillykke med dit anlæg.

Men du mangle jo virklig en rigtig god projector (som fx. en fra JVC eller
BenQ), for du har sikke nu en stor og flot lyd, men et lille, lille bitte biled,
det bare ikke hænger samme med lyden.

Redigeret af Startrek - 18-Juli-2009 kl. 17:24
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 17:07
Ahhh lille bitte er billedet nu ikke...
Ser godt nok nice ud, det vil jeg også ha' ;)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 18:29

lækkert setup.

Alternativt istedet for den større receiver kunne du have gjort som mig nemlig at smide en effektblok ala Nad T975 også biampe dine fronter samt center højtaler og lade din receiver trække resten af dine surroundhøjtalere, men det må du overveje til næste opgradering

Dine højtalere kan suge masser af kraft.. men det har du sikkert opdaget.

Mvh

René
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:13

De højttalere er rigtigt pæne... det ville da være synd at lakere dem hvide

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

nærmest drømmesetuppet.. virkelig flot.. En projector ville sætte prikken over i'er :)

Hvor har du skaffet det fede væghylder?

Hylderne er købt i boconcept, koster den nette sum af 1450 kr for 2 stk.

Ja, jeg er også rigtig glad for dette setup...!

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

Konge setup! Det ser virkelig godt ud, og tror det bliver endnu bedre når dine højttalere bliver lakeret. Hvad er det for nogle beslag du har brugt til dine baghøjttalere? Det ser smart ud..

Højttalerne bliver ikke lakeret alligevel... det var fordi jeg fik taget teksten fra et andet forum. Vi kan faktisk godt lide dem i denne farve...

Beslagene er originale fra RS euphonia.

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Se flot ud, tillykke med dit anlæg.

Men du mangle jo virklig en rigtig god projector (som fx. en fra JVC eller
BenQ), for du har sikke nu en stor og flot lyd, men et lille, lille bitte biled,
det bare ikke hænger samme med lyden.

Mange tak...

Jeg tror ikke, at min bedre halvdel ville syntes det var så fedt med en projektor i stuen..! hun syntes ligesom, at højttalerne er store nok...

Og billedet er skam også "stort" nok til mig....... Indtil videre...

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

lækkert setup.

Alternativt istedet for den større receiver kunne du have gjort som mig nemlig at smide en effektblok ala Nad T975 også biampe dine fronter samt center højtaler og lade din receiver trække resten af dine surroundhøjtalere, men det må du overveje til næste opgradering

Dine højtalere kan suge masser af kraft.. men det har du sikkert opdaget.

Har kigget på effekt og kigget og kigget og kigget...

Nej lige nu, er det nok med den forbedring jeg har fået..!

Men ville gerne have mere power, det vil man vel altid....!

Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

De højttalere er rigtigt pæne... det ville da være synd at lakere dem hvide

Det bliver de skam heller ikke... det var kun i overvejelsen tidligere..!

Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu