recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - næsten alle mine film er "ødelagt"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

næsten alle mine film er "ødelagt"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: næsten alle mine film er "ødelagt"
    Sendt: 18-Februar-2013 kl. 08:49
Opdagede her i weekenden da jeg ville se en film på pc, at filmene pludselig ca. 10 min inde gik i "ged".
De begyndte at hakke MEGET.
Tænkte øv og ville se en anden film. Det samme gjorde sig gældene her Cry
Prøvede at afspille dem fra andre pcére men det var samme problem.
Så begyndte jeg at gå alle mine film igennem. Jeg så dem ikke igennem normalt, men prøvede at spole frem i filmene hvilket resulterede i at de fejlede på samme måde.. voldsomme hak og ude af sync.
Nu ved jeg jo ikke om problemerne fremprovokeres fordi jeg spoler i dem, eller om de også ville være der hvis jeg så filmene på normalvis. mange af filmene havde jeg set og der havde ikke været problemer.
Men kan der være sket noget med filmene i mellemtiden ? eks. harddiskfejl, virus etc.?
Prøvede at teste min harddisk igennem men fandt ingen fejl.
Er det nogle mulighed for at rette filmene eller tjecke dem om de er ok hvis jeg bare ikke spoler i dem?

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 09:25
Først og fremmest skal du fortælle hvad din filmsamling består af BD rips mkv'er fra nettet e.t.c.. hvilke udgave af xbmc o.s.v. 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 09:43
Det er mkvér fra nettet i diverse "formater" så der er ingen rød tråd i dem.
Det er er ikke kun afspilning i XBMC, men er også testet i VLC, MPC, WMP. 
Er det muligt man kun oplever problemer hvis man spoler i filmene, så hvis man bare ser dem på normalvis slet ikke opdager dem?
Jeg ville jo nødig slette filmene hvis de reelt virker men på den anden sidde vil jeg heller ikke have den liggende hvis det "fucker up" efter man er begyndt at se en film.. 

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 09:58
De er formodentligt ødelagte.
Det kan være din harddisk har været fuld og du har haft en torrent kørende som har overskrevet bidder af de eksisterende filer.

Filerne er fragmenteret over hele din harddisk, så hvis noget harddisken er beskadiget kan det også være årsagen til dit problem.

Jeg havde desværre med begge dele for 7-8 år siden.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

De er formodentligt ødelagte.
Det kan være din harddisk har været fuld og du har haft en torrent kørende som har overskrevet bidder af de eksisterende filer.

Filerne er fragmenteret over hele din harddisk, så hvis noget harddisken er beskadiget kan det også være årsagen til dit problem.

Jeg havde desværre med begge dele for 7-8 år siden.

Var det de samme fejl du oplevede?

Det er desværre også hvad jeg er nervøs for.
I min frustration lavede jeg også en formatering af min windows partition.
Spørgsmålet er dog om jeg tør ligge film på disken igen, eller om jeg skal skrotte den?
Jeg har dog kørt disk-tjeck uden den fandt fejl.

Jeg kunne måske købe en ny 3 TB disk, så kunne den jo snildt udgøre det for mine 3x1TB diske
Det kunne måske også være en fordel at skille skidt og kanel på den måde.
Så jeg har fysisk seperate diske til filmlager.
Nu har jeg ikke testet mine øvrige film på de andre diske, men det lader til at være de film på den samme disk, som er en partition af min primære disk hvor der ligger OS og alt mulig snot på.

det forlænger måske og diskens levetid hvis den ikke står og arbejder hele tiden.
Men server står nemlig tændt 24/7

Redigeret af mbm1 - 18-Februar-2013 kl. 10:08
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 13:35
Det der vil levetidsforlænge din diske er hvis du spinder dem ned når de ikke bruges. Det kan mange serversystemer. Her bruges eks. ram diske til selve styresystemet og datalager har så mulighed for at lukke ned når det ikke bruges. Ja ærgeligt med den ødelagte disk. Glæd dig over det ikke er hjemmevideo eller billeder af familien der ikke ligger andre steder du har mistet. Har netop købt en 3 TB disk, 900 kr. er de nede i. Så kan den gamle 1,5 TB bruges som backup af vigtige videoer / billeder.
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 13:59
ja jeg tager backup af billeder og vigtigt dokumenter... til en ekstern disk

Jeg har også nu bestilt en ny 3Tb disk :) Men idler de ikke ned automatisk når de ikke er i brug?
Nu vil jeg jo ligge OS på en anden disk og den vil jo "køre" 24/7. men min nye film-disk vil vel idle ned når der ikke er forespørgelser til den eller?

Men mht den disk jeg havde fejl på filmene.. Vil jeg kunne bruge den igen?

Redigeret af mbm1 - 18-Februar-2013 kl. 13:59
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 10:20
@Rasmuzzen - det er altså noget vås. Google laver statistikker og for en del år tilbage offentliggjorde de en rapport med statistikker baseret på målinger af 500000 diske. konklusionen var klar. levetiden afhang af om diskene spandt eller ej. Så længe de blev holdt kørende så virkede de. det er også derfor man ikke tør lukke ned for servere der er +5 år gamle hvis det er de originale diske der sidder i. så er man ikke sikker på de kommer op igen. Det er rent faktisk spin op/ned der har en af de største fejlrater på diskene da lejerne slides for hurtigt. Temperaturen har også noget af sige. undgå for alt i verden for mange store temp-udsving (ikke synderligt relevant i hjemmet. :) )

@mbm1 - du har ikke prøvet at flytte filmene over på en anden disk og se hvad der sker med dem der? hvis de en gang er ødelagte, så er det ALT for stort et arbejde at forsøge at reparere dem igen. at skulle fikse sync problemer er ikke bare lige sådan.

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 12:11
claus_jac, ja du har ret, jeg er selv administrator over en masse servere ifm. mit arbejde. Men det komme jo an på om man bruger sine diske 4 timer om dagen, eller man bruger dem 24 timer/365. Har google det med i deres beregninger. Det er som regel ikke et issue da hardware i serverrum sjældent sidder der i 5 år. Vi skifter en del diske i vores raid systemer, disse kører kontinuerlig drift, oplever sjældent at de ikke vil op efter en boot. Men 4 timer er nok lavt sat i vores nye multimedia huse hvor hele familien tilgår datalageret på mange tider af døgnet.
Man skal vel gøre op med sig selv om man vil spinne ned eller ikke ift. hvor mange timer det bruges.
Spejl/RAID og backup jo altid vigtigt. Men det er store mængder data vi ofte sidder med når hele samlingen er lagt ind.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Er det nogle mulighed for at rette filmene eller tjecke dem om de er ok hvis jeg bare ikke spoler i dem?

Start med at kopiere filmen fra din server over på dine computere og prøv igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2008
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

claus_jac, ja du har ret, jeg er selv administrator over en masse servere ifm. mit arbejde. Men det komme jo an på om man bruger sine diske 4 timer om dagen, eller man bruger dem 24 timer/365. Har google det med i deres beregninger. Det er som regel ikke et issue da hardware i serverrum sjældent sidder der i 5 år. Vi skifter en del diske i vores raid systemer, disse kører kontinuerlig drift, oplever sjældent at de ikke vil op efter en boot. Men 4 timer er nok lavt sat i vores nye multimedia huse hvor hele familien tilgår datalageret på mange tider af døgnet.
Man skal vel gøre op med sig selv om man vil spinne ned eller ikke ift. hvor mange timer det bruges.
Spejl/RAID og backup jo altid vigtigt. Men det er store mængder data vi ofte sidder med når hele samlingen er lagt ind.

MVH

I kan i hvert fald under ingen omstændigheder sammenligne servergrade-diske med almindelige diske til privatbrug. Hvad dækker googles undersøgelse?

På mit arbejde genstarter vi da jævnligt servere der er langt mere end fem år gamle, langt de fleste gange uden problemer. Ethvert seriøst foretagende har da også en mulighed for at få en server op igen hurtigt (3-4 timer), hvis diskene skulle dø.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Men kan der være sket noget med filmene i mellemtiden ? eks. harddiskfejl, virus etc.?
Prøvede at teste min harddisk igennem men fandt ingen fejl.

Kørte du SMART check på diskene? Et "long" check undersøger om alle sektorer kan læses.

Der kan være mange årsager til dine problemer. Systematisk fejlfinding er vejen frem. Kører du trådløst mellem afspilningsenhed og server, prøver du med kabel, og så videre.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu