|
NTSC? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
knagsted ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-April-2014 kl. 13:36 |
I forbindelse med køb af DVD afspiller har min fætter spurgt hos Fona om maskinen også kunne afspille NTSC format da han har nogle amerikanske DVD'er. Forretningen glemte at informere ham om regionskoder, men fortalte at man udover PAL også bruger NTSC i Europa. Det er da ikke korrekt, vel?
|
|
Peter
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, NTSC bliver ikke brugt i Europa.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis du køber en regionsfri DVD kan den godt afspille NTSC.
Det fleste nyere TV kan også vise NTSC.
Men kvaliteten........
|
|
![]() |
|
knagsted ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Det mener jeg jo heller ikke. Jeg ved ikke om de stadig bruger Secam i Frankrig og i østlandene sådan som jeg lærte da jeg var i lære som radiomekaniker. Min fætter fik bare at vide at forhandlerens kundesupport at NTSC skam også blev brugt i Europa.
|
|
Peter
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12432 |
Alle afspillere i dag kan helt sikkert afspille NTSC, men de er selvfølgelig ikke alle sammen regionsfri. Det er nok de færreste der er det fra fabrikken.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er de ikke Regionsfrie ud af kassen, men det er ret nemt at gøre dem Regionsfri, nogen er nemmere en andre, men det kan gøres. Opløsning på NTSC er 720x480 med 60Hz, hvor det på PAL er 720x576 med 50Hz. Afspilleren kan så enten køre det som NTSC, eller PAL 60. Ren NTSC må nok være at foretrække.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
I dag hvor det for det meste er Digitalt TV der udsendes, så er det samme standard i EU, med enkelte variationer, men grundlæggende det samme.
Om NTSC bruges mere i EU ved jeg ikke, men det har været anvendt af AFN (Armed Forces Network). USA´s styrker i Europa.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |