recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu skal det gamle lort ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu skal det gamle lort ud

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Nu skal det gamle lort ud
    Sendt: 15-August-2011 kl. 16:52
Hej recordere,
Så nu skal det være. Nu skal det gamle lort ud (gammelt og stort billedrørs TV). 
Vi har besluttet os for, at få et væsentlig større tv denne gang - helst ikke under 50" og med knivskarpt billede. Vi ser meget lidt alm. tv, men er rigtig glade for at se film - bor 30 km fra nærmeste biograf. Budgettet ligge på omkring 8000 kr, da vi også skal have råd til ny receiver (Denon 1912) samt højtalere. Men hvad skal man vælge? Jeg har læst anmeldelserne på Flatpanels m.fl. og læst de seneste indlæg herinde og er nu meget klogere :)
Men. men, men, et ønske om min 50" og knivskarpt billede - betragtningsvinklen må heller ikke være ringe, da hele familien elsker at brede sig når de ser film, og helst ikke meget over 8000 kr. begrænser udvalget af TV en del.

Vi er i tvivl om hvorvidt 3D vil være aktuelt for os. Endnu er ungerne ikke begyndt at fable om 3D spil, men 3D film kunne da være interessant - udvalget af film er dog yderst beskedent pt. og briller til hele familien er rimeligt dyrt.

Vi er ikke synderligt interesseret i internet features (foretrækker pc'en). DLNA muligheden er derimod et must for at få adgang til netværksserveren. Og en optagefunktion via USB ville vi helt sikkert bruge, men er ikke et krav. 

Lægger man disse måske'er og ønsker sammen får jeg følgende muligheder:

Panasonic 50g30y, pris ca. 8800 kr. (3D)
Samsung PS51D535, pris ca. 5500 kr. (minus 3D)
Samsung PS51D555, pris. ca. 7500 kr. (3D)
LG 50PZ550N, pris ca. 6500 kr. (3D)

Er der andre muligheder, som vi burde overveje??

NB: Hvis jeg skulle fristes, så kunne det være Samsung PS51D7005 (pris ca. 9800 kr.), men får vi så mere kvalitet end Panasonics 50g30Y ???

Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 16:55
G30 har ikke 3D..
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Jonama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 16:59
Tak for info. Ja, man kan ikke få det hele uden at betale.
Til top
Thaysenkøhler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juli-2011
Sted: Varde
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 21:54
Jeg ville klart overveje om 3D er et must. Jeg ville ikke absolut sætte det som et krav, som du selv siger er det meget få film i dag og stort set ikke noget på fællesantenne. Det største udvalg på 3D er nok på parabol lige PT. Hvis I kan undvære 3D ville jeg klart vælge Panasonic g30. Super fedt tv med rigtig godt billede. Plasma generelt har en god betragtnings vinkel.
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 00:11
Plasma: 
Plus: Har større betragtningsvinkler. Tilbyder ofte den mest korrekte farvegengivelse, samt dyb sort. Primært godt til mørklagte rum. 
Minus: Kan have fosfor slør, billige modeller kan have retention eller i værste fald burn-in. Der har været mange problemer med plasma brum på forskellige modeller.

LCD:
Plus: Kan fås i meget tynde varianter. Stor lysstyrke - godt til rum med mange vinduer. 
Minus: Ofte Soap Opera effects og hængende pixels omkring hurtigt bevægende objekter på billigere modeller. Farverne er ofte fra fabrikken indstillet til fuld farvelade med vanvittig skæv farvegengivelse som resultat. Det kan dog ofte forbedres markant vha instillinger fra eksempelvis flatpanels.

3D: Hvis du ikke har prøvet 3D på hjemmeskærmen, så gå lige en tur i TV biks og prøv det. Jeg ville ikke betale en eneste krone for at eje teknologien selv. Særligt ikke på de billigste modeller.

Strømforbrug: Skal det virkelig afgøre dit TV valg at plasma bruger mere strøm end LCD. Kig nu på billedekvaliteten.

InternetFeatures: Er bare en gimmick. Prøv at gå på youtube fra en fjernbetjening, hvor adresser indtastes med multitab på tasterne 0-9. Det gider man ikke ret længe. Desuden er media funktionerne ofte langsomme og træge at bruge. Efter min erfaring er det også meget begrænset hvilke formater, der understøttes. Vil man netværk, så skal man have en media streamer a la Popcorn hour, Dune, Etc.

Lyd: Ingen fladskærme har ordentlig lyd. Særligt de superflade modeller tilbyder meget lidt på den front. Så det er ikke en parameter i min verden. Alt er ringe.

Jeg ville til hver en tid selv købe plasma. Kun ønsket om et virkelig tyndt tv eller et skift til en stue, hvor vinduerne ikke kan afdækkes kunne få mig til at overveje LCD. Men jeg ville kun overveje det - jeg ville ikke vælge et LCD TV. Når man først har vænnet sig til den korrekte farvegengivelse fra et ordentlig plasma, så er det svært at affinde sig med de elendige farveladekasser som alle ens kammerater og familie har stående.

Men vi er heldigvis forskellige - det her var bare et indspark til de parametre jeg synes du skal tage med i betragtningen. Jeg kender ikke dine 4 valgmuligheder indgående, så her må andre byde ind.

Jeg er sikker på, at et Panasonics TV er godt. Det anbefales også konstant på flatpanels. (Desværre er det bare ikke så kønt at se på)
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
Jonama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Thaysenkøhler Thaysenkøhler skrev:

Jeg ville klart overveje om 3D er et must. Jeg ville ikke absolut sætte det som et krav, som du selv siger er det meget få film i dag og stort set ikke noget på fællesantenne. Det største udvalg på 3D er nok på parabol lige PT. Hvis I kan undvære 3D ville jeg klart vælge Panasonic g30. Super fedt tv med rigtig godt billede. Plasma generelt har en god betragtnings vinkel.

Tak for svar. Ja, jeg hælder også pt. mest til Panasonics g30.
Til top
Jonama Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 07:25
Tak for det fine svar. Det bliver nok plasma.
Er der nogen som kender til Samsung PS51D535, som heller ikke har 3D?? Kan det sammenlignes i kvalitet med Panasonics 50G30y. Samsung PS51D535 er jo noget billigere og så kan der blive råd til lidt bedre højtalere Wink
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2011 kl. 08:49

lige en kommentar til snadepind.. internet funktionaltet er måske ikke noget værd.. når man nu bor i danmark, hvor indbyggede netflix apps ikke virker..

men media afspiller indbygget i tv´et som tit er en del af det med internet funktionaltet er faktisk lækkert de nye D8005 tager nu også DTS, det gjorde min gamle B655 ikke, og når den kan tage alle medie typer, så kan man let komme til sine medier, og det kan fjerne nødvendigheden for en media afspiller som f.eks. en apple tv / WDTV eller popcorn..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu