recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu ruller TDC Fiber ud.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu ruller TDC Fiber ud.

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

 

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

de 2% der ønsker stor upload bruger højst sansynligt denne til noget- skal vi sige lettere ulovligt.

jeg antyder ikke noget. 

Vi lader billedet stå et øjeblik.

Så du de simley'er jeg brugte hver gang?
Vi lader billedet stå...

Hver gang? er du helt sikker på det?

Småkriminel Wink
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 21:53
hvad koster tdc's fiber alene - altså uden tv og andre produkter? synes ikke jeg kan finde det på deres hjemmeside?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 21:55
Jeg trækker mig fra tråden inden den udvikler sig.

Jeg beklager overfor tråd starter at det udviklede sig til mere eller mindre saglige postulater om ulovlig brug af upload, købspriser på fiber, monopol og andet snidder.

Personligt glæder jeg mig blot til at få tv og internet gennem mit fiber.

--- Unsubscribe ---
Til top
Dragelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

@mufcdk1974

Så vidt jeg ved så er TDC's fibernet gearet til at styre deres backbone, og ikke end to end fra central til slutbruger, elselskabernes netværk er omvendt skruet sammen.
 
Jeg ved ikke hvor du har den oplysning fra, men for så vidt gælder waoo's netværk kan jeg fortælle dig at det absolut ikke er tilfældet, tværtimod er det bygget op på en noget mere broget måde end hvad mit umiddelbare kendskab til det gamle DONG netværk skulle være baseret på.
 
/Dragelund
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

hvad koster tdc's fiber alene - altså uden tv og andre produkter? synes ikke jeg kan finde det på deres hjemmeside?

Det kan du umiddelbart ikke få, det er et Home Trio produkt de nu vil tilbyde, dvs. alle tre pakker. Det svarer lidt til, at man ikke får lov til at købe en vaskemaskine uden også at købe en tørretumbler, selvom man i forvejen har en glimrende tørretumbler.

Men der er vel en bindingsperiode, så når først man har fået fiber og den periode er udløbet, så kan man vel skifte til f.eks. Waoo. Det er den strategi jeg har tænkt mig at følge, hvis de nu endelig vil tilbyde mig det fiber der ligger ude i mit fortov, til erstatning for min nuværende langsomme og ustabile kobberlinie, og jeg er nemlig slet ikke interesseret i deres TV pakke.
Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

hvad koster tdc's fiber alene - altså uden tv og andre produkter? synes ikke jeg kan finde det på deres hjemmeside?

Det kan du umiddelbart ikke få, det er et Home Trio produkt de nu vil tilbyde, dvs. alle tre pakker. Det svarer lidt til, at man ikke får lov til at købe en vaskemaskine uden også at købe en tørretumbler, selvom man i forvejen har en glimrende tørretumbler.

Men der er vel en bindingsperiode, så når først man har fået fiber og den periode er udløbet, så kan man vel skifte til f.eks. Waoo. Det er den strategi jeg har tænkt mig at følge, hvis de nu endelig vil tilbyde mig det fiber der ligger ude i mit fortov, til erstatning for min nuværende langsomme og ustabile kobberlinie, og jeg er nemlig slet ikke interesseret i deres TV pakke.

Luckow, hvordan synes du selv det går for dig? Hvorfor udtale sig om noget du åbenbart ikke har helt styr på!? Man kan GODT få fiberforbindelsen uden tv! Det hedder TDC HomeDuo Fiber og koster 399 kr. om måneden og indeholder:

TDC HomeDuo Fiber
- Bredbånd 50/10 Mbit/s
- Telefoni
- TDC Film
- TDC Play
- TDC Webdisk
- Trådløst netværk
- Mail

Her er der så priser på TDC HomeTrio Fiber samt lidt mere info:

TDC HomeTrio Fiber
TDC HomeTrio Fiber, pr. md. 599 kr.
TDC HomeTrio Fiber Extra, pr. md. 649 kr.
TDC HomeTrio Fiber Viasat, pr. md.* 799-899 kr.
TDC HomeTrio Fiber Total, pr. md. * 899-999 kr.
Plusabonnement pr. md (efter de første 3 mdr.) 69 kr.
Leje af film 29-49 kr.

* Den reducerede pris gælder de første 12 måneder og kun til husstande, der ikke har været Viasat-kunde de seneste 6 mdr.

Abonnementsprisen forudsætter betaling via Automatisk Kortbetaling, ellers opkræves et betalingsgebyr pr. regning:
Betalingsservice 5,04 kr.
Manuel betaling 49 kr.

Samtalepriser i Danmark 
Til fastnet Opkaldsafgift pr. kald** 1 kr. Minutpris*** 0 kr.
Til mobilnet Opkaldsafgift pr. kald** 1 kr. Minutpris*** 0,79 kr.

** Gælder ved 1. ciffertast.
*** Alle minutpriser er pr. påbegyndt minut.


Redigeret af Stuffedfrog - 27-November-2011 kl. 11:59
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 14:08
Hvis man vælger tilvalgsproduktet "Ekstra hastighed", koster det i alt 399,- på kobber men kun 5Mbit/s upload.(Der er selvfølgelig ingen garanti for at alle kan få dette, grundet afstand til centralen osv.) Betaler selv 389,- pr. mdr. hos Jaynet for næsten samme produkt. Telefoni-delen er dog bedre hos Jaynet, med kun 16 øre i opkaldsafgift og 12øre pr. minut. Dog mangler så Play, Film, webdisk osv... men for mit vedkommende totalt ligegyldige ting.
 
Derudover syntes jeg at prisstrukturen omkring telefonafregning er "lunken". 1 kr. bare for at løfte røret og taste første ciffer... fx. 10 forgæves kald i træk, 10 kr. !!!! Syntes principielt at opkaldsafgift selv ved manglende svar er noget svineri.
 
Som jeg ser det, er det nye fiber-produkt fra TDC kun nogenlunde attraktivt for kunder der bor for langt fra centralen til en ordenlig hastighed via kobber-forbindelse.
 
Gad vide om de oplyste priser på TDC Home Fiber, er medregnet de 100kr. i månedlig FIBERLEJE??? Nogen som kan belyse det? Fasttv, Waoo og Yousee-fiber, oplyser alle priser ex. fiberlejen... Totalt husleri... Jaynet er de eneste som oplyser priser med ALLE gebyrer inklusiv.
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 14:37
Som jeg har forstået det er de 100 kr i fiberleje kun hvis du ikke har TDC fiber. MONOPOL :) jeg troede ellers ikke de havde det mere, nå jo lige lidt endnu.
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 15:34
Tak for hjælpen til dem der kunne grave flere priser frem end jeg selv kunne - men det er desværre for dyrt - så jeg beholder min Waoo-forbindelse. Men tak for hjælpen igen.
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Luckow, hvordan synes du selv det går for dig? Hvorfor udtale sig om noget du åbenbart ikke har helt styr på!? Man kan GODT få fiberforbindelsen uden tv! Det hedder TDC HomeDuo Fiber og koster 399 kr. om måneden og indeholder:
 
Stuffedfrog, jeg håber da for din egen skyld, at du bare havde en dårlig dag, og ikke opfører dig sådan til daglig, hvor det var da ikke ligefrem den voksne side du viste frem der.
 
Men hvis det virkeligt er korrekt, at man kan fravælge deres TV, så er jeg da denne gang meget positivt overrasket over TDC.
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 10:47
Hej alle flytter i nyt hus i birkerød. FastTv og Waoo oplyser via TDC at jeg ligger længere væk end 30 m fra Fiber. nabone nummer 57 har dog forbindelse, jeg bor på nummer 61, nu blir det spændede om TDc vil give en pris på hvad det koster at lægge fiber ind til mig. Nogen der ved hvem man skal kontakt på tlf for at at få tilbud på TDC homeduo Fiber endnu?

de skulle gå live onsdag skriver berlingske?
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 11:09
Vent indtil de går live med at ringe....
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu