recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NTSC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NTSC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knagsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knagsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NTSC?
    Sendt: 22-April-2014 kl. 13:36
I forbindelse med køb af DVD afspiller har min fætter spurgt hos Fona om maskinen også kunne afspille NTSC format da han har nogle amerikanske DVD'er. Forretningen glemte at informere ham om regionskoder, men fortalte at man udover PAL også bruger NTSC i Europa. Det er da ikke korrekt, vel?
Peter
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 14:14
Nej, NTSC bliver ikke brugt i Europa.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 14:23
Hvis du køber en regionsfri DVD kan den godt afspille NTSC.

Det fleste nyere TV kan også vise NTSC.

Men kvaliteten........
Til top
knagsted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2014
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knagsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 14:24
Det mener jeg jo heller ikke. Jeg ved ikke om de stadig bruger Secam i Frankrig og i østlandene sådan som jeg lærte da jeg var i lære som radiomekaniker. Min fætter fik bare at vide at forhandlerens kundesupport at NTSC skam også blev brugt i Europa.
Peter
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 14:36
Alle afspillere i dag kan helt sikkert afspille NTSC, men de er selvfølgelig ikke alle sammen regionsfri. Det er nok de færreste der er det fra fabrikken.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 15:12

Det er de ikke Regionsfrie ud af kassen, men det er ret nemt at gøre dem Regionsfri, nogen er nemmere en andre, men det kan gøres. Opløsning på NTSC er 720x480 med 60Hz, hvor det på PAL er 720x576 med 50Hz. Afspilleren kan så enten køre det som NTSC, eller PAL 60. Ren NTSC må nok være at foretrække.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 15:20

Oprindeligt skrevet af knagsted knagsted skrev:

Det mener jeg jo heller ikke. Jeg ved ikke om de stadig bruger Secam i Frankrig og i østlandene sådan som jeg lærte da jeg var i lære som radiomekaniker. Min fætter fik bare at vide at forhandlerens kundesupport at NTSC skam også blev brugt i Europa.

I dag hvor det for det meste er Digitalt TV der udsendes, så er det samme standard i EU, med enkelte variationer, men grundlæggende det samme.
Om NTSC bruges mere i EU ved jeg ikke, men det har været anvendt af AFN (Armed Forces Network). USA´s styrker i Europa.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu