recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Næstved et "digitalt hul"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNæstved et "digitalt hul"?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: Næstved et "digitalt hul"?
    Sendt: 28-November-2006 kl. 22:15
Hej.
Jeg har i dag modtaget min Maximum T3001 CX som jo har fået fine anmeldelser her på sitet (det er den uden kortlæser der er anmeldt, ellers er de identiske), http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=798&zoneid=1
Sammen med den købte jeg en stueantenne Digiality DA 1200.
Men den har utrolig svært ved at finde alle 4 kanaler, og der er pixeleringer så snart en person går rundt i stuen. Jeg har prøvet at hæve og sænke antennen, og at vende den øst/vest og nord/syd (det sidste er det bedste).
Da den også står til at kunne modtage radiokanaler, troede jeg egentligt at jeg også ville kunne høre DAB radio på den, men den finder ikke en eneste kanal.
Nogen ideer til antenne placering? Eller bor jeg bare i et hul?
Jeg venter på fiber fra SEAS-NVE med tlf, TV og Internet, så egentligt var denne modtager ment som "soveværelsesmodtager".
Venlig hilsen

Sven

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 18:36

Fra andre indlæg her på forummet, ja det kan være lidt svært at modtage i Næstved. Du har meget beder mulighed med en almindelig UHF antenne. 

Du kan ikke modtage radio på DVB-T her i DK, det anvendes ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan ikke modtage radio på DVB-T her i DK, det anvendes ikke.

Helt rigtigt. For lige at uddybe:

DAB og DVB-T-radio er ikke det samme. I Danmark sendes der ikke radio over DVB-T-nettet. (Jeg har ikke hørt, at der skulle være planer om at gøre det, men man ved aldrig.) Radio-funktionen får du altså næppe noget ud af..

...Ole 

Moderator, recordere.dk
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 22:46

Hej Tarzan

Jeg har sommerhus i Kulhuse (spidsen af Hornsherred) og det ligger også lavt og er skærmet af Nordskoven.

Jeg var nødt til at monterer en antenne på taget, men så virker det til gengæld også rimeligt.

Mvh. Soko

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu