pipper skrev:
Jeg har bestilt en HK 980, og hvis du mener det er penge ud af vinduet er det da ret træls.
|
Det er ikke penge ud af vinduet HK'en er en rigtig rigtig fin forstærker, men ingen kæde er stærkere end det svageste led
pipper skrev:
Vil du mene at min reciecer skulle være lige så god som HK 980 ?
|
Lige nu smider du 4000 kr efter en stor kraftig forstærker. Men hvordan hænger det sammen med resten af kæden?
Filerne, du vil spille gennem SB (Squuezeboksen) hvad er de?
FLAC eller Mp3 og i så fald i hvilken bitrate?
SB'ens interne DAC (Digital til Analog Converter) er ikke verdens bedste, men den er fin til prisen. Nu bliver du så anbefalet en ekstern DAC - jo, men hvor finder du lige den til under 1500 kr (oveni de 4000) og kan du i det hele taget høre forskel på de to DACs på dine lydfiler (se lige herover).
Dine højttalere (Dali 104) er ganske fine højttalere, men hvor stærkt/svagt et led er de i forhold til resten af setuppet?
HK'en er ganske givet en bedre forstærker end din nuværende, men du spiller med alt for mange variabler til at finde ud af hvad der er godt eller skidt og hvor dine penge er bedst investeret.
Hvis jeg må tale frit fra leveren, så vil jeg sige at du skal starte med at få liv i SB'en sammen med dit nuværende udstyr - både analogt og digitalt, hvis du har begge muligheder og så lytte en del til begge overførselsmuligheder.
Næste trin er så at sætte HK'en til og så høre om du kan høre forskel over til den gamle reciver.
Tredje trin er så at prøve med en ekstern DAC.
Klaus