recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu skal junior have tv :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nu skal junior have tv :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nu skal junior have tv :)
    Sendt: 08-September-2014 kl. 13:53
Hej Alle

Det er lang tid siden jeg har fulgt op på det med TV-modeller mm, men håber i vil hjælpe mig lidt, da der selvfølgelig er nogle krav.

- Helst Philips, da de er meget ferm det der hus ikon og vælge input den vej.
 - Minimum 3 HDMI, da der skal TDC TV, ATV3 og så en spillekonsol af en art
 - Størrelse omkring 26-32"

Pris håber jeg vi kan holde på den gode side af 3K

Mvh
 Mark
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 23:21
Philips kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men Elgiganten har et SONY-tv, som er nedsat fra (EDIT: angiveligt) kr. 4.500,- til 2.999,- i denne uge. Det har 4 HDMI-stik og et godt billede for sin prisklassen.

Det er desværre på 40", men det er jo forbløffende nemt at vænne sig til et større tv.

På nedenstående side er der en del, der udtrykker sig omkring dette tv. både positivt som negativt alt efter forventet brug af tv'et.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KDL40W605BAE/sony-40-smart-tv-med-wi-fi-kdl40w605b

Det er veltestet for et godt billede for sin prisklasse. Fx her:

http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-40w605b_TV_review#tr-review-summary

Bemærk, at 48"-versionen, pt. 4.800,-kr., tidligere har været til kr. 3.999,- ved Elgiganten. Om den så kommer til samme pris, når den kommer på lager den 15. september. Men den størrelse skærm eller mere til kan nok vente til konfirmationen. ;)

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 09-September-2014 kl. 23:26
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 07:16
Ja, det endte jeg også med at kigge på da der er alt det den skal bruge. Undtagen den nemme menu :P

Men jeg har da lige idag til at beslutte mig, selvom det også er lidt stort til hans værelse, men man skal vidst derop  størrelse hvis man vil have de HDMI porte!
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 15:55
SONY'en er også på tilbud til samme pris fra i morgen, så du har en uge mere at overveje situationen i.

Nu nævner du størrelsen som et muligt problem.

Følgende tv er fra en bedre serie. Det hedder Sony Bravia KDL-32W705B. Det er på 32" og har også 4 HDMI-porte.

Det er testet her i en lidt større udgave:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl42w705b-201402233639.htm

De bemærker blandt andet billedet og det lave input-lag, der er en fordel ved spil, som junior jo nok også skal bruge tv'et til.

Prisen er lidt højere, men tilhører som anført også en bedre SONY-serie.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2954948/TV/Sony-Bravia-KDL-32W705B-Sammenlign-Priser

For sjov har jeg også kigget på Philips siden sidst, da jeg selv havde et stående som ekstra tv et par måneder for en tre år siden, før et familiemedlem købte det. Jeg kunne også godt lide menuen og den lette adgang til hjælp om særlige funktioner, hvis nødvendigt.
Billedmæssigt ville jeg dog gå med SONY, hvis jeg skulle vælge i dag, så jeg vil ikke anføre et Philips-tv her som alternativ.

Du må selv ud at kigge. God fornøjelse. Smile

Mvh. Jørgensen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu