|
NUC Haswell på gaden |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Forfatter | |
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ikke plads til en almindelig SSD - i følge denne test http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251 |
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Tak for info.
Har også læst artiklen. Må sælge min 512Gbyte SSD og købe en Msata på 240Gb. Det kan blive en lige bytte handel kan jeg se, da min SSD er 1500kr værd. Kan sagtens nøjes med 240Gb, da jeg idag kun bruger 180Gb.
|
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Den test jeg har læst på http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251
Beskriver at idle power er under 5Watt. Hvilket også er en vigtigt faktor for mit valgt af denne maskine. Men ser at turbo mode ikke er tilgængeligt på i3 modellen. Nogle som ved hvad det har at sige for watt forbruget på i3 modellen? For i5 CPU kan gå ned i 800Mhz. Ved ikke om i3 modellen kan det samme? Redigeret af ldplusse - 05-Oktober-2013 kl. 14:23 |
|
![]() |
|
Når man kigger på tests af de 2 gamle i3 og i5 udgaver, så står de til at bruge 9 watt begge to. Så er det nok ikke anderledes på 4 generation. altså at i3 og i5 versionerne bruger det samme watt i idle. Begge processorer har en TDP Max på 15 watt. Som det ser ud nu, så går jeg efter i3 udgaven.
|
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Står selv og skal købe nyt mediacenter til soveværelset.. NUC er bestemt et godt bud :)
Hvornår mon butikkerne får dem på lager.. Nogle der ved om der stadig er problemer med at afspille blueray 1080p 24hz..?? (I xbmc)
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Spændende lille boks, der måske kunne være et review værd. Det ville dog - ligesom tf-uno er inde på - være rart at vide, om den kan afspille eks. BDMV og 1:1 MKV fejlfrit via eks. kablet forbindelse.
Nogen forslag til hvordan et komplet system til visning/optagelse af DVB-C (ikke-kodet) og video fra kablet LAN kunne se ud? Al det her HTPC er desværre gået mig lidt forbi, men hvis der var en "pakkeløsning", som man lige kunne bikse sammen og teste af, så var der potentiale til en mere detaljeret test på vores hjemmeside. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Det er jo ikke grundlæggende forskelligt fra ethvert andet HTPC setup. Det specielle ved disse NUC's er størrelsen og strømforbruget. Man skal stadig selv tilføje relevant software og tunere.
|
|
![]() |
|
MarkR ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Status: Offline Point: 149 |
http://www.anandtech.com/show/7007/intels-haswell-an-htpc-perspective/4
De har vidst fixet 23,976 (det er vel mere normalt end 24p) til en hvis grad, således at der kun er framedrop hvert 4min
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Den er jeg med på, men den "normale" HTPC består af lidt flere løsdele, hvor du skal tage stilling til kabinet, bundkort blæsere mv. Her kunne du i princippet nøjes med at lede efter RAM, HDD og ekstern tuner plus det tilbehør du vil styre enheden med. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tja Torben - 2 bitte små kasser og du er vel egentlig hjemme? (komplet sammen med en NAS selvfølgelig! :-)
1stk HDHR 1stk NUC 1stk NAS XBMC enten i form af klient på win, openelec, eller bare xbmc live ville nok kunne udgøre det du egentlig skulle bruge (dertil selvfølgelig skærm, trådløs mus/keyb eller app på mobil/tablet) |
|
![]() |
|
Så har jeg bestilt NUC D34010WYK. (i3)
Den for 8Gb ram og 240Gbyte disk. Levering skulle være 12 nov. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |