Hej recordere,
Så nu skal det være. Nu skal det gamle lort ud (gammelt og stort billedrørs TV).
Vi har besluttet os for, at få et væsentlig større tv denne gang - helst ikke under 50" og med knivskarpt billede. Vi ser meget lidt alm. tv, men er rigtig glade for at se film - bor 30 km fra nærmeste biograf. Budgettet ligge på omkring 8000 kr, da vi også skal have råd til ny receiver (Denon 1912) samt højtalere. Men hvad skal man vælge? Jeg har læst anmeldelserne på Flatpanels m.fl. og læst de seneste indlæg herinde og er nu meget klogere :)
Men. men, men, et ønske om min 50" og knivskarpt billede - betragtningsvinklen må heller ikke være ringe, da hele familien elsker at brede sig når de ser film, og helst ikke meget over 8000 kr. begrænser udvalget af TV en del.
Vi er i tvivl om hvorvidt 3D vil være aktuelt for os. Endnu er ungerne ikke begyndt at fable om 3D spil, men 3D film kunne da være interessant - udvalget af film er dog yderst beskedent pt. og briller til hele familien er rimeligt dyrt.
Vi er ikke synderligt interesseret i internet features (foretrækker pc'en). DLNA muligheden er derimod et must for at få adgang til netværksserveren. Og en optagefunktion via USB ville vi helt sikkert bruge, men er ikke et krav.
Lægger man disse måske'er og ønsker sammen får jeg følgende muligheder:
Panasonic
50g30y, pris ca. 8800 kr. (3D)
Samsung PS51D535, pris ca. 5500 kr. (minus 3D)
Samsung PS51D555, pris. ca. 7500 kr. (3D)
LG 50PZ550N, pris ca. 6500 kr. (3D)
Er der andre muligheder, som vi burde overveje??
NB: Hvis jeg skulle fristes, så kunne det være Samsung PS51D7005 (pris ca. 9800 kr.), men får vi så mere kvalitet end Panasonics 50g30Y ???