|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() Sendt: 20-August-2007 kl. 21:15 |
Mit multimedie-center anvendes som harddiskoptager og starter nydeligt fra S3-mode, når der er planlagt en optagelse. Men hvordan får man det til at gå på standby igen efter endt optagelse? Er eneste mulighed f.eks. standby efter 2 timers idle under strømstyring og tæller optage-tiden med i "idle-tiden" eller hvordan?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
En af mulighederne, som jeg selv anvender er dette program: Det er implementeret som en screensaver. Hver gang screensaver går i gang måler den 3 ting, cpu%, net- og diskaktivitet og sammenligner mod et "idle-finger-aftryk". Dette idle-finger-aftryk udledes og konfigureres ved at man lader PC-en kun køre med de programmer og services, som anses for at være idle-tilstand. Hvis PC-en er i denne idle tilstand, sættes PC-en i S3 eller S4. (vælges). For at dette virker ok, skal der være 2 klare tilstande, nemlig IDLE og at PC-en laver noget... Redigeret af avh - 20-August-2007 kl. 22:30 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
Spændende program ![]() |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Disse værdier er nok, således at DVBviewer som jeg bruger ikke bliver afbrudt. IDle time måles over ca. 30 sek. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg afprøver (lige nu) dit tool. Ellers er der et alternativ i form af MCE standby tool.
|
|
![]() |
|
![]() |
#ChrissJJ du har ret, når Vista kan klare det... Men jeg bruger ikke MCE, men DVBviewer og her kan Vista vel ikke bidrage med noget? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det ikke kun i forhold til selve eHome programmet, altså den indbygget Mediacenter i Vista, det vil virke... Hvordan skulle det kunne virke i forhold til DVBviewer, hvis det køres under Vista? |
|
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg kan da lige tilføje (omend det ikke løser dit problem) at MediaPortal klarer Standby efter optagelse uden problemer, Både til S3 og S4 (som jeg selv bruger) uden ekstra tilføjelser. Måske værd at overveje. Jeg ved at der er en beta til et plugin til at få undertekster på DVB signal (da jeg´går ud fra at dette er grunden til at bruge DVBVIEWER). Så vidt jeg kan forstå kører det ret godt på nuværende tidspunkt. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er sådan set ikke noget problem at få DVBviewer til at gå i standby efter endt optagelse optagelse, den funktion findes... Problemet opstår, når man anvender DVBviewer til at se et program samtidigt med en optagelse pågår. Når optagelsen er færdig lukker DVBviewer ned uanfængtet af at man er i gang at se et program. Ganske vist får man en advarsel på 30 sekunder, at det vil ske... Det er en løsning, der i WAF-sammenhæng ikke accepteres her i huset... Det kan så løses med ovennævnte hipernator-program, hvor dvbviewer i stedet sættes til kun at afslutte (gå ud i windows) ved endt optagelse. Man skal så kun genstarte dvbviewer igen og se videre, hvis man ikke får svaret promten om Exit af DVBviewer... Kan MediaPortal klare det bedre? |
|
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Det kan MediaPortal godt. MediaPortal's Powerscheduler fungerer sådan, at den går i standby/Hibernate når den har været idle i x antal minutter i "hovedmenuen". Dvs, hvis HTPC'en vågner af standby og starter en optagelse, så starter programmet i hovedmenuen (omend du ikke ser det, da du jo ikke er der), og optager udsendelsen. Når optagelsen er færdig, så står den i hovedmenuen hvorefter powerscheduler sætter computeren i standby når der er gået x antal minutter. På denne måde vil den aldrig gå i standby når du laver noget andet, da den skal stå i hovedmenuen og være idle i x antal minutter (og med idle menes der også at den fx ikke står og spillet musik, selvom vinduet du ser er hovedmenuen). Håber ikke at forklaringen blev for kringlet, eller for udpenslet.
En anden fordel ved MediaPortal er at du med deres TVserver kan se flere kanaler med et single-tuner DVB kort, sålænge de er på samme transponder. Dette betyder at du, hvis du har et DVB-T kort, kan se både DR1, TV2 og DR2 samtidigt, med kun et enkelt kort. Ganske smart. Dog er TVserver - ligesom underteksterne - stadig i beta, men der er mange der bruger den til hverdag uden problemer alligevel. Redigeret af jonaskp - 21-August-2007 kl. 22:25 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det lyder jo meget fint... Tak for svaret. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |