recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC Haswell på gaden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC Haswell på gaden

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Hvordan klarer den nye i3 sig i Windows sådan helt generelt?
Jeg overvejer at købe en i3 NUC til almindeligt kontorbrug, men er i tvivl om den er for svag

Til alm. brug som Mail, facebook, billeder og surf på nettet er den faktisk lige så hurtig som en stationær.

Men skal du bruge Photoshop eller andre større billed-video redigeringsprogrammer vil jeg nok vælge anderledes.

NB. den egner sig perfekt til "cloud computing" hvor alt hvad du har og bruger ligger i skyen. F.eks. hvis du bruger Google universet. 
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Hvordan klarer den nye i3 sig i Windows sådan helt generelt?
Jeg overvejer at købe en i3 NUC til almindeligt kontorbrug, men er i tvivl om den er for svag

Til alm. brug som Mail, facebook, billeder og surf på nettet er den faktisk lige så hurtig som en stationær.

Men skal du bruge Photoshop eller andre større billed-video redigeringsprogrammer vil jeg nok vælge anderledes.

NB. den egner sig perfekt til "cloud computing" hvor alt hvad du har og bruger ligger i skyen. F.eks. hvis du bruger Google universet. 

Tak for svaret!
Det er mine forældre, som mangler en ny pc så den skal hovedsageligt bruges til e-mail og netbank, men det er også nødvendigt at Youtube virker ;-)

Ud fra dit svar antager jeg at i3'eren sagtens kan opfylde kravene og at de derfor kan spare pengene i forhold til i5-udgaven.

Har I brugt Intel, Kingston eller en tredje producents SSD'er?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

 

Tak for svaret!
Det er mine forældre, som mangler en ny pc så den skal hovedsageligt bruges til e-mail og netbank, men det er også nødvendigt at Youtube virker ;-)

Ud fra dit svar antager jeg at i3'eren sagtens kan opfylde kravene og at de derfor kan spare pengene i forhold til i5-udgaven.

Har I brugt Intel, Kingston eller en tredje producents SSD'er?

i3'eren kan også køre YouTube uden problemer.

Jeg har brugt Intel og Kingston, men jeg tror ikke der sker noget ved at bruge andet mærke.

Men læse evt. test og brugeranmeldelser på nettet hvis du er i tvivl. 
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 11:09
Jeg bruger Kinston ms200 SSD
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 11:42
Jeg har installeret OpenElec på min NUC i3... 
Men jeg kan skisme ikke få den til at installere andre skins (Aeon Nox)... både openelec og xbmc repositoriet er begge tomme... faktisk kan jeg slet ikke finde nogle add-ons....

Hvad har jeg gjort galt/ikke forstået?
Nogle nævner DNS issues... men det kan vel ikke passe(?)

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af S-Andersen S-Andersen skrev:

Godt med en opdatering. Hvor ligger dine medier? På NAS eller harddisk?

Jeg har mine media på USB diske.

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 12:29
Maskinen er kraftig nok til det meste kontor brug.
Ingen problemer med hverken Photoshop eller let video redigering.

Den laver også transcoding af video til ipad format hurtigere end min gamle 1 gen. i3 desktop maskine. (3.2GHz)

Så med mindre man spiller krævende spil, så kan denne maskine dække alles normale pc brug.
Skal man rode en del med video redigering, kan man nok med fornuft vælge i5 udgaven.

Største minus med denne maskine, er at du ikke kan udvide den med andet grafikkort eller sætte 3.5 diske i, hvis man har brug for meget kapacitet. Her må man jo vælge NAS eller en USB disk.

Nu er jeg også gået fra Windows 7 på min gamle maskine til Windows 8.1 på den nye NUC. Men min nye NUC er meget hurtigere end min gamle i3 maskine. Den gamle var også med SSD disk. 

Jeg har valgt at bruge Intels 240Gb msata disk.



Redigeret af ldplusse - 18-November-2013 kl. 12:32
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 18:38
Tak for svar, har nemlig tænkt mig at streame fra NAS og har hørt det var et problem med HD audio når det kørte via netværk.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 18:48
hey hvordan sikre man sig egentlig at det er en haswell man vælger og merprisen på en i5 kontra i3 er det ikke kun 5-600 kr ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

hey hvordan sikre man sig egentlig at det er en haswell man vælger og merprisen på en i5 kontra i3 er det ikke kun 5-600 kr ?

Du hopper på intels hjemmeside


Og så sammenligner du modelbetegnelsen med den du køber.

F.eks. D34010WYK som er i3 haswell modellen.
 
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af RangerJoe RangerJoe skrev:

Jeg har installeret OpenElec på min NUC i3... 
Men jeg kan skisme ikke få den til at installere andre skins (Aeon Nox)... både openelec og xbmc repositoriet er begge tomme... faktisk kan jeg slet ikke finde nogle add-ons....

Hvad har jeg gjort galt/ikke forstået?
Nogle nævner DNS issues... men det kan vel ikke passe(?)


Tjaaaaa da jeg så kom hjem igår virkede det hele bare .... grrrrrrr

Så vidt jeg kan se har jeg 3 udestående NUC issues:

1) Bios låser efter ca 3min. hvis jeg udelukkende benytter keyboard (mus virker stadig)
2) IR-driveren er pt. ikke med i OE releasen (HDMI CEC virker heller ikke)
3) Der er noget bøvl (fagligt term.) med black level (generer mig dog ikke synderlig)

Mht. HDMI-CEC; Hvor håndteres dette normalt? HDMI driver? OS? 3-parts protokol?
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 10:32
Nr 3 er vist et kendt problem inde på XBMC forum. For i hvert fald mig til at afholde fra at købe den. Ved ikke om det kun er et problem  på openelec?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu