recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu ruller TDC Fiber ud.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu ruller TDC Fiber ud.

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 08:27
Det er da naivt at købe deres argumenter når de køber fiber for flere hundre millioner.
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 08:40
@Rigo - Ja for jeg synes at de snyder folk med argumentet Fair Use og alle skal være der, når så et andet firma bare siger jamen der er plads nok (og det er der i fiberforbindelser - for jeg synes jeg hørte på et tidspunkt at kapaciteten kun er udnyttet en brøkdel af hvad det egentligt kan).
 
Bottom er at jeg synes at Waoos slogan - få fremtiden idag passer meget godt.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
frold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 09:18
Hvem vil betale 600kr per måned + 99kr i fiberleje + 1200-20.000kr i etableringsomkostninger? Det kan jeg ikke lige gennemskue..

For mig at se er fiber ikke et atraktivt produkt for den alm. hustand med de priser...

QOUTE

Vær opmærksom på, at der ved levering af Waoo! produkter via fibenet fra TDC vil blive opkrævet en fiberleje på kr. 99,- pr. md.
Oprettelsepris, for husstand som har TDC fiberboks installeret, kr. 995,-
Oprettelsepris, hvis husstanden ligger inden for 30 m fra skellet (fibernet) og der skal graves eller husstanden ikke har en TDC fiberboks kr. 1895,-
Forventede omkostninger ved etablering og installation af fibernetværk til min bolig: Fra kr. 1250,- til kr. 19995,-.




Redigeret af frold - 25-November-2011 kl. 09:23
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 16:27
- Nej derfor skal man også have været med fra starten hvor man fik hele fiberpakken for 1500 :- som jeg gjorde i sin tid.
 
så jeg kendte faktisk ikke til de der anlægsudgifter, og det er da ikke for almindelige døde lønmodtagere (Tak skævben).Shocked
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 17:46

Entreprenøren som ligger fiber ned for TDC i mit område, tillod sig lige at grave mit fiberkabel over fra Altibox i dag Angry Jeg kom vidst til at kolde ham grimme ting, men gik derefter ind og ringede til Altibox. De kontaktede så mit lokale elselskab, som kom inden for få timer og lavede forbindelsen/kablet igen. Det er god service! Jeg er generelt utroligt glad for Altibox: 0,-kr i etablering og opsætning og 449,- kr./mdr. for 50/50 Mbit linie Clap

Mvh.
Baloo55
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 18:52
@mhv_omjk jeg er også selv så heldig at have fået lagt fiber ind til 1500, så jeg klager heller ikke, og venter kun på hvad TDC kommer til at tilbyde, men jeg er 99,9% sikker på at jeg hopper på. Har i dag Jaynet til internet (100mbit) som jeg er svær glad for. Tv kommer via Boxer, og jeg er træt at det manglende HD udbud, og det faktum at jeg til næste år skal købe nye modtagere med DVB-T2 for at kunne modtage flere HD kanaler (når det kommer).
Jeg tager imod TDC med kyshånd.

Så er jeg øvrigt ret træt af dem, der brokker sig over TDC's priser.  At fluekneppe om TDC er x antal få kroner dyrere end andre synes jeg er useriøst.
Tingene koster det markedet er villig til at betale.

Det eneste jeg kan beklage er at andre leverandører har valgt ikke at købe sig ind på TDC's net. Hvis dette skyldes for høj leje fra TDC's side (hvilket det tyder på) så burde myndighederne være med til regulere....

For de interesseret har Blovstrød Bredbåndforening en ok hjemmeside med lidt mere info omkring TDC's fiber.
http://bbbf.dk/BBBF/FORSIDE.html




Redigeret af rigo - 25-November-2011 kl. 18:57
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 19:48
altibox ser godt ud. Synd de ikke vil levere i TDC's net Cry
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 20:12
Konkurrence er godt, også på fiber. Det kan være vi ender med fair priser :-)
 
Dog må jeg melde mig ind i koret der siger: Det har været for dårligt TDC. Først at rakke ned på "de andre" for at være fremsynede og derefter at gøre det samme Dead Det er desværre ikke første gang TDC agerer stopklods for DK's infrastruktur.
 
BS 
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Konkurrence er godt, også på fiber. Det kan være vi ender med fair priser :-)
 
Dog må jeg melde mig ind i koret der siger: Det har været for dårligt TDC. Først at rakke ned på "de andre" for at være fremsynede og derefter at gøre det samme Dead Det er desværre ikke første gang TDC agerer stopklods for DK's infrastruktur.
 
BS 

Jeg er ikke enig. Hvis TDC køber fiber for mange millioner er det vel fordi de ser en forretning, og de har vel lov til at ændre startegi/holdning hvis de kan se at fiber toget er ved at køre. 

Det er tricker mig lidt er denne endeløse kritik der er i Dk over store firmaer (Apple, Microsoft, etc). Det er for nemt at skyde på de store. Uden mange af dem havde ikke opnået mange ting. Ja gu' er de ikke perfekte, men det er de små firmaer heller ikke.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 21:22
Og du mener ikke TDC har/har haft et ansvar for udbygning af infrastrukturen i DK? Et ansvar de har "lukket op og s.... i" i "kapitalens navn". Jaja det er så synd for "de store" men mon ikke de klarer sig, det værste der kan ske er at de får konkurrence. Og ja, jeg mener TDC har sovet i timen. IGEN.

Jeg ser det som et vendepunkt at elselskaberne har samlet muligheden op, et vendepunkt med mulighed for gevinst for forbrugeren.

BS
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 22:20
@rigo
Hvordan vil du forsvare TDC's massive kritik af elselskaberne for at lægge fiber ud til forbrugerne?

I min optik har de forsøgt en deffensiv strategi for at beskytte deres ADSL og COAX forretning, ved at prøve at ryste beslutningstagerne bag fiberudrulning. TDC var bestemt ikke interesseret i ny konkurrence fra fiber. At de nu selv hylder fiber til slutbrugeren som det mest vidunderlige viser bare deres hykleri.

Jeg kommer også til at tænke på dengang de forhalede introduktionen af ADSL teknologien i Danmark mens de prøvede at skubbe ISDN linier ned i halsen på hr. og fru Danmark vel vidende at det var en forældet teknologi.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 22:39
Igen...jeg er ikke forarget over deres "kovending". Det er simpelthen naivt at tro de TDC ikke vil vride så mange kroner ud af den teknologi de har til rådighed. Det være sig ISDN, kobber, fiber, mobil bredbånd.
Jeg tror nok det kaldes markeds kræfter. Alle brancher har dette helt crazy princip at de skal tjene penge. Go figure...

TDC er en forretning hvad enten vi kan lide det eller ej. DONG tager også over pris for at grave luft ledninger ned. Frederikssund kommune har netop mærket til dette. Jeg har ikke ondt at de store for er de ikke dygtige nok må de lukke.

Kritikken af Boxers "monopol" er sjovt nok meget lille.

Det jeg dog savner er lidt mere fair konkurrence. At TDC har monopol på mange områder herunder deres fiber er ikke ønskværdigt. Da fiber blev rullet ud af DONG var der flere leverandører, og det var naturligvis bedst for os forbrugere.

Jeg er muligvis farvet, men siden TDC købte fiberen af Dong har jeg ventet på at de ville tilbyde et produkt, og det er her nu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu