recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - (næsten) 100 spørgsmål til TV køb.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

(næsten) 100 spørgsmål til TV køb.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Live Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2016
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Live Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: (næsten) 100 spørgsmål til TV køb.
    Sendt: 21-November-2016 kl. 18:21
Hej alle,

Jeg skal købe nyt TV og da det efterhånden er nogle år siden jeg sidst gjorde det, har jeg lige en række spørgsmål, som jeg virkelig håber I kan hjælpe med. Jeg er yderst træt af butikssælgere og håber på at kunne få svar på et eller flere spørgsmål af jer.

Jeg er efter et par timers læsning her på siden blevet klar over, at Samsung (som jeg ellers var sikker på, at jeg gerne ville købe) ikke er særlig populær blandt jer kloge hoveder, og at jeg i stedet må gå på jagt efter et OLED TV.

Umiddelbart har jeg set mig varm på LG OLED65B6V, da det ser ud til at være en model, som matcher mit behov. 

Spørgsmål:

- (ganske kort) ér LG's TV rent faktisk god kvalitet? Jeg har kun erfaringer med deres mobiltelefoner og vaske/tørremaskiner, og derfra har jeg faktisk ikke noget pænt at sige. Ermm

- væghængt øjebæ! Eller hvad? Mit TV skal være væghængt og derfor bekymrer LG TV'ets design mig. Samsungs TV har ikke 'en kasse' bagpå, som LG har (hvilket er en af grundene til, at Samsung har været mit førstevalg indtil nu). Er der nogen, som har erfaringer med at have LG's OLED på vægbeslag? 

- afstanden til mit TV er 3 meter. Så vidt jeg kan læse i div. guides, anbefales det faktisk, at jeg køber et 75" TV. Jeg har set på 75" i butikkerne, og synes det virker komplet overdrevet at sidde så tæt på så stort et TV. Jeg ser en del fodbold og frygter, at fodbold på 75" bliver ligesom at se tennis i virkeligheden. Vil I mene, at 65" er fint, eller kommer jeg til at fortryde ikke at vælge 75"? (Der er som sådan fint plads på væggen til 75").

- apropos fodbold. Er der nogen, som har erfaring med at se det på denne model? Jeg har oplevet, at mine venners dyre, fine, nye TV er elendige at se fodbold på, men jeg aner ikke hvorfor.

- mit budget er ikke helt fast, men jeg vil ikke meget over 20.000 kr. Omvendt vil jeg hellere have et TV til 23.000 kr., som 'er pengene værd', fremfor at give 13.000 kr. for noget, som er købt pga. en god sælger, der taler flot om... Samsung. Vil I mene, at LG's B6V er et godt køb, eller er der andre TV, som I vil anbefale? Er det værd at give 10.000 kr. mere for OLED fremfor SUHD nu, når der i mit tilfælde går en del år, før jeg igen skal købe TV? Eller er OLED ikke 'nået langt nok endnu' i forhold til SUHD, så jeg derfor bør købe SUHD nu, spare pengene og i stedet slå til, når OLED er blevet bedre og 'til at betale'?

Jeg har ikke behov for 3D, jeg vil gerne have et TV, der er pænt som væghængt - og så vil jeg gerne kunne se, hvem morderen slår ihjel i alle mine krimiserier, når han slår til om natten! Tongue (Jeg har nemlig svært ved at se, hvad der foregår i mørke på mit nuværende TV)... 

På forhånd mange tak for jeres hjælp.!
Lisbeth



Redigeret af Live - 21-November-2016 kl. 19:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 18:31
Vær opmærksom på betragtningsvinkler på nye tv. specielt LED tv.

Hjemme i min stue er en af pladserne, hvor vi ser tv fra, 45 grader ind på skærmen. Med mit nye (gamle!) tv er det intet problem.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 21-November-2016 kl. 18:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Live Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2016
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Live Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 18:32
Noteret! Det vil jeg lige kigge nærmere på i butikken. Tak, Klaus.

/Lisbeth
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 18:39
Jeg sidder selv 2,5 m fra en 50", har lige opgraderet fra en 42". 50" er absolut ikke fors tort, en 55" ville jeg sagtens kunne bruge på den afstand.

Men, med en 75" på 3 meters afstand, så ville jeg starte med at overveje, hvor højopløseligt et signal jeg har.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 19:05
Mht til størrelse, har jeg lige skiftet et 50" ud med et 65". Det er stort og lige tilpas med de knapt 4 meter jeg sidder fra når der ses TV udsendelser.

Når der sættes en Bluray på og filmen som regel er i cinemascope format. Kommer der brede sorte bjælker foroven og forneden. Og nu kunne skærmen for min skyld godt være væsentligt større - 85" ville ikke være for stort.

Men hvis der ses meget TV udsendelser, vil jeg mene du skal gå med 65"
Til top
Live Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2016
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Live Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 19:28
Perfekt! Lige et svar jeg kan bruge, mange tak! Smile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2016 kl. 21:01
Jeg synes LG OLED B6 ser godt ud på væggen. Man skal tæt på væggen for at se den bule der er bag på.
Den øverste del - lidt over halvdelen - er tynd. Ca. 5 mm.
Håndbold synes jeg ser godt ud. Jeg ser ikke fodbold.
Det har afsindig godt billede, også når man sidder skævt for tv'et.

Jeg havde de samme bekymringer om LG som dig, men når det er LG panel Loewe bruger i deres nye OLED tv, tror jeg de er gode nok.


EDIT: Det kommer sikkert på tilbud Black Friday.

Redigeret af Brixen - 21-November-2016 kl. 21:03
Venlig hilsen
KB
Til top
Live Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2016
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Live Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 09:15
Det er jeg virkelig glad for at høre! Når man kommer ind i vores stue, ser man nemlig TV'et fra siden som det første - så det ville irritere mig voldsomt, hvis ikke det så pænt ud. Tusind tak for din kommentar, jeg føler mig efterhånden sikker i mit valg Smile 
 
Orv ja - jeg har aldrig gjort mig i Black Friday, men det er da værd at holde øje!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu