recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Næsten ingen lyd i højre surroundhøjttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Næsten ingen lyd i højre surroundhøjttaler

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Næsten ingen lyd i højre surroundhøjttaler
    Sendt: 28-September-2021 kl. 22:11
Jeg undrer mig over hvorfor der næsten ingen lyd er i højre side (altså bagerste surround højttaler til højre). Dog når jeg laver en test via et Apple tv surround test program så er der ingen problemer.

Nogle generelle bud?

Kan den ene kanal være stået af?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2021 kl. 22:35
Kør testtone i alle højttalere i recievers højttaler opsætning.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 09:26
Tak for svar
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 09:41
Velbekomme! Fandt du så fejlen?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 11:08
Hej igen, jeg kan ikke finde testtone-funktionen på min receiver AVR1912
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 11:53
Jeg fandt testtonen alligevel og der er lyd i alle højttalere som der skal være. Men stadig for lidt lyd i min højre surroundhøjttaler.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 12:16
prøv at køre en kalibrering med målemikrofon på recieveren. Måske er der bare skruet for meget ned for denne kanal ?
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 12:24
jo men kanalen er skruet helt op
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

jo men kanalen er skruet helt op

Så må du dæmpe de andre kanaler så niveauet er stemmer og så skrue op på Volume knappen.
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 12:33
det var selvfølgelig en ide, tak
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 13:26
Kan du ikke se db nivauet inde i højttaler opsætningen? Hvis de to surround højttalere har samme db, så er der måske en defekt i højttaleren eller kablet, eller dårlig irret forbindelse på klemmerne.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2021 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af henrik-d henrik-d skrev:

Jeg fandt testtonen alligevel og der er lyd i alle højttalere som der skal være. Men stadig for lidt lyd i min højre surroundhøjttaler.


Også når du hører testtoner?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu