recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC Haswell på gaden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC Haswell på gaden

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 15:07
Tak for Info...

Overvejer meget mediecenter med denne...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
PsyCrow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Juli-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PsyCrow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Tak for Info...

Overvejer meget mediecenter med denne...

min 3 gen i3 NUC klarer mediaportal uden problemer så jeg kan varmt anbefale NUC'en :)

/PsyCrow
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af PsyCrow PsyCrow skrev:

Heysan Alle

så har dustinhome.dk haswell udgaver af NUC i butikken.. godt nok ikke FANless men jeg vil vove at påstå at det er minimalt som de støjer.. jeg kan ikke høre min NUC i3 (3 gen) :)


/Psycrow


De har den ikke, men forventer at have den den 15. oktober.
Er der nogen kræfter i den. Det er jo kun en mobil CPU der sidder i den?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 17:15
Der er rigelig med kræfter til HTPC brug. Men det er selvfølgelig ikke en gamer computer.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 17:50
Nogen erfaringer/vurderinger af Celeron udgaven?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 19:05
Eftersom den også indholder Intel HD chipsettet, så burde det ikke gøre en forskel i video decoding. Så igen, den fungerer fint som HTPC.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 10:40
Jeg har også tænkt mig at købe denne som mit nye Mediacenter.
Men vil GPU forskellen mellem i3 og i5 (HD4400 kontra HD5000) give noget på billed kvaliteten eller er det kun at den kan klare mere (Hvilket der ikke er brug for til 1080P afspilning)

Så er mest intersseret i at vide om der er kvalitets forskel på billedet, mellem de 2 modeller.
4k afspilning bliver ikke aktuelt før denne kasse alligevel skal skiftets ud med en ny.

Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 11:33
Det er same same... Jeg køber selv i3'eren, og har meget svært ved at finde argumentet for at vælge en i5. Eneste grund til ikke at vælge den endnu billigere celeron, er at den puster lidt når den gælder frame packed 3d. I hvert fald den gamle version.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 11:43
Der er jo ikke meget mediecenter eller HTPC over den hvis den kun skal bruges til afspilning. Et rigtigt mediecenter bør efter min mening også indbefatte en TV tuner så der kan ses live TV og optages.
En medieafspiller til en brøkdel af prisen vil klare sig lige så godt som NUC'en m.h.t. afspilning.

Flemming

Redigeret af fltk - 05-Oktober-2013 kl. 11:44
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 11:56
Man må ikke glemme hvor lidt strøm denne løsning bruger.
Billigere løsninger bruger tit mere strøm, og så bliver det en dyre løsning med tiden.

Mit Mediacenter for tilsluttet diske med USB og så er den samtidig NAS. Maskinen vil være tændt 24/7.
Derfor er strøm en vigtigt faktor.

Desuden kører den DVBlink og skal levere TV og filer til 4* Raspberry Pi med XBMC på.
Kører også Airvideo Server på den så jeg kan streame ALT inhold til iphone ipad og andre tablets phones, eller browsere. Det kræver lidt kræfter at håndtere dette.

Denne NUC, med en 60Gb Msata SSD disk og 8 Gb Ram koster 3000kr. det er ikke for meget i min verden.


Redigeret af ldplusse - 05-Oktober-2013 kl. 11:57
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er jo ikke meget mediecenter eller HTPC over den hvis den kun skal bruges til afspilning. Et rigtigt mediecenter bør efter min mening også indbefatte en TV tuner så der kan ses live TV og optages.
En medieafspiller til en brøkdel af prisen vil klare sig lige så godt som NUC'en m.h.t. afspilning.

Flemming

Det kan man sige. Men disse løsninger er stadig mere up to date end en medieafspiller. Har selv Boxee som jo ikke bliver vedligeholdt voldsomt. Det ville da være ok at kunne optage, men som det ser ud nu så ligger der masser på disken og venter på at blive set.
Så jeg ser også disse som en mulighed. Lille og handy og med "ny" software - men prisen er desværre jo dyrere.

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:14
Jeg er interesseret i at vide om der kan være en SSD disk inde i kabinettet.
Kan se den den nye NUC, har en rigtig sata port.

Jeg har nemlig en SSD på 512 Gbyte.
Det er OK med mig, at disken ligger 'løst'.

Nogen som ved det?

UPDATE:
Efter at have læst
er det rimeligt klart, at en 2.5" SSD ikke kan være inde i kabinettet.

Så må bare sælge den 512Gb SSD og købe noget Msata istedet for.


Redigeret af ldplusse - 05-Oktober-2013 kl. 13:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu