|
|
|
Besvar
|
Side <123> |
| Forfatter | ||
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 00:32 |
|
Jeg læset en hel del af tråden på det første foum du henviser til, 35 lange seje sider faktisk. link Har du slet ikke set at der kunne måles temperaturer på 97C på nordbroen. 97 grader celcius!! Det dur da ikke, det er varme der skal ledes bort, husk lige et par store støjende blæsere ![]() Og så det med lyden, kunne nogen overhovedet få andet end stereo ud i LPCM? Der var i hvert fald store problemer med det. I det hele taget var det en lang række af vanskeligheder. Jeg kan godt forstå du føjer :) til når du snakker om intel kvalitet ![]() Og så Intels CPUer! Varmudviklere der opererer ved 55C uden at lave noget! Jeg ved det, jeg har bla en E8200. Næ, må må jeg så bede om 30C, max 40 på en 4850E. Box køler ved 1000 omdrejninger. Støjer ikke det mindste. Og varme er alt andet lige, lig med støm. Så det er helt sikkert at man kan lave en meget fin, problemfyldt og strømforbrugende HTPC med den løsning du foretrækker. ![]() Nå, ok, bare for sjov, eller...? Man må hellere arbejde med AMD og min fortrukne løsning. Som er Gigabytes 780G board og en AMD 4850E. Skulle man så ønske sig eller have brug for 7.1 LPCM lyd, køber men et HD 4550 grafikkort med 7.1 LPCM ud på HDMI porten. Det har samme grafikchip som et HD 4870 kort og bruger kun 25 Watt Max. Gentager lige, Max. Det drosler nemlig kortet helt ned når det ikke bruges til noget særligt og sparer derved yderligere strøm. Sagde du ikke overclocket? Har man nu også brug for det i en HTPC? Tror jeg egentlig ikke. Og man clocker nok ikke på et board der når 97C top. 780G kan clockes 90% tror jeg det er. Jeg kan godt lide dit kabinet, det er lige mig faktisk, men blæsere der vender direkte ud lyder af mere end de der er indvendige. Hvis du ved hvad jeg mener. Man kan indvendige blæsere der trækker luft ind af omveje, bag en fronplade fx og kunne man have en strømforsyning, der også køre med en stor indvendig blæser der ikke vender direkte ud af kabinettet, altså som blæser og ikke trækker luft ud. Så snart de er indvendige, bliver de virkelig tavse. (jeg tør ikke skrive lydløse, så kommer Kim :) Redigeret af Ken_T - 18-Februar-2009 kl. 01:44 |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 12:42 |
|
|
Lian-Li laver efter min mening verdens bedste kabinetter, ihvertfald hvad angår desktop computere. Jeg kender ikke deres HTPC kabinet, men hvis det er samme standard og samme kvalitet, så er det perfekt. Ellers kunne du evt. kigge på OrigenAE kabinetter. De laver efter min mening de fedest HTPC kabinetter og i samme kvalitet som Lian-li (på deres desktop kabinetter). Jeg har selv et X11, som jeg er meget tilfreds med, men den nye version skulle være endnu bedre. Enste problem er, at jeg kunne godt have tænkt mig en mulighed for at monter en blæser som er større end 80mm. Men oftest er det højden på kabinettet som begrænser denne mulighed. Se mere på www.origenae.com
|
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 18-Februar-2009 kl. 12:51 |
|
|
Hey, vi er enige! Man er total gal i hovedet hvis man overclocker en HTPC. Det sender støj og strøm niveauet i den direkte modsat retning i forhold til hvad man (de fleste) ønsker!
I am everywhere!
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 09:44 |
|
Udmiddelbart er de rimelig dyre. Og de findes kun med display, hvilket jeg ikke har brug for (Det kommer til at stå gemt i et skab). Edit: Jeg synes de er dyre, da de ikke er så unikke som HFX, som er passivt kølede. Er der noget jeg har overset? Jeg er ved at sondere brugtmarkedet efter kabinetter - så maksimerer jeg min investering, da kabinetter tit er i god stand brugte. Hvad med hardwaren - Jeg skal have 1080P24, 5.1 channel lyd, og gerne 2 diske. Hvad skal jeg vælge? Redigeret af Anima - 19-Februar-2009 kl. 09:45 |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 10:05 |
|
|
Husk, jo flere diske, desto mere varme, specielt i små kompakte kabinetter.
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103
--
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 10:20 |
|
|
Det er korrekt, og det er også derfor jeg leder efter et stort kabinet
- men har også nogle ideér til noget low cost passiv køling af komponenterne..
|
||
![]() |
||
finnogangela
Bruger
Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:10 |
|
|
Ken: Jeg burde måske have skrevet mine prioriteringer op: Min stuepc skal: 1: afspille Sd-DVD med efterprocessering vha. FFDShow - fordi vores SD-DVD samling på ca. 300 stk afspillet på denne måde på Pio 508XD i mine (og andres) øjne nærmer sig HD-DVD og BLU-Ray kvalitet (hvoraf vi har 3 stk pt...) 2: dog være forberedt til HD-afspilning (HW-acc., 24P og gerne LPCM over HDMI (det sidste ikke et must pga. ældre Receiver - bliver dette aktuelt, udskiftes gfx. formentlig til Radeon 4xxx, som du ganske rigtigt nævner som en interessant løsning, på trods af ikke-problemfri 24P gengivelse: )): Dedicated Graphics Card Options The following is an up-to-date list of dedicated graphics cards options with HD audio and HD video over a single HDMI cable: Radeon 45xx/46xx/48xx This is the first HD audio/HD video graphics card released, and it's fairly impressive. Just as a regular graphics card, it's very powerful and more than adequate for gaming, and it supports Crossfire (48xx series). It also fully supports hardware acceleration for all HD video formats, and fully supports 7.1 LPCM HD audio. The setup isn't too bad, but for some reason ATI doesn't put the audio drivers on their site, so you have to dig them up from the RealTek site (called HD audio codecs on the RealTek site - apparently also available now on the ATI site). 24p support is nearly perfect, with only a very slight stutter every few minutes (perhaps with ArcSoft TMT only), likely not noticable by most people on normal displays. The only real issue with the card is it doesn't have a PAP/PAVP, so the audio issues introduced by the software players are present when using this card. Overall Rating: 7 out of 10 Radeon 4850/4870 Thread Radeon 4850/4870 Thread (non-gamers) Sakset fra en udmærket, men ikke helt up-to-date (dog med gode links) oversigt over HDMI-Audio løsninger (kommer dog også ind på andre aspekter, så den er absolut anvendelig, Anima :-) : http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055454 3: Være stille nok til ikke at forstyrre TV/DVD lydoplevelse Udseende og strømforbrug kommer for mig i anden række; vi har plads (og fruens tilladelse :-) til at have den stående i nær tv, så jeg valgte et billigt brugt Antec P180 pga. det i mine øjne gennemtænkte air-flow og muligheden for maksimal køling af cpu - som jeg jvf. 1.ste prioritet har god brug for. Mit overclock opnås ved minimal hævning af Vcore og jeg tvivler på at de 0,1 V har den store betydning for elregningen og miljøet. Kunne nok klare mig med default VC, hvor min 2.4 gerne vil køre 3.2 Ghz og med ca. 5C lavere temps. Jeg forstår ikke dine 8200 temps, Ken; med en Scythe Ninja har jeg 37C idle/55C load - og som skrevet med blæserne på 50% Jeg forstår ikke helt mht. "indvendige" bæsere; for mig vil det nok ikke være tilstrækkeligt ikke at have blæsere til at hive varmen ud af kabinettet (men jeg oplever jo heller ikke støj fra det - bortset fra fra en Hitachi harddisk, der på tæt hold er mere hørbar end blæserne). Jeg har ikke læst Gigabyte tråden (men derimod Asus-tråden); jeg burde nok have skrevet at jeg til Htpc ville tage Nvidia 9300/9400 i betragtning, som svar på Animas spørgsmål om alternativer til AMD 780G - indrømmet, der skal forskes lidt mere (men, tweaker som jeg er, tænker jeg straks: bedre køleprofil på Chipset og en velrettet, neddroslet blæser :-). Kandersen: Véd ikke om du kender FFDShow og dets muligheder for forbedret billedkvalitet ved afspilning af SD-DVD, men som du kan se ønsker jeg en for mig optimal balance mellem ydelse og støjsvaghed (den er nu, som tidligere i hus). Husstandens samlede strømforbrug og Co2 udledning søger vi at begrænse på andre områder end når vi bruger underholdningsalteret (måske en ugentlig kødløs dag opvejer mit formastelige overclock.. Mht. min mentale tilstand føler jeg da selv jeg fungerer rimelig normalt i dagligdagen (lidt sær er man vel altid). Jeg skal ikke gøre mig klog på din, men er uden at have nærlæst din og Kens meningsudveksling, nok lidt mere på linje med sidstnævnte, hvad angår hvad der er acceptabelt/interessant/sjovt mht. at formålsrette Pc´en. Anima: Gentager, ja, det er absolut muligt at lave en stille pc. Jeg har en ikke-integreret, ikke-strømbesparende (men stille) løsning, så går du efter den integrerede, strømbesparende kan du med lidt omtanke nærme dig det lydløse :-). Mht. hardware/24P/lyd etc.: Ovennævnte link er dækkende et godt udgangspunkt for forskning i aktuelle HTPC løsninger. Redigeret af finnogangela - 20-Februar-2009 kl. 14:40 |
||
![]() |
||
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 19:07 |
|
Hvad jeg tænker på her er strømforsyningen, der kan have en indvendig blæser, i modsætning til en blæser der sidder ud mod rummet, (vil lige finde et billede). Det betyder at man kan have en større blæser, fx en 120mm i stedet for en 80mm, og som af den grund kan køre langsommere og frembringe mindre støj. Den skal naturligvis samtidig være temperaturstyret eller rotere afhængig af strømforbrug. Fordi blæseren ikke sidder direkte ud mod rummet, vil lyden også blive dæmpet før den slipper ud. Nogle kabinetter med tilhørende strømforsyning er ikke indrettet med en "indvendig" blæser. linkRedigeret af Ken_T - 22-Februar-2009 kl. 19:13 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103
--
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 20:01 |
|
|
Kabinettet bliver et Origen X11 - hvis alt går som planlagt altså.
Jeg forestiller mig AMD 4850E Pico Psu 2 stk 1tb HDD Så skal der være bundkort og evt. gfx. Ovenstående er bare et forslag - hvad synes i der burde være? - Skal bruges som filmafspiller! |
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 22:08 |
|
|
Jeg ville nøjes med een HDD og så evt. en/flere ekstern(e), hvis du har behov for så meget. Det gælder, som tidligere nævnt, om at holde varme udviklingen nede.
|
||
![]() |
||
Kandersen
Platin medlem
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 22:19 |
|
|
Beklager hvis du følte dig stødt. Det var nu mere for udtrykkets skyld end det var en decideret personlig hentydning. Hvis du har lyst til at overclocke din pc, så står det dig frit for.
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103
--
Sendt: 22-Februar-2009 kl. 23:46 |
|
Det er fuldstændig korrekt - men jeg tænkte at eks. en WD caviar green ikke ville være den største sønder. Men man kunne vel sagens forlænge strømstikkene/datastikkene hvis det er.. Med henblik på 24P ved bluray, hvilket bundkort og evt. gfx ville da være at foretrække? |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <123> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |