recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu bygges der HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu bygges der HTPC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 16:37

For at få lyd på HDMI udgangen skal du sætte Windows default output device til HDMI audio.

Højreklik på højtaleren i processlinien, og vælg output devices.  I den dialog der kommer frem vælg da HDMI og klik på set default.

Bemærk du skal genstarte VMC for at den fanger den nye udgang.

ildoc
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:18

Hvorfor har du valgt 2 kabinet kølere og aktiv CPU køler ?

Jeg har også lige bygget mig et nyt media center.

Jeg har valgt en passiv CPU køler, en strømforsyning med passiv køling, grafikkort med passiv køling. Og så har jeg købt en ret dyr blæser at sætte i kabiettet lige ud for CPU'en, for i det mindste at få lidt luft cirkulation i kabinettet.

Kabinett køleren er kun på 8,7 DB. Men køler det hele fint nok, CPU'ens kerner ligger på højest 35 Grader Celcius.

Opsætningen er sådan her:

CPU: Intel Core2Duo E4500 2,2 GhZ
RAM: Corsair 2 GB 667 MhZ
GRAFIK: Geforce 8600 GT
LYD: Trust SC-5250 DTS

Også er der TV tuner i også.

Selvom det er rimelige HW specs kan man sagtens køle det hele passivt og med en enkelt quiet kabinet køler.

Mit mediacenter skal bare lukke rø*en, det skal ikke komme en lyd fra det.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Hvorfor har du valgt 2 kabinet kølere og aktiv CPU køler ?

Jeg har også lige bygget mig et nyt media center.

Jeg har valgt en passiv CPU køler, en strømforsyning med passiv køling, grafikkort med passiv køling. Og så har jeg købt en ret dyr blæser at sætte i kabiettet lige ud for CPU'en, for i det mindste at få lidt luft cirkulation i kabinettet.

Kabinett køleren er kun på 8,7 DB. Men køler det hele fint nok, CPU'ens kerner ligger på højest 35 Grader Celcius.

Opsætningen er sådan her:

CPU: Intel Core2Duo E4500 2,2 GhZ
RAM: Corsair 2 GB 667 MhZ
GRAFIK: Geforce 8600 GT
LYD: Trust SC-5250 DTS

Også er der TV tuner i også.

Selvom det er rimelige HW specs kan man sagtens køle det hele passivt og med en enkelt quiet kabinet køler.

Mit mediacenter skal bare lukke rø*en, det skal ikke komme en lyd fra det.

Hvis du propper dine hardware valg ned i et meget lille og lukket kabinet, evt. med een eller tv analog tunere, samt et par harddiske (hvis der er plads), så kan du risikere at ryge ind i problemer med dit Media Center.

Sagt på en anden måde - Du udelader nogle væsentlige detaljer og din konklution er dermed baseret på forkerte facts.

Et Media Center proppet med udstyr, specielt harddiske, gfxkort og tunerkort, disse bliver temmelig varme. Og hvis alt uden om din CPU med passiv køler er meget varmt, hvad tror du så din cpu bliver?
Umiddelbart vil jeg dog mene, at det bliver dit gfxkort som først får problemer, hvis der bliver for varmt.

Ham der lavede indlægget her har valgt et kabinet med 2 kølere. Yderst fornuftigt, for han kan nemlig pille den ene fra, hvis den ikke er nødvendig. Et kabinet med kun een køler skal man til at tænke kreativt, hvis man ryger ind i et varme problem.

Til top
EvilDoctor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:45

@alyz;

En køler på CPU'en er vel ikke til at komme udenom. Derudover var jeg lidt i tvivl om der skulle være 1 eller 2 blæsere i maskinen, og jeg prøvede at hente lidt anbefalinger rundt omkring, men der var ikke nogen der kunne vejlede mig i den retning. Derfor valgte jeg at købe 2 (de koster jo praktisk talt ingenting, 100 kr per styk eller sådan noget!)

De 2 blæsere er vist angivet til 13-14 dB, og siger absolut ingenting.

Til gengæld kan jeg godt høre CPU-blæseren når kabinettet er åbent. Jeg har ikke haft lejlighed til at teste det i sit rette element med lukket kabinet, men jeg har kigget på alternative CPU-kølere, og de kan fåes til et par hundrede kroner, og der er plads nok til at udskifte med tiden!

Nu må vi se...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:02

Det vigtige er også at få den til at virke først, så kan man rode med støjdæmpning bagefter, enten i form af at skifte blæser/kølere eller måske helt fjerne nogle.

I mit Origenae X11 kabinet, der sidder der 3 blæsere. 2 bagi og en lige under harddiskene. Når alting køre, så pilles de fra en for en indtil jeg når et tilpas varme niveau. Er der stadigvæk behov for yderligere ro, så skiftes CPU køleren (bruger pt. en box køler) til en mindre støjende.

Det er betydeligt nemmere og billigere at gøre det sådan, fremfor at ryge ind i et varme problem i et kabinet du ikke kan ændre noget ved!

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af EvilDoctor EvilDoctor skrev:

@alyz;

En køler på CPU'en er vel ikke til at komme udenom. Derudover var jeg lidt i tvivl om der skulle være 1 eller 2 blæsere i maskinen, og jeg prøvede at hente lidt anbefalinger rundt omkring, men der var ikke nogen der kunne vejlede mig i den retning. Derfor valgte jeg at købe 2 (de koster jo praktisk talt ingenting, 100 kr per styk eller sådan noget!)

De 2 blæsere er vist angivet til 13-14 dB, og siger absolut ingenting.

Til gengæld kan jeg godt høre CPU-blæseren når kabinettet er åbent. Jeg har ikke haft lejlighed til at teste det i sit rette element med lukket kabinet, men jeg har kigget på alternative CPU-kølere, og de kan fåes til et par hundrede kroner, og der er plads nok til at udskifte med tiden!

Nu må vi se...

Prøv en Thermalright Link: http://www.tweakup.dk/article/1200/dk/

De kører jeg med, det er en passiv CPU køler.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu