recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NTSC video til DVD-R igen igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNTSC video til DVD-R igen igen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
poulsan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: NTSC video til DVD-R igen igen
    Sendt: 14-Januar-2005 kl. 20:03

Jeg har nærlæst de forskellige indlæg om dette, men der synes ikke at være en tilfredsstillende løsning - ?? Jeg har en Panasonic NV1000 S-VHS (highend), hvor jeg kan afspille NTSC videobånd uden problemer. I det mindste kan mit Sony TV vise dem. Jeg prøver så at optage på HDD på min Panasonic E85; afspilningen viser en flimrende bjælke i bunden af billedet. Jeg har prøvet at justere tracking uden held - det må være NTSC der driller.

Hvis jeg nu HS dubber til DVD-R og finalizer, kunne man så tro at det færdige resultat bliver en NTSC DVD, der kan afspilles uden problemer? Jeg har en United DVD afspiller, som jeg ved kan afspille en sådan.

Jeg kan selvfølgelig prøve, det koster bare en skive...men jeg har en fornemmelse af, så nemt er det bare ikke.

Hvis ikke det virker, hvilke muligheder er der så? PC HW+SW?

Mvh. Poul

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 22:02

Jeg har også i tidens løb fået kopieret flere NTSC VHS bånd til PAL og der er altid flimmer i top eller bund. Desværre!

Jeg ved ikke lige hvad der går galt, om Panasonic videoen ikke er god nok, eller hvad, men jeg gætter på at den udsender et PAL billede med kun 525 billedlinier mod normalt 625 i PAL (NTSC har 525).

Kan Panasonic recorderen sættes til at optage NTSC ?

Så ville jeg bare lave en NTSC skive og afspille den på United afspilleren.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
poulsan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Kan Panasonic recorderen sættes til at optage NTSC ?

Har jeg selvfølgelig undersøgt - den kan tilsyneladende sættes op til at vise NTSC DVD, men ikke indspille...

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 12:16

Det er i hvert fald muligt med PC - hvis det er helt umuligt ved hjælp af videomaskinerne.

For at kunne gøre det kræves blot en PC med videokort, der understøtter analoge indgange, således at videoen kan sættes til PC'en. Så kan videoen indspilles på computeren og ved hjælp af et videoredigeringsprogram (jeg ved ikke om andre slags programmer kan?) konvertere og  brænde DVD'er i Pal systemet (eller NTSC).

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
poulsan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2005 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det er i hvert fald muligt med PC - hvis det er helt umuligt ved hjælp af videomaskinerne.

For at kunne gøre det kræves blot en PC med videokort, der understøtter analoge indgange, således at videoen kan sættes til PC'en. Så kan videoen indspilles på computeren og ved hjælp af et videoredigeringsprogram (jeg ved ikke om andre slags programmer kan?) konvertere og  brænde DVD'er i Pal systemet (eller NTSC).

 

Noget HW /SW der kan anbefales?

 



Redigeret af poulsan
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2005 kl. 16:36

Jeg har ikke ret meget forstand på computerdele så, lige hvad det rigtige videokort hedder, ved jeg ikke.

Jeg bruger selv Ulead Videostudio, og jeg vil tro det kan klare opgaven.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu