recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu skal den fladskærm altså snart købes!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu skal den fladskærm altså snart købes!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Nu skal den fladskærm altså snart købes!
    Sendt: 03-September-2007 kl. 14:40
Nu har jeg igennem alt alt for lang tid gået rundt om den varme grød, sagt på en anden måde: Vi skal have et fladskærms tv!

Grunden til jeg siger et fladskærms tv, er fordi jeg da ikke vil være afvisende overfor en plasmaskærm, men har bare visse punkter jeg ikke forstår/ ikke kan lide.

En af tingene jeg ikke helt kan lide ved plasma er burnin. Jeg skal bruge fladskærmen sammen med et mediacenter og skærmbilledet kan derfor komme til at stå med det samme billede på (f.eks. under musikafspilning) i længere perioder, nogle timer, ad gangen.

En anden ting er at de plasmaer jeg har set, har en opløsning der hedder 1024x768. Det er som sådan fint for mit behov nu (spiller ikke konsol, har ikke planer om blue-ray eller hd-dvd) men syntes alligevel det er synd at sætte fællesnævneren for lavt. Jeg er uvis om 1024x768 f.eks. er nok hvis jeg får en digital parabol, eller hvis jeg bare skal modtage DVB-T? Måske nogen kan forklare mig det?

Lige nu har jeg tv-signal via Stofa (ikke digitalt) og ser ellers DVD eller XviD, så der vil det som sådan være lige meget om jeg har lcd eller plasma...eller?

Mine seneste undersøgelser peger i retningen af Sony's 40" (jeg sidder 3 meter fra mit tv) D3000:

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1186 383612&archive=&start_from=&
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40D30 00&site=odw_da_DK&pageType=Overview&imageType=Ma in&category=TVP+LCD+TV

Dette er bla. baseret på deres 100hz og motion flow teknologi som jeg syntes er lækker.

Lyder dette for jer som helt i skoven, eller modsat meget fornuftigt?

Redigeret af KingManon - 03-September-2007 kl. 14:41
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu