recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu giver jeg snart op!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu giver jeg snart op!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Oscar2000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 14:29

Jeg har iøvrigt fint billede på TV`et....

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:48
Min opfattelse er at du endnu ikke har installeret dit kort. Jeg har ganske vist ikke et 1300 kort men kun et pwr 150, men det syntes som om du kun har lavet første step ud af mindst 3.

Der er den ovenfor omtalte  mce driver  men det er da ikke tilstrækkeligt at installere den? Har dit kort ikke den samme analoge tuner som et 150 og et 500 kort? Og de skal efter install af den omtalte driver yderligere have en driveupdate/middleware kalder de det.  Desuden skal der installeres en softwaredecoder til kortet. Det kan da godt være at dit kort er knap så krævende, det ved jeg ikke rigtig.

Og endelig skal xp media center have en mpeg2 decoder for at køre. En sådan kan man få gratis hvis man vil. Led på google efter en fil der hedder mpeg2decoder.exe. 

Ganske rigtig har du et andet kort,men der er et vist slægtsskab, ikke?

Jeg ville også checke om wintv2000 kører som det skal ved at installere det og derefter ville jeg koncentrere mig om Media center.

Tror som sagt du mangler noget?

ken

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 13:29

Driveren som jeg henviste til dækker også Hvr-1300 kortet. Det er driveren til MCE2005, gældende for flere kort.

Mpeg2 dekoderen har han, i og med han har installeret powerdvd7, (denne er kompatible med MCE2005).

Såvidt jeg husker er Hvr-1300 et hybrid kort men med hardware komprimering, (hvorimod Hvr-1100 havde software komprimering. Jeg havde tidligere et Hvr-1100). Begge kort er såvidt jeg husker rimelig identiske udover det. Så det undre mig meget at det ikke virker.

Oscar2000 - Du har af/geninstalleret driveren efter du lavede en rollup, ikk?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 15:42
Kandersen 

Den driver du henviser er ikke nok til at få det til at køre. Og hvordan ved jeg nu det med sikkerhed? Fordi jeg prøvede, jeg ville se om jeg havde overset noget. Og det virker ikke i sig selv. Ikke på mit kort i det mindste.

Jeg skal installere den driver du snakker om (behøver nu ikke at være den specielt) men desuden en ekstra driver og en software decoder der er til hauppauge kortet. Og endelig skal jeg have en mpeg2decoder som ganske rigtigt kan være den der installeres sammen med feks powerdvd (der er også andre) Mpeg2decoderen er nødvendig for DVR-MS formatet der bruges af XP Media Center. 

Det virker bare ikke nødvendigvis med de mpeg2decodere der hører til de programmer der almindeligvis nævnes. (måske den forkerte version!) Derfor kan det måske betale sig at prøve den der er gratis, så kan man man jo altid skifte ud til noget der måske er bedre, feks nvidias.

Media center siger hans kort ikke er installeret, ikke? Og det er en der oplysning der viser, at det er det der problemet. Kortet er ikke installeret.

Ken

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 17:29

Nu gider jeg ikke sidde og tærske langhalm på det.
Som jeg forsøgte at forklare, så virker den driver til både 500mce og 1100mce, og der var det nok, (udover en mpeg2 dekoder, som jeg så har i form af powerdvd6).

Jeg har den opfattelse, men ved det ikke med sikkerhed, at den eneste forskel på hvr-1100 og hvr-1300, det er at 1300 har hardware komprimering. Derfor skal man køre en software driver ekstra til hvr-1100, men det er ikke/bør ikke være nødvendigt til hvr-1300.

Den software driver er OGSÅ i den zip der henvises til. (ligger i roden af zip filen og hedder såvidt jeg lige husker, noget med softwarempeg).

Jeg er enig med dig i fejlmelding fra MCE, men det virker underligt i og med det er den korrekte driver (ihvertfald jvf. Hauppage selv) som skal bruges til MCE. Det er den del af det jeg ikke forstår.

Men som sagt, det kan være min opfattelse omkring hvr-1300 er forkert. Jeg forsøger kun at forholde mig til hvad Hauppage selv skriver, og har ikke mulighed for at teste det samme kort.

Skulle der være et problem, så prøv at køre den software driver der er med i zip filen. Den skader ikke hvis ikke den skal bruges, og omvendt så kan det måske vise sig at virke, (hvorfor jeg så ikke helt forstår ideen med 1300 kortet).

Til top
Oscar2000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Dominican Republic
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 18:10

Jamen hør nu her boys hehe

Efter at jeg fik installeret rollup 2, virker mit tuner kort og tv virker og vises perfekt i mce.
Men i ved godt den der test video som er i mce start guiden...Denne video kommer der ikke billede på....Samme er problemet med mine egne videoer. - Der kommer kun sort skærm..Dog med lyd.

Venligst,
Oscar

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 18:24

Det virker som om, at der er en fejl i din codec. Du skriver godt nok, at det virker i media player og så burde det jo også virke i media center. Prøv evt. G-spot, eller et andet program, der kan se om et codec er gået i stykker:

http://www.headbands.com/gspot/index.htm

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 19:13
Ja, Kandersen, langhalm, gad egentlig vide hvad det er for en sort? Mon ikke det må være havre? Det er da vist det længste strå der er på kornsorter herhjemme. :) Udtrykket kommer nok af at man skulle arbejde mere med det måske ved tærskning.

Det var jo ikke meningen at trænge mig på, kandersen, men det kunne jo være skægt at få problemet løst. Det ser ud til at det kom lidt længere, ikke? Ja, ikke min fortjeneste :)

Der står ikke så meget omkring install af 1300 kortet, kunne ikke finde noget faktisk. Men det er rigtigt at det kun er 1300 kortet der har hardware comprimering (hardware encoder) Men andre kort fra hauppage har også hardware encoder og samme analoge tuner og kræver altså lidt ekstra. Så det kunne jo godt være det. (der er det du kalder at tærske langhalm, ikke?  :)

Jeg har ikke set noget forkert i det du har anført, Kandersen, jeg tilføjer bare noget der måske kunne bidrage til en løsning. Men det var jo nok ikke den rigtige løsning. Måske en anden gang. :)

Ken

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu