recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - næsten alle mine film er "ødelagt"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

næsten alle mine film er "ødelagt"

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

På mit arbejde genstarter vi da jævnligt servere der er langt mere end fem år gamle, langt de fleste gange uden problemer. Ethvert seriøst foretagende har da også en mulighed for at få en server op igen hurtigt (3-4 timer), hvis diskene skulle dø.

Stort set alle servere skal rebootes en gang i mellem når der er installeret OS opdateringer. Det skulle diskene meget gerne kunne holde til, ellers er det på tide af finde nogle nye...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

De er formodentligt ødelagte.
Det kan være din harddisk har været fuld og du har haft en torrent kørende som har overskrevet bidder af de eksisterende filer.

Filerne er fragmenteret over hele din harddisk, så hvis noget harddisken er beskadiget kan det også være årsagen til dit problem.

Hvis din disk er fuld, kan du ikke skrive de nye filer. Du kommer ikke til at overskrive eksisterende filer af den grund.

Fragmentering kan være et issue men hvis vi taler om at læse MKV filer "hentet fra nettet" med 1:1 afspilningshastighed, taler vi om 1-2 MB/sec, meget sjældent mere.

Disken skal være meget fragmenteret for at det kan blive et problem, og du skal formentlig have en masse skriveoperationer (f.eks. fra torrents) i gang på samme tid.

Nemt at checke. Stop torrent applikationen og se om det hjælper på afspilning.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 11:46
@Pastorius, ja rigtigt der er nok kælet lidt mere for serverdiske (og for prisen).
Men en genstart er jo ikke det samme som at slukke for strømmen til serveren. Jeg tror  ikke at vores servere spinner diskene ned og op ved service pack / fix.
Det er nok det der menes med nedlukning af 5 år gamle servere.

Og ja, selvfølgelig har man hardware stående til at køre en ny server op, eller en onside service der er dyr så de står her inden for kort tid.
Men disse observationer google har lagt ud vil jeg af personlig interesse gerne se.

Nå vi har vist båret den lidt off topic ift. trådstarter.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 21:18
google er altid jeres ven! (og det er stats på både PATA og SATA drev. De bygger deres egne servere hos google :-) (når man har på den anden side af 2mio servere- så er det faktisk for dyrt at købe HP/IBM/DELL - det samme er MS og facebook begyndt på - de får dem lavet direkte hos OEM producenterne i kina som HP og de andre også får produceret deres komponenter fra. Men de går så selvfølgelig direkte.

og ja. vi skal ikke hijacke tråden mere. problemet er mandens filmsamling som er ødelagt - men jeg synes ikke jeg fik svar på om han havde prøvet at flytte en film på en anden disk og set hvad der sker derfra. - umiddelbart burde det ikke kunne lade sig gøre at alle film kan køre 10min og så kommer der en masse hakken (hvordan ødelægger man liiiige de præcise blokke på disken for at det kan lade sig gøre? Det lyder mere som et ustabilitetsproblem i computeren. enten ved for lidt køling af chipsæt/cpu eller grafikkortets buffer der går kold. Havde smidt vandkøling i min gamle sokkel 775 quadcore, indtil jeg opdagede at nordbroen SKULLE have seriøs blæs på sig for ellers kogte den (ok bruger det normalt aldrig men RTFM var åbenbart nødvendigt :D)  - det forklarede så alle mine spontane reboots når jeg især så film :( (det var nu så dejligt rart med vandkøling, men den blæser til radiatoren gav simpelthen ikke nok.)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu