recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC Haswell på gaden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC Haswell på gaden

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Jeg er interesseret i at vide om der kan være en SSD disk inde i kabinettet.
Kan se den den nye NUC, har en rigtig sata port.

Jeg har nemlig en SSD på 512 Gbyte.
Det er OK med mig, at disken ligger 'løst'.

Nogen som ved det?

Der er ikke plads til en almindelig SSD - i følge denne test http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251
mvh PSSO
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 14:07
Tak for info.

Har også læst artiklen.

Må sælge min 512Gbyte SSD og købe en Msata på 240Gb. Det kan blive en lige bytte handel kan jeg se, da min SSD er 1500kr værd.

Kan sagtens nøjes med 240Gb, da jeg idag kun bruger 180Gb.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 14:21
Den test jeg har læst på  http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251
Beskriver at idle power er under 5Watt. Hvilket også er en vigtigt faktor for mit valgt af denne maskine.
Men ser at turbo mode ikke er tilgængeligt på i3 modellen.

Nogle som ved hvad det har at sige for watt forbruget på i3 modellen?
For i5 CPU kan gå ned i 800Mhz. Ved ikke om i3 modellen kan det samme?

Redigeret af ldplusse - 05-Oktober-2013 kl. 14:23
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af ldplusse ldplusse skrev:

Den test jeg har læst på  http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251
Beskriver at idle power er under 5Watt. Hvilket også er en vigtigt faktor for mit valgt af denne maskine.
Men ser at turbo mode ikke er tilgængeligt på i3 modellen.

Nogle som ved hvad det har at sige for watt forbruget på i3 modellen?
For i5 CPU kan gå ned i 800Mhz. Ved ikke om i3 modellen kan det samme?

Når man kigger på tests af de 2 gamle i3 og i5 udgaver, så står de til at bruge 9 watt begge to.
Så er det nok ikke anderledes på 4 generation. altså at i3 og i5 versionerne bruger det samme watt i idle.
Begge processorer har en TDP Max på 15 watt.

Som det ser ud nu, så går jeg efter i3 udgaven.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 18:49
mvh PSSO
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 13:47
Står selv og skal købe nyt mediacenter til soveværelset.. NUC er bestemt et godt bud :)
Hvornår mon butikkerne får dem på lager..

Nogle der ved om der stadig er problemer med at afspille blueray 1080p 24hz..?? (I xbmc)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 14:45
Spændende lille boks, der måske kunne være et review værd. Det ville dog - ligesom tf-uno er inde på - være rart at vide, om den kan afspille eks. BDMV og 1:1 MKV fejlfrit via eks. kablet forbindelse.

Nogen forslag til hvordan et komplet system til visning/optagelse af DVB-C (ikke-kodet) og video fra kablet LAN kunne se ud? Al det her HTPC er desværre gået mig lidt forbi, men hvis der var en "pakkeløsning", som man lige kunne bikse sammen og teste af, så var der potentiale til en mere detaljeret test på vores hjemmeside.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:07
Det er jo  ikke grundlæggende forskelligt fra ethvert andet HTPC setup. Det specielle ved disse NUC's er størrelsen og strømforbruget. Man skal stadig selv tilføje relevant software og tunere.
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:10
http://www.anandtech.com/show/7007/intels-haswell-an-htpc-perspective/4

De har vidst fixet 23,976 (det er vel mere normalt end 24p) til en hvis grad, således at der kun er framedrop hvert 4min
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Det er jo  ikke grundlæggende forskelligt fra ethvert andet HTPC setup. Det specielle ved disse NUC's er størrelsen og strømforbruget. Man skal stadig selv tilføje relevant software og tunere.

Den er jeg med på, men den "normale" HTPC består af lidt flere løsdele, hvor du skal tage stilling til kabinet, bundkort blæsere mv. Her kunne du i princippet nøjes med at lede efter RAM, HDD og ekstern tuner plus det tilbehør du vil styre enheden med.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 13:26
tja Torben - 2 bitte små kasser og du er vel egentlig hjemme? (komplet sammen med en NAS selvfølgelig! :-)
1stk HDHR
1stk NUC
1stk NAS
XBMC enten i form af klient på win, openelec, eller bare xbmc live ville nok kunne udgøre det du egentlig skulle bruge (dertil selvfølgelig skærm, trådløs mus/keyb eller app på mobil/tablet)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 19:38
Så har jeg bestilt NUC D34010WYK.  (i3)
Den for 8Gb ram og 240Gbyte disk.

Levering skulle være 12 nov.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu