|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
videoguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() Sendt: 16-September-2007 kl. 18:05 |
Jeg har en enkelt NTSC DVD (som forøvrigt er i 4:3 format) som jeg synes hakker ved panoreringer på min Pio 508XD. Det er ligesom om der er for få billeder, men det er ikke en ujævn hakken, så jeg er tvivl om det jeg ser er judder, eller det bare er en begrænsning ved NTSC. Jeg har prøvet alle tre "Drive" modes (1,2,3), men resultatet er det samme. Er der simpelthen bare mere hakken på NTSC DVD'er, eller er der en eller anden indstilling jeg skal sætte på Pio'en (eller måske på DVD afspilleren) ved NTSC materiale? Jan Redigeret af videoguy - 16-September-2007 kl. 18:07 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40688 |
![]() |
Det er korrekt, der er judder ved NTSC, når det vises på PAL TV. Der er noget af samme skuffe i denne tråd: DVI 50/60 Hz og stutter |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
hej Niels, Tak for svaret. Men er der ikke noget med, at Pio'en kan indstilles til at vise dette korrekt? Eller blander jeg det sammen med 24p? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40688 |
![]() |
Jeg ved ikke om man på din maskine kan justere sig ud af det. Har du mulighed for, som i den anden tråd, at lave en indstilling på TVet,e.v.t. sammen med en anden forbindelsestype. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
På nogen DVD-afspillere har man muligheden for at vælge en indstilling, der hedder: 'PAL 60'. Det giver en bedre afvikling af NTSC-materiale på PAL-fjernsyn. Det er formentlig dén setting du skal bruge, hvis afspilleren ellers understøtter den.
Redigeret af musicus - 16-September-2007 kl. 22:07 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jo, men Pioneer plasma er ikke et "PAL TV", i hvert fald ikke på samme måde som mit Philips 32PW9308 CRT er et "PAL TV". Det er først og fremmest en video monitor. PAL60 er ligeledes en gammel CRT-ting, fra dengang hvor visse CRT TV kunne køre 60Hz men ville have color carrier i de normalt PAL frekvenser. Da Pioneer grundlæggende arbejder med 72Hz, som er optimeret til 24fps materiale herunder NTSC filmmateriale med 2:3 pulldown, burde NTSC ikke hakke mere end PAL, snarere tværtimod. Der er en setting som kan lave korrekt inverse telecine og rekonstruere de oprindelige 24fps. Det kan selvfølgelig være at det er ægte NTSC videomateriale? (som er 30fps uden pulldown). Redigeret af JesperLund - 17-September-2007 kl. 01:15 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Når jeg sætter DVD'en i min Pana EH67, så melder den "incompatible TV system" og så må man helt ind i setup menuen og vælge NTSC som "TV system". Det underlige er, at min gamle Sony DVD afspiller bare begynder at afspille den uden "brok", men den kører så heller ikke over HDMI, hvis ellers det skulle have nogen betydning. Jeg har ikke nogen PAL60 instillinger nogen steder på EH67'eren. Måske er det (som JesperLund skriver) original 30fs. Det drejer sig om denne her: Redigeret af videoguy - 17-September-2007 kl. 09:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |